Correu Blocs | VilaWeb.cat
aniol | dijous, 26 d'agost de 2010 | 20:18h
26 d’agost de 1938

Parte d'un bàndol
“Ayer, 25, se ha cumplido un mes del victorioso paso del Ebro por las tropas españolas. Además de reintegrarse para la patria buen número de poblaciones, liberándolas de la presencia ominosa del invasor, han sido desarticulados totalmente los planes del adversario, que se estrellaba entonces contra la heroica resistencia de las fuerzas de Levante y hoy sigue consumiendo sus mejores reservas ante la inquebrantable tenacidad del pueblo español.
La aviación extranjera intentó desde el primer día, por acciones en masa, aplastar nuestra ofensiva; pero frustrados en absoluto sus propósitos, por la actuación gloriosa de los aviones republicanos que de día en día superan sus hazañas, así como el certero fuego de nuestros antiaéreos y por el fuego de la infantería española, lográndose abatir bajo lluvia de toneladas de metralla tantos aparatos de la invasión.”

Parte de l'altre
“En el sector del Ebro ha seguido su desarrollo nuestra maniobra, castigando duramente al enemigo. Las bajas que se le han ocasionado son numerosas y los prisioneros caídos en nuestro poder pasar de 160.
En combates aéreos han sido derribados hoy nueve aviones enemigos y otro más por artillería antiaérea. Ayer, además del que se hizo constar parte, fueron derribados otros cuatro aviones rojos”.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

  • Grans pel·lícules i aquelles que ens fa vergonya reconèixer que ens agraden. Com per exemple, Gladiator.
  • Apunts i entrades relacionades amb Argentina, un país amb el qual m'uneix una química molt especial i pel qual sento una estima profunda per la seva terra i sobretot per la seva gent.
  • Benvolgut/da,
  • Tot el que hi volgueu llençar, hi tindrà bona acollida. Confiem en el vostre "criteri".
  • Personatges públics i /o anònims que mereixen tot el nostre reconeixement i admiració.
  • Debats absurds de participació massiva. Per exemple, bata de guatimé contra pijama de franela.
  • Fets i gent de tot l'any 1973, el millor any de la història (per a un servidor i per a la nena del pou).
  • Vida i obra d'un dels intel·lectuals més importants -sinó el més important- de casa nostra
  • LLibres en estat pur
  • Vídeos de música, de bona música
  • Pel·lícules que no podeu deixar de veure perquè són imprescindibles per a les balances de l'Oktoberfest.
  • Pel·lícules totalment prescindibles i que tenen un punt d'irritant per la decepció que suposen. Pel·lícules que són al llindar de Quina merda!, però hi ha aspectes que les salven.
  • Coses que passen a llocs del món dignes d'un malson.
  • Aquelles pel·lícules per les quals us haurien de tornar els calés. Com per exemple Los otros o La guerra de los mundos.
  • f. [LC] Fet de parlar sense substància. En aquesta secció passarem pel sedàs dels Balances Oktoberfest algunes frases de personatges públics.
Llicència de Creative Commons

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 47 visites
  • Aquesta setmana: 476 visites
  • Aquest mes: 914 visites
  • Des de l'inici: 68410 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 106 visites
  • Aquesta setmana: 1263 visites
  • Aquest mes: 2808 visites
  • Des de l'inici: 144011 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats