Correu Blocs | VilaWeb.cat
titot | Diari de combat | dimarts, 6 de juliol de 2010 | 01:03h
El nou Estatut -insistiré encara que no calgui- no m'interessa en absolut. Crec raonadament que no és altra cosa que un contracte de submissió a Espanya.
L'Esquerra Independentista vam ser els primers de dir -quan Pasqual Maragall en suggeria la redacció- que un nou estatut no duria més autogovern sinó tot el contrari: buscaria el perfecte encaix de la nació catalana a l'Estat espanyol i això consolidaria el model de govern únic i administració descentralitzada, és a dir, Espanya decideix, Catalunya executa. Desenganyem-nos: no hi ha govern si no hi ha sobirania.





El passat 28 de juny, José Montilla simulava indignació i anunciava una gran manifestació per expressar el rebuig a la sentència. Artur Mas no va trigar ni mitja hora en confirmar la seva assistència i la de les seves hosts.
Un -innocent- pensava que amb els centenars d'estrategues que tenen aquests partits -a sou de diputacions i consells comarcals, això sí- tindrien a punt una bona resposta a allò que feia quatre anys que tothom veia venir. Doncs no! Montilla diu que la resposta és "reforçar el pacte constitucional", que ve a ser com aquell que va a un funeral i desitja "per molts anys" al mort. L'altre, en Mas, viu com una guilla, proclama que la gran resposta, la gran alternativa, la gran idea és... un govern fort a partir de la tardor, és a dir: voteu-me!

Afortunadament hi ha una altra resposta, la que ja han expressat més de mig milió de catalans als centenars de consultes, on han tingut la possibilitat -ai las! al marge de la democràcia espanyola- d'expressar per primera vegada què volen per al seu país.
Hi ha una altra alternativa i és probablement la única raonable: la independència.
Això és el que aniré a manifestar dissabte a Barcelona. I ho faré en el que es pot convertir en la manifestació independentista més massiva de la història del país.
I ho faré en el que possiblement -si som prou gent- en el que possiblement la història recordarà com el funeral de l'autonomisme
Hi aniré encara que hi hagi les seves vídues Montilla&Mas cridant que el mort és viu.
Si l'autonomisme és mort, enterrem-lo.
No es convida particularment.



Comentaris: 5
  • Tal com deies...
    Daniel| Adreça electrònica | dimarts, 6 de juliol de 2010 | 14:27h
    Tal com deies no fa pas tant: ara cal anar desenterrant la destral a cada cap de carrer... Pot ser que (i segur que) alguns medis de comunicació faran lectures partidistes de la manifestació d'aquest dissabte 10, i com sempre acabarem traïts per aquells qui diuen que ens representen, però és fonamental reunir una gran gernació a Barcelona, les estelades al vent, i que per molt que ho vulguin els medis de comunicació oficials no puguin obviar-ho d'una manera tant flagrant com a les consultes...


    Ànims, salut i república!
  • CLAR I CATALÀ: TIREM PEL DRET
    Sandra Pepa | dimarts, 6 de juliol de 2010 | 11:35h

    La frase "Tirem pel dret" és la frase amb més coneixement q he sentit fins ara respecte el procès d'independència de Catalunya.

  • me n'alegro!
    eldevic| Adreça electrònica | dimarts, 6 de juliol de 2010 | 10:29h
    Me n'alegro que els independentistes convençuts, els que ja n'estem fins als sants collons de tot plegat i els que tenim pressa per fotre el camp d'Espanya anem a manifestar-nos aquest dissabte i que fem de la manifestació un crit d'independència! una bona òstia als ous dels que amb la bandareta caducada de l'estatut volen encapçalar el que ja no és el seu clam popular.

    Tenia por que l'independentisme es desmarqués d'aquesta oportunitat que, com la dels referendums, és i serà un pas més, i ferm, cap a la independència. Benvinguts tots! no hi sobra ningú! farem d'aquesta manifestació la més independentista i multitudinària de la història! que no ho dubti ningú!
    • Som-hi!!
      Oceania| Adreça electrònica | dimarts, 6 de juliol de 2010 | 11:15h
      M'hi apunto!
      Avui he vist clar que serem molts, quan he trucat al meu pare per convidar-lo a venir amb mi a la manifestació, i m'ha dit que sí, que s'hi apunta, i que cridarà com el que més, perquè està vist que no hi ha cap altra solució.
      Ell, un aragonès nascut a Sòria, amb la família més anticatalanista que conec. Fa més de trenta anys que viu aquí, però mai m'hagués esperat que es posés de la banda dels independentistes. M'ha sorprès favorablement, i m'ha deixat un somriure d'orella a orella.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats