Santiago Calatrava
ha dissenyat cinc escenes per al que s'ha anomenat l'Arquitectura de la Dansa, per al Nova York City
Ballet , que constitueix la nova coreografia del Festival de Música, que es celebra ara al Lincoln Center fins al 27 de juny. L'elecció de Santiago Calatrava i Valls per a aquesta iniciativa, rau en la predilecció que té l'arquitecte valencià, com a font d'inspiració, en el cos humà. En la cinètica present del cos humà en molts dels seus projectes i,
per descomptat, per la seua projecció internacional. La interacció del cercles del fondo de l'escena per damunt dels actors aconsegueix superposar i activar l'escenografia donant-los als ballarins motiu de resposta en llur composicions successsives . Així com les figures mòbils que ha dissenyat expressament. Interacció entre mòbils i ballarins. Acció artificial i reacció humana.
Aquesta iniciativa ens recorda certs experiments teatrals d'avantguarda que es feren a l'escola Bauhaus a les acaballes dels anys vint, com aquelles d'Oskar Schlemmer i Moholy-Nagy, en l'època en què hi fou el seu director Hannes Meyer.
Mireu el vídeo al mini-lloc
d'AOD per a comprendre els trets interns dels moviments dels dansaires i l'explicació donada per Santiago.
El festival serveix, de pas, també per a commemorar el 50è aniversari del Lincoln Center.
Si passeu al "Vull llegir més ..." us enllace el Slider i el vídeo d'explicació
Architecture
Urbanism
McDonough
New Perspectives on Sustainability
A New Paradigm
Cradle to Cradle Case Studies
Industrial Design & Sustainable Commerce
Re-inventing the World
Talks and Statements
Podràs comprovar que en té fortes implicacions militars sobretot, però cada vegada se'n troben més aplicacions civils donat que la finançament en defensa/guerra va decreixent amb el pas del temps.
The future now.
Popular Science magazine, your first stop in what’s new and what’s next in technology, has teamed up with Megatouch Games to create the ultimate find-the-difference game for science and tech fans!