VilaWeb.cat
peremerono | CATALUNYA-2010 | dilluns, 15 de març de 2010 | 07:33h

L’enquesta de LA VANGUARDIA ha estat, sens dubte, per més d’un i per més de dos, un cop de maça. Malgrat l’espectacular augment de consens electoral de Convergència que registra la mostra, hi ha dues incògnites, de volada diversa, que poden introduir correccions de gruix en el mapa polític resultant (...)


Convergència, creix, segons resa l'enquesta, essencialment per mèrits aliens: el desastre, la disbauxa del tripartit. Les goludes vies d’aigua de la nau governamental del trist i penós centreesquerra; la desorientació i torts sovintejats d’Iniciativa; la inèrcia i el conservadorisme socialista; la presència fantasmagòrica d’Esquerra... Un espectacle inenarrable, per llogar-hi cadires si no fos que deixen el país, dia sí, dia també, empantanegat.

 

Dues incògnites escrites amb noms propis: Joan Laporta. Josep Anglada.

 

La mostra demoscòpica recull la manca d’una opció sòlida, versemblant, de caire sobiranista. Davant les especulacions. Les hipòtesis. La xerrameca, a l’electoral, la situació, no li produeix ni calor ni fred. Cosa lògica. Caldrà doncs, que el sobiranisme es posi les piles i que comença a suar la cansalada. Amb la crisi, amb l’esfondrament del tripartit, no està clar que els votants vulguin comprar futur ni utopia. Per ara, es conformen a comprar present conegut que no pas futur per merèixer i conèixer.

 

Josep Anglada. L’exfeixista vigatà ha trobat, pel que sembla, finançament procedent d’un multimilionari suec. Arreu d’Europa, el fenomen de la immigració té una resposta política de part de sectors reticents, incòmodes, de bona gent modesta i temorenca; no hi ha cap raó de pes perquè aquest espai resti vacant a casa nostra. Cap ni una.

 

L’estrena amb diputats de Laporta i Anglada, trastocaria, molt seriosament, la distribució, seguint la Llei d’Hondt, dels diputats.

 

D’altra banda, no té dubte que un mapa amb els forts correctius que expressa l’enquesta del primer diari de Catalunya, més l’entrada en el joc de l’independentisme intel·ligent i de la dreta antiimmigració, representarà millor el que és, ara i aquí, Catalunya.

 

En quines proporcions, amb quins resultats, depèn de l’electoral.

 

El que si que està clar és que les coses no seran ni senzilles ni fàcils per ningú. I que gairebé tot està per decidir.

 

Finalment, i sense en Laporta, el sobiranisme no tindrà res a pelar electoralment parlant; ni Carretero ni el Reagrupament no cobreixen, satisfactòriament, aquest espai.

 

Així són les coses.

 

CAT ’06  La nit dels somriures glaçats

 

Josep Pallach 1920/1977

Comentaris: 4
  • Intencionalitat
    pere| Adreça electrònica | dilluns, 15 de març de 2010 | 10:57h

    El sondeig de La Vanguardia està totalment manipulat per marcat tendència i sembla que persegueixi que Laporta desisteixi de presentar-se a les eleccions. Algú es creu que una candidatura de Reagrupament + Laporta no entraria al Parlament?

    Que ningú es cregui aquesta enquesta malintencionada amb un objectiu molt clar. Que no us facin combregar amb rodes de molí. Volen que Laporta no es presenti perquè li tenen por. Els partits tenen enquestes molt diferents a la publicad aquest diumenge.

    • Particularment
      peremerono | dilluns, 15 de març de 2010 | 12:11h

      penso que cal prendre nota de les dades, de totes, i de totes les enquestes, i no negar-ne credibilitat abans d'hora i sense conèixer-ne com s'ha cuinat..

      A més, les enquestes són el pols d'un moment, d'una conjuntura concreta. I no res més.


      Pere

      • Ep! i l'enquesta de l'institut opina.
        josep m| Adreça electrònica | divendres, 19 de març de 2010 | 20:20h
        Hola Pere
        Tenim més enquestes mira el que publica l'avui del dia 17/3/2010
        "Joan Laporta obtindria un 16,9% dels vots si es presentés a les eleccions a la presidència de la Generalitat al capdavant d'un partit propi. És la nova dada que ha transcendit de l'enquesta encarregada per l'equip de l'advocat barceloní, i que l'Institut Opina ha realitzat amb un univers de 1.550 persones majors d'edat"

        http://www.avui.cat/cat/notices/2010/03/l_enquesta_de_laporta_li_dona_un_17_de_vots_si_lidera_un_partit_propi_91737.php




        • Ho sé
          peremerono | divendres, 19 de març de 2010 | 21:53h
          Gràcies, de totes maneres. Penso, però, que la campanya serà molt disputada i que hi ha dues forces noves amb possibilitats d'ingressar a la cambra. La d'en Laporta i la de l'Anglada.

          Únicament això, trastocarà, de per si, i molt, el còmput i la distribució de diputats.

          Caldrà, hi torno, suar la samarreta. I és bo que sigui així, i és bo que ens ho creguem i partint d'aquesta base.

          Pere

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats