La proposta és fruit d'una llarga i meditada reflexió d'un parell de dies i producte d'un seguit de requisits indispensables que han d'afavorir el creixement de Compromís.
És conegut que Joan Ribó és el triat per encapçalar la llista per València de Compromís, candidatura avalada pel seu lideratge en Projecte Obert. Però s'ha d'analitzar tot en profunditat. Ribó ha sigut diputat un parell de legislatures, és cert, però també ho és que no està en la vida pública aquesta legislatura. Ha perdut grau de coneixement popular, que ja era baix, no per res, sinó perquè les forces de l'oposició parlamentaria mai han tingut la capacitat de fer-se visibles, entre altres coses pel boicot de
Ara per ara la cara més perceptible de Compromís a la ciutat de València és Mònica Oltra. Ha sigut la portaveu de Compromís en moments de molt de rebombori mediàtic, viu a la ciutat, les Corts estan al cap i casal -on es concentra una gran part de l'actualitat del País- i no està renyit ser candidata a la alcaldia de València amb formar part de la llista per València a les Corts. Rita ho ha fet i és alcaldessa i diputada.
València és el gran drama electoral de l'esquerra valenciana. Rita arrasa i la capital és el feu més complicat per al Bloc, que va concórrer les darreres eleccions amb el PSOE valencià.
És l'hora d'una candidata de l'esquerra a València, amb un alt grau de coneixement i compromís, amb tiró entre la gent jove, amb empenta per a tindre la capacitat de treball de poder fer la campanya municipal i tirar una ma en les anomenades autonòmiques.
Ribó podria ser el segon en la llista de València, reforçant-la a l'espera del que succeïra. Aconseguir superar el 5% del vot garantiria, quasi segur, un parell o tres de regidors a València i representació a les Corts. No n'hi hauria problema. I a l'espera del resultat de les eleccions 'autonòmiques',
Les coses, com són. Si després el repartiment de les quotes de poder no dona per a més... això serà una altra història, però demanem que es reflexione aquesta opció política en una ciutat que viu ofegada pel PP i on l'esquerra o el PSOE valencià a penes rasquen bola.
Aquesta dinàmica és més fàcil trencar-la amb la projecció de la imatge i el dinamisme de Mònica que amb Joan, un excel·lent polític, millor persona i, segurament, un extraordinari portaveu de Compromís en l'ajuntament de València. Però ací parlem del candidat. De la candidata, concretament.


