Correu Blocs | VilaWeb.cat
ferranfalco | dijous, 12 d'agost de 2010 | 10:07h

No sé si l'alcalde de Calafell és convergent. Sí que sé que el de El Vendrell ho és. Segur que són bons alcaldes, procuren pel seu municipi, i se'n cuiden. Però la decisió que han pres de donar espais als qui venen al top manta per tal que no interfereixin als passeigs de comerç natural del municipi, em sembla una equivocació, per diverses raons.

Primer, perquè la prenen atès que "no poden controlar ni garantir que la venda il·legal no es produeixi", és a dir, la prenen perquè no tenen prou mitjans per aturar-la. Segon, perquè faciliten la feina als qui venen productes que atempten els drets de les empreses que dissenyen i generen valor a les seves marques. Tercer, perquè perjudiquen els comerciants locals i els hi creen un greuge, en fer-los pagar uns impostos i llicències que aquells que venen material sense control legal no pagaran. I quart, perquè si deixéssim de fer coses pel fet que no les poguéssim eradicar del tot, no faríem pràcticament res.

Es lamenten de la poca col·laboració dels Mossos i altres cossos de seguretat, i per això llencen la tovallola. Diuen que ho fan "per evitar mals majors".I el conseller d'Interior, preguntat per la mesura, la troba raonable. I afegeix que "els mossos continuaran fent la seva feina". És a dir, el conseller diu que els mossos han de perseguir aquesta pràctica, però troba raonable que els alcaldes pactin amb els qui la practiquen.

Si els mossos, com diu el conseller, "fessin la seva feina" -dubto que aquesta sigui una d'elles, més enllà que hi puguin colaborar-, probablement els alcaldes podrien tenir més controlat el fenomen. A pobles costaners, que multipliquen la seva població a l'estiu, no n'hi ha prou amb la dotació de policia local del municipi, dimensionada com a molt per a passar l'hivern. Probablement, a més, es tracta de policies que aquests mesos veuen disminuïda la seva capacitat, pels torns de vacances. Els mossos, per la seva banda, fan molta altra feina, i en la distribució de competències entre policies perseguir el top manta no és una de les seves tasques. Hi poden colaborar, és clar que sí, però tinc la impressió que digui el que digui el conseller, tenen altra feina rellevant.

Així les coses, tenim un problema de model policial, de mitjans, d'organització, de colaboració entre administracions, de conveni i condicions laborals. Mireu si n'hi ha de coses, rere la manta.


Comentaris: 4
  • Pragmatisme ilegal.
    Lorenzo Merchán| Adreça electrònica | dijous, 12 d'agost de 2010 | 10:47h

    Totalment d'acord i encara afegiria que els jutges o, millor dit, els fiscals i les sentències judicials, per qüestions de manca de personal i mitjans, han pactat amb les forces de seguretat consignes per no fer detencions, passant a ser "no se qué penal",  quan estem parlant, en cas del top manta de DVD's i CD's, d'un delicte contra la propietat intelectual, el que ha comportat que els profesionals facin la vista grossa. 

  • Compassió
    Elena | dijous, 12 d'agost de 2010 | 10:43h
    Una mica de consideració amb la  gent que en el context que som tenen molts i molts problemes per aconseguir uns euros per a menjar. Una mica de consideració per part de les grans multinacionals amb aquesta gent. Gent compradora hi ha per tothom, així que una mica de compassió, que la gent de les botigues no hauran de tancar per això, potser tindran més guanys o segons com es miri la riquesa estarà més repartida.
    I els mossos deixem-los per altres coses que no per treure uns pocs euros de les mans de gent que els necessita.
    • Bous i esquelles
      Marga | dijous, 12 d'agost de 2010 | 11:15h
      Em sembla Elena que no és per compassió que la gent compra als top manta, és per gasiveria. Com es poden comparar unes ulleres de sol, posem per cas, comprades al carrer enlloc de a una òptica?

      De compassió i consideració Catalunya n'és mestra dels del temps dels ibers, no fotem!
      I si el petit botiguer, que paga uns impostos prou importants veu minvada la seva venda, ja de per si escassa, què ha de fer? Ah, sí, és clar!...ha de ser compassiu o fer el top manta, també. 

      Tant el post d'en Falcó com la resposta que li dóna, és del tot assenyat i just. Darrera de la compassió, el petit botiguer perdrà bous i esquelles.
  • resposta
    ferranfalco | dijous, 12 d'agost de 2010 | 10:52h
    compassió tota. però no confonguem la compassió amb l'explotació laboral, les xarxes organitzades i tots els qui, per sobre del mantero, en fan un bon negoci. el mantero no n'és el responsable únic, ni el més rellevant.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats