Correu Blocs | VilaWeb.cat
xaviermir | Observatori del procés sobiranista | dimecres, 9 de juny de 2010 | 06:10h
L'admissió a tràmit de la IP per part del Parlament de Catalunya representa el punt de partida simbòlic que ens calia per encetar el tram final del procés. A partir d'ara, tot canvia.


He modificat, novament, el subtítol d'aquest bloc. El títol és encara el mateix. Em sap greu si el trobeu massa egocèntric, però en realitat quan el vaig obrir no tenia ni idea del que vindria i vaig pensar que posant-hi el meu nom ja n'hi hauria prou. Inicialment fins i tot el subtítol –pesat!, que diu el meu nebot– era Xavier Mir. Després, amb la incidència a la xarxa de la campanya "Jo també vull un estat propi" vaig pensar que la gent m'identificaria potser més fàcilment amb aquella frase i que en tot cas reforçaria el missatge i en vaig fer el subtítol. Passada la vaga de bloc per la sobirania vaig tornar a canviar-lo pel de "Crònica de la creació d'un estat propi". Avui, finalment, avanço un pas més en la concreció d'aquesta crònica per dir-vos i recordar-vos a cada dia que passi que som ja en el tram final del procés.

No és que l'independentisme hagi entrat al Parlament. Això ja va passar fa molts anys. I en les darreres dues legislatures fins i tot hi ha hagut un partit independentista al govern (de coalició). Però una cosa és l'independentisme i una altra la independència. L'independentisme com a conjunt d'accions encaminades a assolir l'objectiu de ser estat és present en diversos partits en major o menor grau i també fora dels partits. La independència, en canvi, és la consecució d'aquest objectiu, que pot arribar d'un dia per altre o pot fer-ho per etapes després de trobar una primera escletxa.

Aquesta escletxa, com el cas d'Arenys de Munt fou un esclat en l'àmbit de la societat civil, és l'admissió de la IP per part del Parlament. Primera conseqüència: ERC fa un gir copernicà. Segona conseqüència: CiU ha de saber que aquesta IP i el debat de la independència no marcaran únicament la campanya electoral sinó la propera legislatura.
Comentaris: 5
  • Crec que només la marcarà
    Llaudal | dimecres, 9 de juny de 2010 | 18:08h
    si fora dels partits hi ha gent que hi treballi. Dels partits ja veiem que no en podem esperar res. ERC s'ha mogut quan el moviment de les consultes ha anat quallant. Que la gent del moviment és d'ERC entre altres? Sí, però actuant a títol individual i la majoria des de la base, no des dels càrrecs (Puigcercós i Ridao encara no s'atreveixen a dir la paraula independència en les seves declaracions públiques). Per tant, aquesta ILP no serà una fumera si la gent que l'ha feta possible segueix endavant (que seguirà!) recolzada per tots els que ens hi hem apuntat fins ara. El comentarista anterior, que no vagi amb prevencions: la base, el poble, segueix en moviment, els que la lideren també i amb l'important complicitat dels partits que s'hi veuran arrossegats, tindrem la independència més aviat del que sembla. Endavant Tena, Uriel i els que s'hi apuntin (Laporta, Reagrupament, etc.). 
    • es de nens petits dir que esquerra té por a la paraula independència
      miquel | divendres, 11 de juny de 2010 | 14:57h

      Jo vaig escoltar a Puigcercós donant la Benvinguda al lehendakari Ibarretxe a l Congrés espanyol. I se'm va posar la pell de gallina. Aquest botifler que no s'atreveix a dir la paraula independència ho va fer així : "Los independentistas catalanes dan la bienvenida al Lehendakari"...
      El sectarisme fa mal,i més mal fa encara no escoltar. El 100% d'ERC és independentista,ho sabies? De què et penses que parlava Carod amb Shimon Peres,del temps que fa a Israel?
      ERC NO S'HA MOGUT. Simplement s'acosta el moment de baixar del tren federal.El moment just serà la sentència de mort a l'Estatut del TC.
      Una dada important: aquesta gent que ténen por de la paraula independència,els d'ERC que tu dius,des del poder han fet més coses que les que podem fer nosaltres en una dècada.
      Qui ha pagat el documental Adéu Espanya? En Laporta? En Carretero? O la vicepresdiència del Govern com posa en els crèdits finals???
      Cal ser seriosos perquè ens hi juguem una cosa seriosa.
      ERC té els defectes que té.Però és un partit assembleari.Si tu hi entres i tens majoria,guanyes.I si perds...en marxes? Democràcia i democràcia són els nostres valors. 

  • hem de votar a ERC més que mai
    miquel | dijous, 10 de juny de 2010 | 22:15h
    Crec que t'equivoques. El 2003 ERC va dir que pujava al tren federal fins que demostrés que no existia. I aixi serà gràcies al TC.
    Per tant,s'obre un nou cicle.
    A la propera legislatura veurem quants diputats voten a FAVOR de convocar un referèndum independentista.
    NO ÉS EL QUE VOLÍEM?????????
    Deixeu-vos de líders messiànics i pamplines. Hem de votar a ERC o a partits que siguin independentistes i tinguin possibilitats d'obtenir diputats.
    Puigcercós i ERC haurien de ser generosos i fer una nova crida a l'independentisme que es vingui a sumar.
    Amb el meu vot hi haurà un diputat que votarà que SÍ a la ILP.
    I tu????????? 
  • Un gir copernicà?
    mba4639 | dimecres, 9 de juny de 2010 | 09:29h
    Amb això vols dir amic  Xavier que ERC fins ara no estava treballant per la indepenència?.
    Hi estic d'acord que els referèndums ha significat una sacsejada increïble que pot fer que la independència estigui a caure.

    Hauria estat collonut que tots els independentistes ens haguéssim agrupat per formar la candidatura unitària que proclamés la independència. Ara amb la força dels referèndums populars, hauríem pogut aconseguir-ho.

    Però segons entenc del que he llegit ahir en Tena i Bertran, igual que tu, ja doneu per suposat que aquestes  eleccions al Parlament no són un plebiscit per la independência.

    Però m'hauria agradat no esperar 4 anys més i m'hauria agradat que fos aquest mateix any. L'any que vé segons com sigui els resultats al Parlament i com vagi la crisi, pot fer que es desactivi tot el moviment sobiranista que s'ha creat fins ara.

    Mira a Euskadi. Tothom, inclós tu, estavem molt il·lusionats amb Ibarretxe i el seu pla per convocar un referendum d'autodeterminació. Ara després d'un any, ningú en parla i Euskadi estan desmontant a marxes forcades la crosta nacionalista.

    No sé, Xavier. No sé. Ja he dit en altres llocs, que compteu amb la meva signatura, però no sé perquè tinc la sensació que ens estan manipulant amb aquesta ILP.

    De moment ls direccions d'ERC i CiU poden respirar tranquils que la campanya electoral no serà vista com un plebiscit per la independència com hauria estat si tots els que han votat SI als referèndums (i els que no ho hem pogut fer) votéssim coherentment a la candidatura que proclamés la independència al Parlament.


    • Jo votaré a ERC
      miquel | dijous, 10 de juny de 2010 | 22:24h
      Jo seré coherent,i ERC ho farà com un plesbicit d'independència,perquè ho és.Hi haurà una votació SERIOSA al Parlament sobre si fer o no un referèndum d'autodeterminació.
      ES EL MOMENT justament per la cojuntura favorable: crisi econòmica,falta d'expectatives,necessitat europea d'unió política.....Si no és ara,quan penses convocar-lo??
      Ens calen 69 diputats independentistes.I si tu no votes o no votes a un que surti diputat i voti SÍ al Parlament, és la teva llibertat i els teus arguments deus tenir. Jo el meu únic argument si hi ha la possibilitat REAL de que el meu vot serveixi per dir SI oficialment a un referèndum,ho faré.
      La campanya anirà d'això: el PP i PSC acusant a CiU d'independentista,i ERC convidant a CiU a ser independentista...... No hi haurà més campanya que aquesta.

      Jo votaré a Puigcercós. 

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 91 visites
  • Aquesta setmana: 608 visites
  • Aquest mes: 2707 visites
  • Des de l'inici: 542708 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 828 visites
  • Aquesta setmana: 4654 visites
  • Aquest mes: 18256 visites
  • Des de l'inici: 1201073 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats