La diputada de Compromís i portaveu d’Iniciativa, Mónica Oltra, tracta de conèixer des de l’inici del passat curs escolar les dades oficials sobre les aules prefabricades en què estudien els alumnes dels centres educatius que depenen de la Conselleria d’Educació, uns intents que han sigut en va després de diverses peticions de documentació i preguntes als Plens de les Corts al conseller Alejandro Font de Mora. Segons ens comentava Mònica “ens hem trobat amb respostes molt variades del conseller, en totes obviant el que li demanem, però la resposta que hem rebut hui a l’última petició sobre el nombre de barracons és un insult a la llavor de control del govern que tenim els diputats. Ni més ni menys que el senyor Font de Mora proposa com a resposta a la nostra petició que eixa documentació la donarà en la roda de premsa que farà per a informar de l’inici del curs escolar”. Aquesta resposta deixa ben clar que el conseller d’Educació no té clar el funcionament de la nostra democràcia i els valors de la representació parlamentària ja que és una evident vulneració dels drets dels diputats. Es veu que li hem de recordar al senyor Font de Mora l’última sentència del Tribunal Constitucional espanyol que ha emparat als diputats de Compromís davant d’actuacions del PP a la Mesa de les Corts molt semblants a la que acaba de realitzar el conseller d’Educació.” En la seua resposta a la diputada Mónica Oltra el conseller d’Educació assegura també haver contestat a esta petició de documentació en el Ple de les Corts del passat 26 de maig, “afirmació que és falsa, de fet la seua negativa a informar sobre el nombre de barracons desglossats per províncies propicià que l’1 de juny els diputats de Compromís registràrem la petició de documentació de la que hui hem rebut resposta”.
Fa cinquanta anys per primer vegada una colla de nacionalistes valencians es van trobar a les Fonts de Llíria. El Camp de Túria agraeix d’aquesta manera el compromís vitalici d'aquests homes que iniciaren el reviscolament del País.
Recull d’escrits del concert al Pla de l’Arc el 21 de novembre del 2009 amb Miquel Gil, Pep Gimeno ‘Botifarra’, l’Orquestra Àrab de Barcelona i la Unió Musical de Llíria dins dels actes commemoratius de la campanya ‘400 anys d’absència dels Moriscos del Camp de Túria’ organitzada pe l’Institut d’Estudis del Camp de Túria
Dels amics arbres, imatges, versos, dites, pensaments, històries, .. i sobretot de la seva importància als pobles i ciutats, de com se'ls tracta i de com se'ls hauria de tractar, als arbres amics
"València necessita una cançó" és un documental que s'endinsa en el gran moment que travessa la música en valencià. Més de 30 músics, periodistes i professionals del gremi analitzen el que coincideixen a denominar com el millor moment del sector de tots els temps.
A través d'aquest servei, es poden traduir automàticament textos sencers i també pàgines web de llengües com l'anglès, l'alemany, el rus o el xinès al català i també a la inversa
Amb RodaMots podeu rebre cada dia, per correu electrònic, un breu missatge amb una paraula o una expressió de la nostra llengua, amb el seu significat i un exemple d’ús.
Una iniciativa de Softcatalà i Escola Valenciana per a promoure l'ús de programari en valencià (el programari en català al País Valencià i preferentment en variant valenciana)