Correu Blocs | VilaWeb.cat
raulromeva | Gènere i igualtat d'oportunitats | dijous, 10 de juny de 2010 | 08:28h
Em confesso opinòlegaddicte. Acostumo a llegir amb devoció les columnes d'opinió de diferents mitjans. Algunes per veure per on surt avui qui la signa, i com van les seves neures, filies i fòbies, d’altres per què simplement m’agrada qui la signa i hi acostumo a coincidir.

Dels primers em fa mandra parlar, d’entre els segons, en canvi, vull citar una de les plomes que darrerament em té encisat: David Trueba. La seva columna a El País és sovint enginyosa, aguda, seriosa, pulcra,… Com la d’avui. Parla de la superioritat, d’aquella que senten qui, davant la campanya per reduir-ho tot, apunten cap al Ministeri d’Igualtat (el que té el pressupost més esquifit, per altra banda). Trueba alerta de la molta feina que aquest Ministeri ha de fer encara, especialment en un país i un continent com aquests en els quals ens trobem.

Subscric la columna, la defensa de la prioritat ministerial que suposa la lluita per la igualtat i la necessitat de deixar de frivolitzar amb aquest tema en un país en què cada setmana una dona és assassinada per algú que es diu la seva parella pel fet, simplement, que aquest algú s’hi consideri superior (és clar, només és una dona), i en un continent en què les dones cobren de mitjana un 17% menys que els homes per fer la mateixa feina, o més, ja que sovint han de fer, soles, dues o tres jornades laborals, combinant la privada i la pública.


Superioridad, por David Trueba (El País 10/06/2010)

El bufón dice entre bromas grandes verdades. El bufón es el que mira cómo los supuestos hombres serios y poderosos invaden su territorio practicando el absurdo, la necedad, el ridículo. El bufón advierte entre el cascabeleo que él tiene derecho a desbarrar; la obligación de los otros sería comportarse rectamente. En El intermedio, el Gran Wyoming no tiene demasiado reparo en ejercer de bufón. Incluso hace dos noches permaneció lánguido y pensativo tras hacer un chiste. "¿Me estará sucediendo algo extraño? He hecho un chiste contra los socialistas". Tamaña autoconciencia, tamaña autocoña, recibe el intrusismo diario de los supuestos cargos de responsabilidad. En ese mismo programa, resonaron las declaraciones de la presidenta de la Diputación de León, Isabel Carrasco, que al sospechar que el Gobierno amenazaba con suprimir su cargo, saltó sobre la yugular de la ministra de Igualdad. "Esa sí que no sirve para nada, que la manden a estudiar el mapa del clítoris de Andalucía".

Suerte que matizó que en ningún momento quiso faltarle al respeto a la ministra. Menos mal, si llega a querer faltarle al respeto... El problema estriba en que la presidenta de la Diputación de León considera que la Diputación de León es infinitamente más importante que el clítoris. Y ahí puede que esté el error. Mejor que no pregunte a los ciudadanos. Igual sucede con el Ministerio de Igualdad, todo el mundo se cree más importante que el Ministerio de Igualdad. Cuidado, la política está llena de tipos que se creían superiores fregando el último escalón de la sede. Miren si no a Esperanza Aguirre, que entre bromas se alzó como lideresa moral de su partido. En un país donde las mujeres sufren más paro y menor salario que los hombres, donde una de ellas es asesinada cada semana por su ex pareja, el complejo de superioridad sobre el Ministerio de Igualdad es para mirárnoslo. La ley del aborto para reformarse ha necesitado del aguante y la fortaleza del descaro juvenil y no tanto el cálculo y la superioridad de quienes no meneaban el asunto para no mancharse. O aún más bochornoso, de aquellos que lo denuncian al Constitucional después de bendecirlo durante ocho años en el poder con una pía mirada para el otro lado del confesionario.

Foto: Bibiana Aido. Font: violenciadegenero.info

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 265 visites
  • Aquesta setmana: 2904 visites
  • Aquest mes: 10874 visites
  • Des de l'inici: 610023 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 2412 visites
  • Aquesta setmana: 14862 visites
  • Aquest mes: 60496 visites
  • Des de l'inici: 2424782 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats