Correu Blocs | VilaWeb.cat
xaviermir | Observatori del procés sobiranista | dilluns, 30 d'agost de 2010 | 10:59h
Des d'ahir al vespre ja ho sabem: no hi haurà llista única de Reagrupament i Solidaritat. Segurament hauria estat bé perquè hauria transmès la sensació que els aspirants a liderar el tram final del procés d'independència sabien llegir el missatge del carrer d'anar tots junts per tenir més força. Totes les propostes que hi havia damunt la taula tenien noms connotats en aquest sentit: reagrupar és unir; la solidaritat uneix; la suma crea unitat; i la conferència aplega. Ara, però, vist que no ha estat possible, caldrà deixar de banda aquest argumentari i buscar-ne la part positiva, que també hi és.



A les properes eleccions al Parlament de Catalunya, aquell mig milió de persones que ja ha votat SÍ a la independència a les diverses consultes que s'han estat fent fins ahir mateix a Solivella o aquell 40 % llarg del conjunt de la població que diverses enquestes han anat retratant, podrà triar entre tres llistes que tenen la independència com a objectiu explícit per a la propera legislatura i que estan prou organitzades i tenen prou implantació territorial per obtenir-hi representació: Esquerra, Reagrupament i Solidaritat. (Sense menysprear altres candidatures que potser no tenen tant de ressò mediàtic.)

Ara es tracta, doncs, d'aconseguir que tot l'electorat que comparteix aquest objectiu i que en vol fer el centre del debat es col·loqui on li plagui i continuï treballant en la creació d'opinió i en el boca-orella perquè la suma d'aquestes tres llistes superi els 21 escons independentistes que ara té Esquerra.

Tanquem, doncs, el capítol de la unitat preelectoral. Assumim quin és el punt de partida. Hem d'aconseguir que aquesta diversitat sigui un estímul per al vot. Lamentar ara que Carretero i els solidaris no s'hagin posat d'acord ja no té sentit i castigar-los amb l'abstenció és un error en el qual no hem de caure.

A partir d'avui i fins al dia abans dels comicis, l'objectiu de l'independentisme ha de ser captar el màxim nombre de vots possible, i captar-los tant de l'abstenció com dels partits que exclouen l'opció de la independència per a la propera legislatura, és a dir, CiU i ICV bàsicament, ja que el vot robat a PSOE-C, PP i Ciutadans seria anecdòtic.

I tu què votaràs? Esquerra? Solidaritat? O Reagrupament?
Comentaris: 17
  • tres llistes?
    Albert Martí| Adreça electrònica | dimarts, 31 d'agost de 2010 | 18:08h
    Només un parell de correccions, per començar. De llistes independentistes només n'hi haurà dues, ja que Esquerra no ho són pas, a més ara que s'acosten eleccions s'han tret del barret el referèndum, que no té ni cap ni peus ja que és il·legal mentre estiguem a Espanya. Per què no ho han defensat tots aquests anys que han estat al govern? Per què ara defensen una proposta com el referèndum que saben que és impossible? No serà perquè saben que es fotran una batacada i el tripartit segur que no sumarà? llàstima per Esquerra, els vaig votar vàries vegades però tot té un límit

    Segon, malgrat i que no la defenso, penso que SCI són una colla de mentiders compulsius i anant amb ells ens pot causar més problemes que altra cosa, encara és possible una coalició entre RCat i SCI ja fins aleshores abans no es podia pactar res amb uns senyors que no existeixen i que a sobre exigeixen que una associació com RCat, amb milers d'associats es disolgui a una altra que no se sap quanta gent té? a mi em sembla una mica esotèric, per a dir-ho suaument.
    • Sí, tres
      xaviermir | dimarts, 31 d'agost de 2010 | 23:36h
      Quant a la consideració d'Esquerra com a partit independentista o no, et remeto a la rèplica del primer comentari d'aquest apunt, el d'en Pere.

      Del referèndum il·legal, ja tenia pensat fer-ne un apunt els propers dies. És evident que serà il·legal d'acord amb la legalitat espanyola vigent, però això no vol dir que no es pugui fer, oi? Si som independentistes no és per mirar-nos les coses des del punt de vista espanyol. Només cal que ens posem d'acord en el full de ruta del desmarcatge de la legalitat. Si comencem a dir que el referendum és una presa de pèl ens llancem pedres a la teulada i acabarem emetent missatges contradictoris que faran l'efecte que som els organitzadors d'una olla de grills.

      Per què ERC no ha posat el referèndum damunt la taula aquests set anys? M'encanta que em facin aquesta pregunta. Pura lògica: han tret 23 i 21 escons; han preguntat si hi havia algú disposat a fer el pas i, com que la resposta ha estat el silenci i sols no podien fer-ho, han optat per l'etapa de l'estatut, aquesta que hem cremat en només set anys amb l'ajuda inestimable d'Espanya i que finalment ha deixat autonomistes i federalistes en pilota picada. Com que ara som aquí i l'autonomia ja no té recorregut, ara té sentit plantejar el referèndum, ja no per fer bonic, sinó com a condició sine qua non per governar.

      Molta sort, amic reagrupat.
  • franciscans del món uniu-vos
    Guerau | dilluns, 30 d'agost de 2010 | 18:06h

    Franciscans, no hi ha res de positiu, les gestes es fan amb la unió, la unió que fa la força, la resta... intents fracassats.

  • Oportunitat perduda
    David Vallespí| Adreça electrònica | dilluns, 30 d'agost de 2010 | 16:27h
    Crec que s'ha perdut una bona oportunitat en un bon moment per a aglutinar tot el vot independentista en una, o dues candidatures com a molt, amb la finalitat de no perdre cap vot.

    Un cop aquí no ens queda més que demanar que tots els independentistes, votin a qui votin, però que sigui una candidatura independentista. I si poden arrossegar votants d'altres partits millor que millor. 

    Estem en un període on l'independentisme social ha tingut un gran augment, gracies al TC, i s'ha d'aprofitar el moment. 
  • No ho és gens de positiu !
    Andreu | dilluns, 30 d'agost de 2010 | 14:45h
    No és només que es parteixi el vot i que la llei d'Hont faci que treiem menys escons. No és només això. La unitat no hagués sumat. Hagués multiplicat. Ara l'independetsime, no ho dubtis, perderà també vots absoluts ja que això desmotivarà a la gent que votarà CiU o anirà a l'abstenció.
    Definitavment, adéu a la independència fins, com a mínim i en el millor dels casos, el 2015.
    • Discrepo
      xaviermir | dilluns, 30 d'agost de 2010 | 14:52h
      Té coses positives i coses negatives. I com que ja no podem fer-hi més, és intel·ligent acceptar-ho i trobar-ne els aspectes positius.

      Alerta a donar per feta la lectura derrotista i alerta amb aquests "adéu a la independència". Ara mateix penso que sota el nom d'Andreu el més lògic és que s'hi amagui un socialista amb ganes de diversió.

      Publico el comentari com a exemple del que cal evitar en aquest sentit.

      Tothom a triar. Tothom a votar. La massa de votant independentista és prou àmplia!
      • Ho veurem....
        Andreu | dilluns, 30 d'agost de 2010 | 16:39h
        Tant de bo sigui com dius. Jo tinc els meus dubtes.
        Per cert, tens raó, soc socialista. I independentista, també. I ecologista. Què només val si ets independentista de dretes ?
  • Els desmotivadors
    Enric| Adreça electrònica | dilluns, 30 d'agost de 2010 | 14:12h
    A la vista d'alguns comentaris, està clar que els anti-independència estaven esperant amb candeletes que no hi hagués unitat entre RCAT i SCI per començar la campanya per a desmotivar el vot independentista.

    Suposo que tot plegat forma part d'una mateixa estratègia, aprofitar qualsevol cosa per a sembrar la discòrdia, i un cop confirmada la manca d'unitat (que tant els convé) aprofitar-la per a enverinar l'ambient dient que com que no hi ha unitat, no votaran o votaran CiU (encara pitjor).


    Estic amb tu que cal aprofitar fins al darrer dia per captar vots a l'abstenció i CiU per a l'independentisme. Si realment hi ha un milió de votants independentistes, no serà gaire problema que hi hagi tres llistes i el vot es reparteixi: uns 3 o 4 diputats de menys, que tot i ser importants no crec que siguin decisius.

    Contestant la teva pregunta: jo votaré Reagrupament.
  • IRRESPONSABLES!
    Salvador| Adreça electrònica | dilluns, 30 d'agost de 2010 | 13:09h
    Tots són una colla d´irresponsables: el país se´ns en va a la merda 
    corrents, corrents i ells amb les seves baralles de galliner. Jo
    no vull saber-ne res més de tot plegat. Ni tan sols aniré a votar.
    Ja us ho fareu. Pobre País!!!!!! 
    • Admirable
      xaviermir | dilluns, 30 d'agost de 2010 | 13:19h
      I, dient-se Salvador, m'ho diu només per tocar els nassos, que ni tan sols anirà a votar? Poca cosa salvarem d'aquest país que segons vostè se'n va a la merda si el dia de les eleccions ens quedem a casa.

      Si vol la independència, faci el favor de votar, ni que sigui amb una pinça al nas, perquè altrament en Montilla, la Camacho i en Rivera ens farà a tots una monumental botifarra a la seva salut.

      Vol fer aquest paperot?
  • I CIU?
    Carles | dilluns, 30 d'agost de 2010 | 11:36h

    Votaré CIU.

    • CiU no
      xaviermir | dilluns, 30 d'agost de 2010 | 11:44h
      Et puc assegurar, Carles, que personalment m'encantaria poder incloure CiU entre les opcions de vot amb què es pot comptar per a la independència. Seria força més feliç. Però el problema que tenim ara, el darrer problema ara que el PSOE-C ja està fet pols, és CiU. I ho és perquè totes les enquestes diuen que té la majoria absoluta a tocar, que Mas serà president, i en canvi han exclòs la possibilitat de la independència per a la propera legislatura. Ni tan sols donarien suport a un referèndum en els propers quatre anys. I el problema també és que en quatre anys més l'Estat espanyol pot fer molt de mal. Continuen tenint la caixa i la sobirania política i continuen prenent decisions per construir l'estat centralista que tenen projectat.

      Obtenir la sobirania és urgent i és vital. I CiU, lamentablement, pel motiu que sigui, no aposta per aquesta via. Si tens decidit votar CiU deus tenir els teus arguments. Suposo que no veus tan necessària com jo la independència.
      • mas
        bacus| Adreça electrònica | dilluns, 30 d'agost de 2010 | 13:31h
        jo també votaré l'Artur Mas.

        si pot ser que tingui majoria absoluta com a tingut el triparit en 7 anys i no depengui de tercers com el pp o e.

        votar E o icv-euia és votar montilla.

        abans de votar el "viejo verde" de carretero o en "gil y gil" de laporta-berlusconi voto la cori que ja és frikisime total la diferència és que els uns ho són en serio i els altres ho fan de conya.
        • Anonimat i menyspreu
          xaviermir | dilluns, 30 d'agost de 2010 | 13:45h
          Signant com a Bacus i donant com a mail merda@merda.com em quedo amb la impressió que el teu comentari és més una bretolada que una altra cosa, però com que no m'agrada descartar-los, el publico.

          No em molesto a demanar-te que argumentis per què votar E (entenc Esquerra) és votar Montilla quan tothom sap que no hi haurà tercer tripartit.

          Au, continua la teva bacanal, company.
  • ERC no és independentista
    Pere| Adreça electrònica | dilluns, 30 d'agost de 2010 | 11:23h
    No crec que ERc sigui una opció independentista vàlida mentre hi hagi l'actual direcció. Han demostrat que prefereixen acomodar-se a l'autonomia i no volen plantejar cap conflicte amb l'Estat. Així que, amic Xavier, només hauríem de tenir present les forces realment independentists. Les altres no ens serveixen.
    • Comencem malament
      xaviermir | dilluns, 30 d'agost de 2010 | 11:35h
      Home, Pere...

      Si Esquerra no és independentista, l'objectiu de superar els 21 escons és encara més difícil. Et puc acceptar les crítiques a Puigcercós i Ridao, que a mi personalment tampoc no em fan gens de goig, però trobo excessiu i no fonamentat que creguis que Esquerra no és independentista. Si ara ens hem de posar a debatre això, ja em diràs...

      No comparteixo gens la teva visió de les coses, però et demanaria que en tot cas triïs una d'aquestes forces que tu creus que són independentistes i que dediquis més esforços a captar vots de CiU o d'ICV que no pas d'Esquerra, perquè segons tu els arrabassaries d'un partit no independentista, però segons jo no. Jo crec que estaries caient en l'error que no hem de cometre.

      Sigui com sigui, confio en tu.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 98 visites
  • Aquesta setmana: 615 visites
  • Aquest mes: 2714 visites
  • Des de l'inici: 542715 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 1135 visites
  • Aquesta setmana: 4961 visites
  • Aquest mes: 18563 visites
  • Des de l'inici: 1201380 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats