Correu Blocs | VilaWeb.cat
aniol | Por i fàstic a... | diumenge, 5 de setembre de 2010 | 20:59h
Fa uns quants anys vaig tenir l’ocasió de treballar per una empresa de serveis lingüístics com a traductora i col·laboradora. Una de les meves tasques era la de transcriure els discursos, presentacions, entrevistes i altres parlaments del conseller Castells, a qui vaig acabar anomenant, en broma, el Senyor de les Infraestructures.
He de dir que la majoria d’aquestes xerrades –ja fos una ponència o una intervenció en un debat o en algun programa de ràdio- giraven al voltant d’un tema: tot el que faria el tripartit un cop cobrats els diners que li tocaven a Catalunya en virtut del nou Estatut.  El senyor Castells s’omplia la boca parlant de xifres astronòmiques i de totes les grans inversions en infraestructures (la seva paraula preferida) que es podrien fer amb aquells diners que ens devia l’Estat. El primer any, es veu que no s’havia cobrat tot el que tocava perquè a l’hora de fer les negociacions havien badat però que ara que ja havien après la lliçó, el curs següent anirien preparats i Espanya hauria de compensar-nos. Farem això i construirem això amb els milions i milions d’euros que ens pagarà l’Estat... Aquest era, semblava, el gran assoliment polític de Montilla i companyia: la promesa d’uns diners i unes inversions que ens tocaven amb el nou estatut i que cap govern anterior havia aconseguit del Govern Central. A base d’escoltar el senyor Castells repetir-ho un cop i un altre, al final gairebé te l’arribaves a creure.
Però malauradament, mentre presumien de tot el que farien, la gerra va caure a terra, es va trencar i la llet es va escolar per la claveguera.
No sé jo, però a mi em sembla que no es pot construir el govern d’un país sobre “castells en l’aire”. Moltes promeses i toquem fusta perquè les coses surtin bé. Així no es fan les coses, senyors.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

  • Grans pel·lícules i aquelles que ens fa vergonya reconèixer que ens agraden. Com per exemple, Gladiator.
  • Apunts i entrades relacionades amb Argentina, un país amb el qual m'uneix una química molt especial i pel qual sento una estima profunda per la seva terra i sobretot per la seva gent.
  • Benvolgut/da,
  • Tot el que hi volgueu llençar, hi tindrà bona acollida. Confiem en el vostre "criteri".
  • Personatges públics i /o anònims que mereixen tot el nostre reconeixement i admiració.
  • Debats absurds de participació massiva. Per exemple, bata de guatimé contra pijama de franela.
  • Fets i gent de tot l'any 1973, el millor any de la història (per a un servidor i per a la nena del pou).
  • Vida i obra d'un dels intel·lectuals més importants -sinó el més important- de casa nostra
  • LLibres en estat pur
  • Vídeos de música, de bona música
  • Pel·lícules que no podeu deixar de veure perquè són imprescindibles per a les balances de l'Oktoberfest.
  • Pel·lícules totalment prescindibles i que tenen un punt d'irritant per la decepció que suposen. Pel·lícules que són al llindar de Quina merda!, però hi ha aspectes que les salven.
  • Coses que passen a llocs del món dignes d'un malson.
  • Aquelles pel·lícules per les quals us haurien de tornar els calés. Com per exemple Los otros o La guerra de los mundos.
  • f. [LC] Fet de parlar sense substància. En aquesta secció passarem pel sedàs dels Balances Oktoberfest algunes frases de personatges públics.
Llicència de Creative Commons

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 47 visites
  • Aquesta setmana: 476 visites
  • Aquest mes: 914 visites
  • Des de l'inici: 68410 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 106 visites
  • Aquesta setmana: 1263 visites
  • Aquest mes: 2808 visites
  • Des de l'inici: 144011 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats