VilaWeb.cat
Rafel Molina | dijous, 29 de juliol de 2010 | 16:38h
Va que els del PP s'han proposat emmerdar l'alegria aquesta tant com sigui possible. Suposo que trobaran col·laboradors a una banda i l'altra. Malgrat tot, em sembla que és un motiu d'alegria.






Dijous 29 de juliol de 2010




Finalment una petita alegria:  El parlament de Catalunya ha aprovat per majoria prohibir les corrides de bous.  Aquella festa "sofisticada i grotesca" que deia el Josep Pla.

I dic alegria, perquè és una prova que aquesta societat, malgrat tot, progressa. No és tan animal com fa uns anys i això sempre és bo. De la mateixa manera que estan prohibides les lluites de gossos, s'havia de prohibir l'exhibició del dolor causat a un animal, amb música i tot. I de la literatura que ha generat la famosa festa, ni cas. També van generar molta literatura les lluites de gladiadors i les de gossos.

Per a sorpresa meva, relativa sorpresa, els de sempre han tornat a parlar de "llibertat". Que la prohibició de matar un animal en públic, amb música i tot, diu que és un atemptat a la llibertat. No sé si es referien al bou. 

La de Cospedal i el Rajoy, sempre atents a la poesia pura, han dit que és un atemptat contra la llibertat dels catalans. Ni més ni menys. I que és un atac a l'Ejpaña eterna, naturalment.

No sé què deuen pensar dels antitaurins gallecs o dels de Madrid. Potser també els consideren un atemptat contra la llibertat o, potser, uns mercenaris a sou de Catalunya i la internacional sionista.

Ho pensen portar al seu Tribunal Constitucional i al Senat per mirar d'invalidar la decisió del parlament català.

Quina misèria, company.

Fet i debatut, crec que avui Catalunya ha fet un pas endavant en la superació d'una tradició bàrbara i humiliant.

Ho hauríem de celebrar, ni que sigui una mica.



Comentaris: 16
  • Sadisme
    Vicentico | dilluns, 2 d'agost de 2010 | 11:29h
    Es miri per on es miri, el gust per fer sofrir o per veure sofrir, és una patologia preocupant i digna de tractar. Convertida en festa és una mala pedagogia. 
    Sigui en corrides de bous o parant el peu a un padrí perquè caigui i filmar-lo amb el movil, aquesta adicció sempre comporta maltractar a algú altre.

    Considerant l'erradicació del sadisme com a un dels indicadors de civilització, els catalans hem donat un pas endavant. 

    Per cert, si no hi ha maltracte a res alié a un mateix, animal o persona, no tinc res en contra d'aquells que es procuren una dosi de dopamina, practicant alguna activitat perillosa. Per mi poden correr i esquivar un bou o un cotxe a noranta per hora. Com a amic els recomanaria un psicòleg i punt.    
    • hola company
      Rafel | dimarts, 3 d'agost de 2010 | 00:20h
      Em sembla que tens raó. Pel que fa a la dopamina, no crec que sigui matèria de psicòleg. Això de posar-te en perill i mirar de superar-lo ho estem fent des  del paleolític i, particularment, crec que és bo.
      Com sempre lo més difícil és saber quan en tenim prou.
      I les vacances què?
      • Prenc nota
        Vicentico | dimarts, 3 d'agost de 2010 | 09:39h
        ara que ho dius, sí, el problema és saber quan en tenim prou.

        Les vacances, amb la crisi i en previsió de futures retallades de sou i pujades d'impostos, de truita de patates, nevereta i siscents.
        • de les vacances
          Rafel | dimarts, 3 d'agost de 2010 | 21:05h
          Tinc comprovat que no hi ha millor lloc per fer vacances que el sofà de casa, un passeig de tant en tant, una visita a l'ordinador, una mica de música, un llibre bo que tinguis a l'abast i poca cosa més.
          Fa temps que ho dic però no em vol fer cas ningú.
  • Envolats tampoc
    Ramon | dissabte, 31 de juliol de 2010 | 10:51h
    M'ha agradat molt aquesta resposta teua, Rafel: "això dels toros no deu ser tan poc important quan el PP ja ha iniciat
    una campanya per tombar la decisió del Parlament". Ja n'hi ha prou de demagògia.

    Per altra banda, qualsevol activitat pública que suposi fer patir un animal hauria d'estar prohibida. Ho sento per la gent de les Terres de l'Ebre, però tot el que no sigui córrer amb els bous o torerjar-los "a pèl" a la plaça del poble, a curt o a mig termini també s'haurà de prohibir. I això del bou envolat és claríssim, ja ho han comentat altres.
    • company
      Rafel Molina | dissabte, 31 de juliol de 2010 | 15:55h
      Espero que sí que acabin prohibint tot el que no sigui córrer amb els bous o esquivar-los amb una certa decència.
      I perdona però he llegit en diversos llocs "envolat" amb n i v i crec que és amb m i b. Al meu diccionari diu: embolar: posar una bola  a la punta d'una cosa per evitar de punxar-s'hi"  Es exacte, no?  Perquè envolar té a veure amb prendre el vol i semblants i no crec que sigui el cas dels bous.
      Perdona'm l'excursus.
      Em sembla que els del PP es trobaran més problemes que no es pensaven, perquè també hi ha molts antitaurins espanyols.
      Ja veurem com acaba.
  • De correbous i altres
    Pep Tarragona| Adreça electrònica | divendres, 30 de juliol de 2010 | 01:47h

    Estic totalment d'acord amb l'article però no comparteixo la opinió de molts que afirmen que també s'haurien de prohibir els correbous i similars.


    Si ens fixem bé, els correbous consisteixen en lligar una torxa més o menys ben feta a la banya del bou, la qual cosa no significa cap tipus de dolor o tortura envers l'animal. Com tampoc es fa cap tipus de mal en les festes de "recortadores" o les que consisteixen simplement en alliberar un toro pel mig del poble i correr davant d'ell.


    És a dir, s'ha de prohibir allò que implica la tortura de l'animal amb la finalitat de divertir-se. La resta, crec que es pot mantenir sense cap tipus de problema. Bé que es fan concuros amb gossos d'atura, utilitzant-los per divertir-se, sense fer-los cap mal.


    De totes formes, és un gran avenç per la societat catalana, a pesar del "recorte de libertades".


    Ull viu a dir qualsevol cosa ofensiva contra els fatxes de torn, que us portaran al Constitucional i us fotran 4500 anys a la presó.


     


    Salutacions

    • del correbous
      Rafel | divendres, 30 de juliol de 2010 | 21:38h
      Benvolgut company,
      em perdonaràs però això del bou embolat és una autèntica bestiesa i s'hauria de prohibir en sec. Es un abús de força inadmissible.
       Dels bous al carrer o els bous a la mar com fan al meu poble, ja en parlaríem tot i que moltes vegades les tanques que fan per protegir la gent són una veritable trampa per als animals. Tampoc crec que s'hagi de renunciar al perill i al joc, però almenys cal ser prou honrat amb el toro. (que moltes vegades, dit sigui de pas, és una miserable vaqueta de 200 kilos)
      I sí, lligar-li una torxa a les banyes, és torturar l'animal.
      Això dels recortadores sí que em sembla més digne.

      En el resum crec que sí que és una bona notícia tot i que el PP ens vulgui tornar a aigualir la festa.
  • Au, vinga!
    JRRiudoms| Adreça electrònica | divendres, 30 de juliol de 2010 | 08:56h
    "Si ens fixem bé, els correbous consisteixen en lligar una torxa més o menys ben feta a la banya del bou, la qual cosa no significa cap tipus de dolor o tortura envers l'animal."... Sobre tot si el bou és masoquista!

    Jo mai li posaria al meu fill unes bengales (molt ben fetes, això sí) a les orelles del meu fill... Potser sóc un retrograd aimant de "los recortes de libertades", però què hi farem.

    Ah!: potser el torturar a l'animal no té res a veure amb la diversió. Potser té a veure amb el sadisme ("si no hi ha bou, anem per altres bèsties o persones").

    Maleït el poble que per divertir-se ha de fer patir.

    Atentament
    • Una part de raó ja tens
      Rafel | divendres, 30 de juliol de 2010 | 21:45h
      Això del bou embolat em una absoluta bestiesa.
      Jo no sóc animalista militant pertò estic d'acord que no es pot fer patir un animal per diversió. Malament aniríem.
  • D'ACORD
    FrancescR | dijous, 29 de juliol de 2010 | 22:31h

    Hola Rafel, ultimament estic molt d'acord amb els teus articles .
    veig que les vacances et proven.
    anims i endevant ¡¡¡
    ja ens veurem.(despres de les vacances)

    • Gràcies company
      Rafel Molina | dijous, 29 de juliol de 2010 | 23:35h
      Això que últimament estàs d'acord amb els meus articles, m'ho prendré com un elogi de primer magnitud. Suposo que sí que les vacances em van prou bé.
      Seguim endavant que ho tenim tot de cara.
      Ciao
       
  • La casa per la teulada
    Cheers| Adreça electrònica | dijous, 29 de juliol de 2010 | 18:22h
    Punt1.- Estic totalment d'acord en que es prohibeixin els toros a Catalunya.

    Punt2.- Per mi fos també ho faria extensible a qualsevol festa en la que s'involucri la participació animal (els de 4 potes) tipus, bou envolat...

    Però:

    1.-No hagués sigut més bonic veure com a Catalunya la "Fiesta Nacional" s'anava morint d'inanició?

    2.-Encara estem en crisi no?
    O ja no tenim aturats?
    La sanitat i ensenyament públic ja funcionen correctament?
    Ha desaparegut la delinqüència?

    Potser resulta una mica demagog dir això, però hem sembla de calaix que aquestos temes es prenguin com a prioritaris, i no que s'aixequi tan "jaleo" fins i tot a nivell internacional per aquestos temes (Que torno a repetir veure Punt1).

    Com sempre: "La casa  per la teulada"

    Salut
    • de les cases i les teulades
      Rafel Molina | dijous, 29 de juliol de 2010 | 23:46h
      Ciao Cheers, sí que és una mica demagògic, sobretot quan es tracta d'una excusa per no parlar mai del que toca. Parlem de les dones maltractades? No, que hi ha coses més importants. Parlem del maltractament a la gent gran? No. Parlem del robatori del Palau? No, hi ha coses més importants. Sempre hi ha coses més importants. Per exemple, molt més important que la crisi, però molt més, és la situació de la gent del Darfur. I molt més important que la sanitat d'aquest país és la sanitat a Sudamèrica o a Corea del Nord on ja operen la gent sense anestèsia.
      I perdona: parlem de la crisi? No que és un tema internacional. No hi podem fer res.
      Vull dir, sí que hi ha uns temes més importants que uns altres però "tots" han de ser tractats, perquè si esperem a que es resolgui el tema de la crisi per a mirar de tenir menys accidents a la carretera, anem llestos.

      I això dels toros no deu ser tan poc important quan el PP ja ha iniciat una campanya per tombar la decisió del Parlament, i això que el PP només està per les coses que realment interessen a la gent.
      Seguim en el tema.
      • de les cases i les teulades
        Cheers| Adreça electrònica | dimecres, 4 d'agost de 2010 | 21:30h
        Ei Rafel!!!

        Tens raó, totes les situacions problemàtiques s'han d'afrontar per intentar resoldre-les. Fins aquí tots estem més o menys d'acord. La meva opinió es més encarat a saber prioritzar (I aquí entrariem també en un debat interminable, en el que no vull entrar).
        Des del meu punt de vista la classe política actual no esta preparada per afrontar una situació com la que estem vivint (En temps de bonansa, tothom, fins i tot el més corrupte o incompetent es bo) es en les situacions dolentes en les que es talla la categoria política dels que manen. I queda en evidència que s'han agafat a la polèmica del toros com un ferro roent perque s'han vist capaços de dir "òstia això ho sabem fer" donant llibertat de vot, decret llei i a córrer.
        En canvi es plantegen altres problemes de calat polític i social molt més profund, com els que tu enumeres a nivell nacional maltractament a dones, als nostres avis "gent gran", delinqüència, atur (Podria seguir però ho deixaré aquí...) i a nivell internacional Darfur, Haití, ...(La llista aquí encara es més llarga) en el que senzillament ho acumulen en la pila d'assumptes pendents i aquí es queda.
        I torno a repetir, estic d'acord amb la prohibició dels toros a Catalunya "Per cert no dius res d'altres festes amb bous... jeje"
        Però de la mateixa manera que es resol amb tanta celeritat i "eficàcia" aquesta problemàtica, no es just demanar a la nostra classe política que treballi amb la mateixa celeritat altres problemes de, en la meva opinió, característiques més transcendents?

        Gràcies per la resposta, Salut.


        • Ben cert.
          Rafel | dijous, 5 d'agost de 2010 | 17:11h
          Ara ja casi que podríem d'estar d'acord però, sense ànims de discutir, la plataforma PROU i el Partit antitaurí, fa molts anys que estan en el tema. Vull dir que tampoc és que s'ho han inventat els polítics en un parell de tardes. )I suposo que sí, que és més fàcil això que resoldre altres temes que segur que són més importants. Això sí.
          Acaba de passar un  bon estiu.

          Ciao

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats