VilaWeb.cat
jaumefabrega | Opinió | dimecres, 31 de març de 2010 | 16:56h
Les religionS, a la gàbia: qui vulgui mesquites, que se les pagui i que siguin legals i en llocs que no molestin: és el millor per a la convivència. De no fer cas als bisbes i al Sant Pare, ja se n' encarreguen els  propis cristians....
AVÍS: això és un article d' opinió

LES RELIGIONS, A LA GÀBIA

Amb ple respecte als creients de totes les religions, no podem obviar el fet que totes, a part de les coses bones, tenen  elements d’ intolerància, solen ser invasives i potencialment perilloses per a la salut mental. Només cal escoltar les sagrades bajanades que diuen els e-cristians o els bisbes espanyols!. I les de l´islam, tan perilloses en molts casos fins i to tper a la integritat física de les persones. Les religions, per tant, s’ haurien de tancar en una gàbia com una fera salvatge i, un cop domesticades, tenir-les com a esplai íntim, no com a obscena manifestació pública. La religió de cadascú ha d’ estar al cor (o a l´església, mesquita, temple, etc.), i no a fora. I això pertoca especialment a dues religions històricament- i també actualment- abassegadores i intolerants, com són el cristianisme i l´islam (el judaisme, ben al contrari, no ha pretès mai cap conversió).

M’afanayo a dir, però, que no hem de confondre la cultura d’ origen religiós- cristiana, islàmica, budista, sikh o baha’ì- i pràctica religiosa en un sentit estricte. Així, les manifestacions aparentment “catòliques” de bona part del folklore (processos, festes, representacions...), l´alimentació, antropònims i topònims formen més part de la tradició que de la religió. I això ho hauríem d’ aplicar a la resta de creences religioses.

Com ha escrit Jordi Vilamitjana al “Diari de Girona”,”la interferència permanent malaia (de gota malaia), impertinent dels afers religiosos en la vida quotidiana, i a mes, pública, resulta contraproduent i fins i tot antireligiosa. Predicar arreu que s’ esta`en pregària, fer manifestos de pràctica religiosa i demanar col.lectivament drets laborals per motius religiosos és justament molt poc religiós”. No es podia dir millor; assistim, en efecte, a l´obscè xantatge d’ un col.lectiu que barreja drets ciutadans (propis d’ una societat laica i democràtica) amb privilegis religiosos excloents, escampat per terra, mai i aire, amb l´ajut dels mitjans, les OBG o els sindicats- que, en canvi, no solen moure ni un dit pels drets nacionals dels catalans-. Un cop superada la curiositat inicial envers aquests pràctiques que haurien de ser privades, la seva propagació desmesurada pot fer, certament, l´efecte contrari.ës pco democratìc que la veu d’ alguns col.lectius d’ immigrants sigui a través d associacions islàmiques, per exemple, i que inclouen reclamació de dets que en els països d’ origen, per a les altres religions són impossibles de complir. Pel que hauríem de lluitar és pels drets d’ aquests practicants com a ciutadans- laborals, d’ habitatge, etc.-, i no per pràctiques propagandístiques d’ una religió que, de moment, demostra (com el cristianisme militant) la seva incompatibilitat amb els valors democràtics, d’ igualtat de drets dels sexes, els homosexuals, els bevedors, etc. Com ha dit l´artista  Xicu  Cabanyes al seu pregó de la Festa de la Diversitat de Banyoles, “les religions potser no serien tan nefastes si la seva pràctica es fes en la intimitat i dintre el cor de cada individu, sense interferir en la vida pública”.No es pot dir millor. Les religions, doncs,a la gàbia, sigui del cor o de la casa.

Comentaris: 17
  • Collons !!
    Jordi B. | dimecres, 31 de març de 2010 | 22:21h
    Jaume, avui t'ha sortit el geni, eh ??. I per defensar-te en el que precisament no ets gens competent. Deixo-ho home !!, que aquí tens el perill de desprestigiar-te tú mateix.  No havía mai vist tant interés i passió en cap tema de cuina,... quasi que et posis escriura de religió i pot ser tindrás més éxit.
    Collons que divertit !!....
  • Gábia de mussols
    PepM | dimecres, 31 de març de 2010 | 20:43h
    Alguns si que no hauríen de sortir de la seva gábia segons quin dies. Per dir tantes tonteríes juntes cal tenir un mal dia.... Sr. Fábregas, últimament está una mica bord, oi ??. 
  • Impresentable
    Maria Serra | dimecres, 31 de març de 2010 | 20:39h
    L'arista, bé a qualsevol cosa en diuen artista, Xicu Cabanyes és un sabi rodamón peró que no ha sortit l'ou i encara masses ignorants li riuen les grácies. La grácia que em fa que digui el que diu en la Festa de la Diversitat. Feixismes democrátics ??. Quina colla de pocavergonyes i intelectuloides sensa cultura.
    Jaume, també ets d'aquesta mena de baixa estopa vinguts a menys per falta d'éxits personals notables ??. 
    • Èxits?
      jaumefabrega | dimecres, 31 de març de 2010 | 20:47h
      No opino sobve el que dius d' en Xicu Cabanyes...és evident que het tingut una topada personal!
      Quant a mi, em penso que no coneixes, en abosolut, el meu currículum!. Coneixes una cosa que es diu Google? T' invito a clicar-hi "Jaume Fàbrega" (en anglès, per exmeple).Em considero un triomfador i un afortunat. I, per postres, amistosament i sexualment, les coses en van molt bé!. Ho pots comprovar al facebook, on hi veuràs fots meves molt suggerents!. Potsedr et treuen una mica de salabror...
      • Confusió
        Maria Serra | dimecres, 31 de març de 2010 | 20:50h
        Doncs a les hores tens un problema d'autoestima força important,.. i si t'ho fessis mirar ??
        • Mirar...
          jaumefabrega | dimecres, 31 de març de 2010 | 21:02h
          Sí, tinc l´autoestima força alta? passa alguna cosa?. A l´edat que tinc, i amb to tel que he fet i faig, ja m' ho puc permetre!. Et recomano la meva novel.la "Fogons calents" (LLibres de l´Ïndex) que ajuda a esbravar-se
  • Resposta
    Albert | dimecres, 31 de març de 2010 | 20:11h
    Benvolgut Jaume, m'ha sorprès desagradablement la teva bel·ligerància envers les religions. No es pot obviar que totes tenen un component social per molt que es visquin individualment. La fe -en qualsevol d'elles- sí que és individual, però com a proposta de vida van més enllà de la nostra individualitat. Dir que són invasives i potencialment perilloses per a la salut mental no diu gaire res de bo a favor teu ni convida gens a llegir l'escrit no ja amb esperit crític sinó amb voluntat de compartir parers. Com a cristià que em considero -per llegat cultural i per minsa observança d'alguns preceptes- el trobo fins i tot ofensiu malgrat el respecte que dius tenir als creients de qualsevol religió.
    • invasives
      jaumefabrega | dimecres, 31 de març de 2010 | 20:42h
      Naturalment, el propòsit de les religions (icnlent-hi el comunisme , etc.) és abraçar-ho tot...En l article no parlo dels aspectes positius, que hi són...altrament sempre he defensat els valors culturals de les religions, inlcoent les del cristianisme, que fins i to defenso enfornt de l´islam (a casa nostra). El que dic no impediex que jo pugui ser crient o no; és a dri, no sóc ateu, ni tn sols potser agnòstic. I per descomptat, parlo sobretot de la religio-istitució: penso en el Vaticà i en els bisbes espanyols. La crítica encara és poca, en aquest cas!. Gràcies per la teva aportació.
      • Millor callar
        Roc | dimecres, 31 de març de 2010 | 20:48h
        De vegades és millor callar,.. encara t'has posat més de peus a la galleda. Ó t'expliques millor ó demana disculpes que pot ser salvarás un mica de la categoría que has perdut eper un mal pas poc meditat,... sol passar quan un deixa de ser competent i es posa a on no li toca.
  • Tens raó
    Pere Clos | dimecres, 31 de març de 2010 | 20:33h

    Tens tota la raó, en Jaume es creu un petit déu i juga a despreciar a tots el que creuen en quelcom millor que un mediocre comentarista i mig historiador de la banalitat més simplona com és el menjar....coses dels mitjans. Quina falta de respecta, peró sobretot quina manca de cultura,...i quina paradoxa !!.

    • Un gran Déu!
      jaumefabrega | dimecres, 31 de març de 2010 | 20:50h
      la veritat penso que, com ho és tothom, sóc un gran déu. No sé que entens per cultura i per respecte. T' invito a llegir el meu curriculum o a entrar al Google. I dir- si més no pels me´s de 50 llibres i enciclopèides publicats, per les meves clases i milers d' articles- que el menjar és una cosa de ximples, fa pensar que tens un greu problema de percepció....o de bilis.
      • Vas errat doctor
        Pere Clos | dimecres, 31 de març de 2010 | 20:54h
        A aquestes alçades has de confondre coneixaments amb cultura ??... coneixaments d'algunes coses en tens forces, peró de cultura t'asseguro que molt poca.
        • cultuta...
          jaumefabrega | dimecres, 31 de març de 2010 | 21:14h
          qui ho diu, el Sant Pare?. En tot cas, si no tinc cultura, tinc agri-cultura. I em va bé per escriue de cuina, i a vegades per opinar....cosa que hi ha gent que no paeix...va bé païr bé...Sobretot per la bilis. Per sort, no tinc aquest problema.
          • Mala peça,...
            Pep Munt | dimecres, 31 de març de 2010 | 22:25h
            Per no tenir el problema,... avui passarás mala nit minyó !!... i no insultis als de pagés, ara només et falta aixó.
            • www
              asterix | dijous, 1 d'abril de 2010 | 01:21h
              No se pq us fiqueu amb en jaumefabrega. Ell només ha dit el que es evident per tots els q no som de cap religió. Tots els q pensem pel nostre compte.
              Les religions cristiana i musulmana han fet molt de mal a la humanitat. Si fossin noves diriem q son sectes destructives i les perseguiriem, però resulta q fa molts anys q les hem deixades consolidar i tenen molt de poder. En tenen tant que aquesta opinió del jaume que comparteixo jo i milers de persones al mon no es pot sentir en els mitjans pq estan controlats. Alguns de manera directa i altres de manera indirecta al.legant uns drets que no tenen i una tolerancia que ells tampoc tenen envers altres religions i sobretot envers el no creients. Si jo no crec en cap religió tinc el dret a l'avortament, a casar-me amb persones del mateix sexe, a l'eutanasia etc. I precisament no crec en la religió pq la meva moral no m'ho permet. Trobo la religió catolica profundament immoral.
               En un espai com aquest no puc explicar-ho (seria massa llarg) però us recomano q penseu pel vostre compte i ja ho veureu. Només un exemple:
              El Papa va aconsellar als africans (i tb a tot el mon) que no utilitzessin preservatius. Això és criminal. Quanta gent morirà? I després diu q defensa la vida! Fa riure. Si ho hagués fet un metge ja estaria als jutjats.
              Ah, i els creients, si no teniu mes remei q creure en alguna cosa feu-vos budistes, pq "deu nos en guard" que el deu de la biblia existís. L'hauriem de jutjar i condemnar per crims contra la humanitat. Guerres, pestes, malalties, inquisició, plagues, diluvis... Es un torturador.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats