Correu Blocs | VilaWeb.cat



castany | Campanya Estatut 2006 | diumenge, 9 d'abril de 2006 | 20:49h
Ahir vaig veure per la televisió unes declaracions del President de la Comissió Constitucional del Congrés de Diputats més pròpies d'un diputat del PP que d'un suposat federalista demòcrata del PSOE.

Ostres senyor Don Arfonzo Guerra, quin goig sentir-lo altra vegada con en els vells temps, estava preocupat per vostè. Pensava que li havien fet un rentat de cervell, aquests personatges del nou tarannà d'en ZP. Però veig que tot ha estat un miratge, que segueix sent el mateix de sempre, tant alegre i cordial, amb aquesta lucidesa mental que el caracteritza i aquest humor fi, satíric i intel·ligent tant propi de la seva cultura. Uf!, quin pes m'ha tret de sobre, senyor Don Arfonzo Guerra. Avui he dormit tant tranquil després de sentir-lo parlar sobre el nostre estatut que no puc fer res més que agrair-li públicament que segueixi sent el de sempre.

M'ha arribat a l'ànima el seu discurs davant les Joventuts Socialistes de Barakaldo. Bé, només he pogut escoltar unes frases, perquè, ja se sap, aquests nacionalistes de TV3 només han passat un retall de la seva intervenció. Ja té raó vostè quan diu que TV3 hauria de ser un canal folklòric i deixar les coses serioses, com les notícies, pels canals professionals com TVE, Antena 3 o Tele 5.

Les frases en qüestió son les següents (les copio en castellà perquè no vull obligar-lo a fer una immersió lingüística antidemocràtica): "Si tenei interé en sabé realmente que ha pasao, yo o aconsejo que pidai el testo del etatuto que se edita en el Boletin de la Corte imediatamente depué de laprobasion po la Comisión Contitusioná. Yo hise que lo que quedaba igual quedara en letra norma y lo ue habia cambiao quedara en negriya. Si o ponei a mirá así verei, negriya, negriya, negriya... pero bueno, ezo que éee? Bueno. Pero tenemo un problema, porque es que lo sosialita a vese, a vese hablan como un nasionalita! Y el sosialimo no é nasionalita".

Els lectors catalanoparlants millor que es prenguin unes copes de Xerès, Màlaga, Montilla-Moriles o qualsevol dels altres vins fabricats a Andalusia per tal de fer l'oportuna entonació de les frases en idioma castellà en la seva variant andalús subvariant sevillà; ni cava, ni Penedès, ni Terra Alta, ni cap altra Denominació d'Origen catalana perquè aleshores els sortiria amb accent català i perd tota la gràcia.

Gràcies de nou senyor Don Arfonzo Guerra per la feina feta, per haver posat en solfa un projecte que era "infumable", segons vostè. I és que a Catalunya ens hem pres molt seriosament aquesta llei contra el tabaquisme i no volem que els espanyols se sentin obligats a fumar coses pernicioses per la bona salut mental d'aquest poble tant demòcrata que vostè representa. Però gràcies a vostè i els seus ajudants ara ja no caldrà que se'l fumin.
Quina sort tenen els espanyols amb gent com vostè que vetlla pels seus interessos!. I quina sort tenim els catalans, encara que la majoria no ho vulguin reconèixer (ja sabem que l'infern és ple de desagraïts), amb gent tant abnegada com vostè que ens porta pel bon camí.

Jo ja havia començat a mirar-me el text publicat al Boletín de las Cortes i m'havia sobtat veure part del text en lletra "normal" i part en lletra "negriya", com vostè l'anomena. I ara ho entenc. Cregui'm que he estat incapaç d'entendre-ho fins que vostè ho ha dit! Quina pensada tant bona la seva! Renoi, em trec el barret! Ostres, encara estic bocabadat. Sort que vostè pensa en nosaltres i ens ho posa fàcil per veure les diferències entre el text fet pels pobres diputats catalans i el que van aprovar els intel·ligents diputats espanyols. Ara podrem comparar i jutjar les excel·lències de l'estatut esmenat per vostès.

Me l'estic mirant ara i, tal com vostè diu, tot és "negriya, negriya...". Si que han treballat! Jo que pensava que eren una colla de vividors! Però si l'han fet tot nou! Si que en son d'inútils els diputats catalans! Si no fos per vostès...!

M'han arribat a l'ànima articles de nova redacció com els que copio seguidament:

En l'article 2, el text aprovat pel Parlament de Catalunya diu:
Article 2. La Generalitat
1. La Generalitat és el sistema institucional en què s'organitza políticament l'autogovern de Catalunya.
2. La Generalitat és integrada pel Parlament, la Presidència de la Generalitat, el Govern i les altres institucions que estableix el capítol V del títol II.
3. Els municipis, les vegueries, les comarques i els altres ens locals que les lleis
determinen integren el sistema institucional de la Generalitat, com a ens en els quals aquesta s'organitza territorialment, sens perjudici de llur autonomia.
4. Els poders de la Generalitat emanen del poble de Catalunya i s'exerceixen d'acord amb el que estableixen aquest Estatut i la Constitució.

Mentre que en el text esmenat per vostès diu:
"Artículo 2. La Generalitat.
1. La Generalitat es el sistema institucional en que se organiza políticamente el autogobierno de Cataluña.
2. La Generalitat está integrada por el Parlamento, la Presidencia de la Generalitat, el Gobierno y las demás instituciones que establece el Capítulo V, del Título II.
3. Los municipios, las veguerías, las comarcas y los demás entes locales que las leyes determinen, también integran el sistema institucional de la Generalitat, como entes en los que ésta se organiza territorialmente, sin perjuicio de su autonomía.
4. Los poderes de la Generalitat emanan del pueblo de Cataluña y se ejercen de acuerdo con lo establecido en el presente Estatuto y la Constitución."

On és el canvi senyor Don Arfonzo Guerra? L'única diferència que veig en la meva immensa ignorància és que s'ha afegit la paraula "también". O sigui, que si mirem bé el redactat, només s'hauria de posar en "negriya" aquesta paraula que jo m'he permès de subratllar. Perquè, dons, s'ha posat en "negriya" tot l'apartat 2 d'aquest article? És més, afegint aquesta paraula no canvia l'esperit de l'article primitiu sinó que més aviat s'elimina una contradicció que hi havia en el redactat inicial entre l'apartat 2 i el 3.

En l'article 5, el text aprovat pel Parlament de Catalunya diu:
Article 5. Els drets històrics
L'autogovern de Catalunya com a nació es fonamenta també en els drets històrics del poble català, en les seves institucions seculars i en la tradició jurídica catalana, que aquest Estatut incorpora i actualitza a l'empara de l'article 2, la disposició transitòria segona i altres disposicions de la Constitució, preceptes dels quals deriva el reconeixement d'una posició singular de la Generalitat amb relació al dret civil, la llengua, l'educació, la cultura i el sistema institucional en què s'organitza la Generalitat.

Mentre que en el text esmenat per vostès diu:
Artículo 5. Los derechos históricos.
El autogobierno de Cataluña se fundamenta también en los derechos históricos del pueblo catalán, en sus instituciones seculares y en la tradición jurídica catalana, que el presente Estatuto incorpora y actualiza al amparo del artículo 2, la disposición transitoria segunda y otros preceptos de la Constitución, de los que deriva el reconocimiento de una posición singular de la Generalitat en relación con el derecho civil, la lengua, la cultura, la proyección de éstas en el ámbito educativo, y el sistema institucional en que se organiza la Generalitat.

A part que han fet desaparèixer l'expresió "com a nació" (ja sabem que vostès els fa al·lèrgia aquesta paraula aplicada a Catalunya) i la paraula "preceptes", on son els canvis? La base i l'esperit de l'article resten igual. Només han canviat les paraules o expressions que he subratllat. Perquè, dons han posat tot l'article en "negriya, negriya...". Que se'n enfoten de nosaltres?

En l'article 6, el text aprovat pel Parlament de Catalunya diu:
Article 6. La llengua pròpia i les llengües oficials 1. La llengua pròpia de Catalunya és el català. Com a tal, el català és la llengua d'ús normal i preferent de totes les administracions públiques i dels mitjans de comunicació
públics a Catalunya, i és també la llengua normalment emprada com a vehicular i d'aprenentatge en l'ensenyament.
2. El català és la llengua oficial de Catalunya. També ho és el castellà, que és la llengua oficial de l'Estat espanyol. Totes les persones a Catalunya tenen el dret d'utilitzar i el dret i el deure de conèixer les dues llengües oficials. Els poders públics de Catalunya han d'establir les mesures necessàries per a facilitar l'exercici d'aquests drets i el compliment d'aquest deure.
3. La Generalitat i l'Estat han d'emprendre les accions necessàries per al reconeixement de l'oficialitat del català a la Unió Europea i la presència i la utilització del català en els organismes internacionals i en els tractats internacionals de contingut cultural o lingüístic.
4. La Generalitat ha de promoure la comunicació i la cooperació amb les altres comunitats i els altres territoris que comparteixen patrimoni lingüístic amb Catalunya. A aquests efectes, la Generalitat i l'Estat, segons que correspongui, poden subscriure convenis, tractats i altres mecanismes de col·laboració per a la promoció i la difusió exterior del català.
5. La llengua occitana, denominada aranès a l'Aran, és la llengua pròpia i oficial d'aquest territori i és també oficial a Catalunya, d'acord amb el que estableixen aquest Estatut i les lleis de normalització lingüística.

Mentre que en el text esmenat per vostès diu:
Artículo 6. La lengua propia y las lenguas oficiales.
1. La lengua propia de Cataluña es el catalán. Como tal, el catalán es la lengua de uso normal y preferente de las Administraciones públicas y de los medios de comunicación públicos de Cataluña, y es también la lengua normalmente utilizada como vehicular y de aprendizaje en la enseñanza.
2. El catalán es la lengua oficial de Cataluña. También lo es el castellano, que es la lengua oficial del Estado español. Todas las personas tienen derecho a utilizar las dos lenguas oficiales y los ciudadanos de Cataluña el derecho y el deber de conocerlas. Los poderes públicos de Cataluña deben establecer las medidas necesarias para facilitar el ejercicio de estos derechos y el cumplimiento de este deber. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 32, no puede haber discriminación por el uso de una u otra lengua.
3. La Generalitat y el Estado deben emprender las acciones necesarias para el reconocimiento de la oficialidad del catalán en la Unión Europea y la presencia y la utilización del catalán en los organismos internacionales y en los tratados internacionales de contenido cultural o lingüístico.
4. La Generalitat debe promover la comunicación y la cooperación con las demás comunidades y los demás territorios que comparten patrimonio lingüístico con Cataluña. A tales efectos, la Generalitat y el Estado, según proceda, pueden suscribir convenios, tratados y otros mecanismos de colaboración para la promoción y la difusión exterior del catalán.
5. La lengua occitana, denominada aranés en Arán, es la lengua propia de este territorio y es oficial en Cataluña, de acuerdo con lo establecido el presente Estatuto y las leyes de normalización lingüística.

Altre cop la "negriya" omple aquest article. Però no ens espantem, no fa res més que introduir modificacions que no canvien en res l'esperit de la lletra aprovada pel Parlament de Catalunya. Altra cop sobra "negriya".

I així n'hi ha molts, senyor Don Arfonzo Guerra. No ens vulgui prendre el pèl que tots sabem on han fet els canvis substancials. S'ha canviat el finançament, la definició de Catalunya com a nació i algunes competències, però a la resta les modificacions han estat mínimes.

Menys "negriya" i més respecte, que no som nens petits. S'han passat amb la "negriya", senyor Don Arfonzo Guerra! Mirant-se el text publicat al Boletin de las Cortes hom pot pensar que no queda res del text aprovat pel Parlament de Catalunya, i no és així. Ho ha de reconèixer.
El que sap greu és que ens vulgui prendre el pèl, que es pensi que els catalans ens creiem tot el que ens diuen sense anar més enllà, tal com fan la majoria dels espanyols que opten per creure's el que vostè els diu. Dons no, senyor Don Arfonzo Guerra, els catalans anem més enllà del que ens pot dir un "no-nacionalista" espanyol com vostè, i el que he fet amb aquests tres articles ho faré amb la resta, i miraré que han canviat i si els canvis son substancials o son simplement de maquillatge.

Perquè aquesta és una altra cosa que em molesta senyor Don Arfonzo Guerra, que un representant del poble faci befa dels sentiments d'una part de la població per tal que la resta de la població rigui. Va ser de molt mal gust el to del seu comentari, i va ser de molta mala educació les riotes que es van sentir per part dels que l'escoltaven. Altre cop, els espanyols "no-nacionalistes" van fer gala del seu riure fàcil, del seu sentiment de superioritat que s'en fot dels pobles perifèrics que consideren de segona categoria.

Riguin tant com vulguin, però no canviaran les coses per aquest camí. Catalunya ha estat, és i serà una nació per més que vostès ho neguin, perquè la nació és un sentiment que es basa en la història i la cultura, i això no es canvia per llei. L'idioma català ha estat, és i serà l'únic idioma propi d'aquesta terra, per més que els immigrants espanyols imposin el seu, perquè no hi ha cap comunitat al món que hagi desenvolupat dos idiomes a la vegada, això seria com dir que hi ha pobles amb doble personalitat. Els sentiments no s'imposen ni es canvien dictant lleis o modificant texts legals. No es construeix la convivència fent burla dels que no pensen com la majoria.

Amb aquesta intervenció només fa que donar arguments als nacionalistes que diuen que l'Estatut aprovat pel Parlament de Catalunya ha estat retallat de forma considerable. S'imagina un "no" majoritari al referèndum? S'imagina el que representaria per Rodriguez Zapatero perdre aquest referèndum? Vostè, amb la seva actitud, li fa el joc als que aposten pel "no". Sigui una mica conseqüent amb el seu partit i no digui bestieses.

Hi ha qui diu que amb l'edat la gent senta el cap, vostè no segueix la norma. Normalment la gent passa per una etapa de rauxa juvenil, una maduresa d'adult, una saviesa de vellesa i malauradament hi ha qui acaba amb una demència senil. Vostè, o s'ha quedat a la primera etapa, o ha passat de la primera a la quarta etapa directament.

Nota: voldria aclarir que només he posat com a exemple tres articles on les modificacions no son substancials i la lletra en negreta és abundant. Ja sé que n'hi ha d'altres on les modificacions son de fons i importants, però he volgut demostrar que amb les afirmacions que fa Alfonso Guerra i la seva pensada de posar en negreta tots els canvis dona a entendre que han canviat coses que, en realitat, o no han canviat o han canviat alguna paraula. Crec que si no es comparen els dos textos no es pot veure l'abast de les esmenes introduïdes.
Comentaris: 5
  • Guerra Segura
    Arfonzo | dilluns, 10 d'abril de 2006 | 01:40h

    ¿"el nou tarannà" es llamar "senyor Don Arfonzo Guerra" a Alfonso Guerra? ¡Qué grassiosso!

    "no som nens petits" Pues lo pareces.

    "Va ser de molt mal gust el to del seu comentari" Tu exégesis más que mal gusto denota problemas de estabilidad mental. No vas a ir a infierno por desagradecido, sino por maniaco-depresivo. ¡Anda que pasar un domingo obsesionado por lo que ha dicho el Sr. Guerra!

    "Jo que pensava que eren [los diputados españoles] una colla de vividors!" Y los diputados catalanes, ¿qué son? ¿Superdotados? ¿Trabajadores denodados y preclaros? No parecen eso. No hay más que verlos y ver lo que son capaces de hacer.

    "S'ha canviat el finançament" Sí, no váis a tener la independencia subvencionada que "diseñaron" los genios del Parlament. El IVA no es "robable" en la UE, aunque lo sueñe un catalán.

    "la definició de Catalunya com a nació" ¿Nació, regió, territoti? Lo que quieras. Pero la teoría de conjuntos no las vas a cambiar ni tú ni ningún otro "teórico" nacionalista: Si a, b, y c son elementos de un conjunto Z; a, b, y c no son lo mismo que Z. Lo mires como lo mires. El Estado de Derecho español no lo váis a saltar "a la torera" ni tú ni todos los que sóis como tú. Intentadlo y así sabremos la cara que tenéis. Los europeos no-nacionalistas-catalanes residentes en Cataluña tenemos el amparo del marco jurídico. Tú también, para ser lo que eres, aunque no "t'adonis".

    "però a la resta les modificacions han estat mínimes" Entoces, ¿de qué te quejas? Las competencias que quedan configuran una "reserva biológica" en la que os lo váis a pasar muy bien con los "guardabosques" de Esquerra inspeccionando hasta lo que haces en el tiempo libre. ¿Tú pagas el "impuesto patriótico" de los funcionarios, y asimilados, de la Generalitat? Yo, sí.
    • Pixes fora de test, noi
      castany | dilluns, 10 d'abril de 2006 | 18:30h

      Mira, no sé que té a veure el teu comentari amb el meu escrit, però no penso respondre'l.


  • ???
    gerard| Adreça electrònica | dilluns, 10 d'abril de 2006 | 17:41h

    Però aquest comentari, ben bé ben bé què aporta?? Aquest bloc no ha de servir com a eina per a desfogar-se, per això ja estan els gimnasos i l'aire lliure home!
  • Tranquil, tranquil
    borinotus | dilluns, 10 d'abril de 2006 | 17:14h

    Que si no et passarà com l'Arfonzo de debó que ha de tenir cura de no morir d'enverinament d'una mossegada de llengua.

    Por cierto, tuemmano como esta? 


  • Tu no hi toques noi!
    castany | dilluns, 10 d'abril de 2006 | 03:18h

    És curios veure la quantitat de ximpleries que pot arribar a dir un imbècil espanyol!
    Qui no pot respondre amb arguments ha de fer-ho amb insults.
    Dons si jo, segons tu, m'he passat el diumenge obsessionat amb el que diu el bocamoll d'en Guerra tu t'has passat una bona estona vomitant la teva bilis de patriota ejpañol.
    No tens res millor per fer que molestar a la gent amb les teves parides mentals?
    Em queixo de la vostra mala educació, que ja n'estic fart de vosaltres, a veure si t'enteres!!
    I no tornis per aquí que ni tu ni els teus sou ben rebuts al meu bloc. Ves a escriure als blocs nazi-espanyols!



Últims 40 canvis

RSS 2.0 RSS Comentaris

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm



Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons.


-->

Subscriu-te a aquest bloc.
Entra el teu correu electrònic:

Delivered by FeedBurner



-->


 Subscriure a un lector


********* ******** -->


Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

xarxa de blocs sobiranistes


Votam al TOP CATALÀ!


Baròmetre de l'ús del català a Internet




Notícies VilaWeb

Notícies de CDC.

Twitter


Site Meter Add to Technorati Favorites
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats