VilaWeb.cat
joanvilaitriadu | Personal i intransferible | dimarts, 25 de maig de 2010 | 20:39h
He passat el cap de setmana llarg de la Segona Pàsqua en un lloc ideal per a relaxar-se i oblidar-se per uns dies de les ocupacions habituals. És aquesta casa rural de la foto, el Mas Corbella, situat al terme municipal d'Alcover (Alt Camp), però ja entrant a les muntanyes de Prades, per la vall del riu Glorieta i més concretament, al costat del seu afluent, el Micanyo, un riu tranquil d'aigües clares però poc cabal dins del qual vam poder mullar-nos els peus per atenuar la calor intensa. Al Mas Corbella vam anar-hi tota la meva família per celebrar, com fem cada any des d'en fa cinc -quan van ser les Noces d'Or-, l'aniversari de casament dels meus pares (54 anys ja de vida en comú!). Ocupàvem tota la casa rural, formada per dues vivendes independents, envoltades per un paisatge magnífic, en primer terme pels arbres gegants que donen ombra a la casa, després per un prat prou gran com per jugar a futbol o a d'altres esports de pilota, més enllà per la vegetació de ribera del riu (no es veu a la foto, això queda a l'esquena del que la feia) i al fons, la falda de la muntanya, no pas pelada sinó plena de vegetació. El silenci a les nits era absolut, i als matins, la piuladissa dels ocells era realment agradable, mentre el sol anava despertant la vall.
(N'hi ha més)

Hem fet una mica de tot: força "panxing" (prendre el sol, banyar-nos al riu, pilotejar...), una mica d'excursió a peu (dissabte a la tarda vam caminar una horeta i mitja fins a un gorg esplèndid del riu Glorieta, anomenat Niu de l'Àliga) i una mica de turisme cultural (el Museu de la Vida Rural, vegeu aquest apunt recent, a L'Espluga de Francolí i passeig per la vila medieval de Montblanc). Hem celebrat dos aniversaris, el de la meva filla Irene (13 anyets ben tendres), diumenge, i el del casament dels avis dilluns. És una tradició recent, aquesta, la de passar un cap de setmana llarg tots junts en algun lloc. Vam començar anant a Amsterdam i a Roma, però després vam moderar les nostres pretensions, i els tres anys següents hem visitat la Catalunya Nord -Prada i Sant Martí de Canigó-, la comarca de la Noguera -Montgai, Balaguer i els castells de la zona- i finalment l'Alt Camp i la Conca de Barberà. Sembla una obligació familiar, però és agradable trobar-nos tots 15 i conviure per unes hores, avis, fills -joves i gendres inclosos- i néts, amb totes les coses bones i dolentes que això comporta. Probablement ho valorarem molt més quan ja no sigui possible, però a mi personalment, em fa cada any il·lusió aquesta trobada completa, que ens ajuda a adonar-nos de la felicitat de compartir tots junts uns moments de vida plena, prop de la natura i en el moment just de l'esclat de l'estiu meteorològic.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

  • Escrits fets des de la profunda estimació que sento pel País Valencià
  • Notes escrites amb el paisatge de Pardines davant
  • Persones a les que estimo o he estimat, persones a les que dec coses, persones que admiro, persones a les que dedico apunts al meu bloc
  • La professió des de dins, la unió dels qui creiem que es pot fer un altre tipus de periodisme, si ens ho proposem i no som tan mesells
  • Apunts que neixen del més endins amb el desig de ser compartits
  • Tot allò que ens acosta a l'alliberament complet del nostre poble

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats