VilaWeb.cat
jaumefabrega | RECEPTES | divendres, 3 de setembre de 2010 | 18:52h
La combianció d' aviram o carn amb fruita és motl típica de la cuina catalana, però també  dels tagins del marroc, dels koreshes de l' Iran, plats que, amb un perfum d' espècies (clau, ccanyella, nou moscada, cardamom, baharat,  garam masala,ras-al- hanout....) ens suggereixen els gustos de les Mil i una nits.

POLLASTRE AMB PINYA

Aquest plat era un dels favorits Salvador Dalí, que l´anava a menjar en un restaurant de Cadaqués. La combinació de carn, aviram i fruita és una característica de la cuina catalana, així com la del Marroc (tagins) i la de l´Iran (koresh).

Ingredients

1 pollastre d' 1 kg o 1,5 kg(millor de pagès)

1/2  kg de pinya natural (o de llauna, conservada en el proopi suc o almívar lleuger)

suc de llimona

aigua,sal

1 ceba grossa

2 tomàquets mitjans

2 grans d' all

oli

Elaboració

Poseu una cassola  al foc  amb oli i féu-hi rossejar els trossos de pollastre (tallats a quarts o vuitens) salats, o bé el pollastre sencer.Poseu-hi la ceba,pelada i tallada a trossos com per sofregit o ratlalda els alls i al cap d’ uns 5 minuts, el tomàquet, pelat , sense llavors i trinxat.Deixe-ho reduir uns 5 minuts.Cobriu-ho amb aigua i deixeu-ho coent, a foc baix, una hora.

Uns 10 minuts abans de servir-ho, hi afegiu els talls de pinya, lleugerament saltats en oli(o mantega). Saleu-ho i serviu-ho.

Notes

Una variant consisteix a posar els ingredients a la cassola en cru, amb aigua i oli (carn, ceba, tomàquet pinya natural, etc.), tapar-ho hermèticament i fer un estofat.

Es pot prescindir del tomàquet i fer-hi un ros de farina (una cullerada de farina sofregida amb la ceba).

Hi podeu donar un gust agredolç afegint-hi suc de llimona (o vinagre suau) i una cullerada de sucre. O bé fent caramle.litzar la pinya, a la paella amb una mica de sucre.

Ho podeu fer amb poma, pera, préssecs, nectarines, etc.

Herbes i espècies al gust: estragó, canyella, clavell, cardamom.

Suggeriment: podeu fer servir un pollastre congelat de Lidl, d´excel.lent qualitat i barat.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats