Correu Blocs | VilaWeb.cat
xaviermir | General | diumenge, 14 de març de 2010 | 11:44h
Tot i que tinc feina i aquesta setmana no puc dedicar-me gaire al bloc, no puc estar-me de comentar unes quantes coses de l'actualitat política. La Vanguardia publica una enquesta amb una clara intenció d'incidència en el vot. Sempre diem que les enquestes no són cent per cent fiables però indiquen tendència. En aquest sentit, podem estar d'acord en la previsió que CiU guanyarà vots i que tant PSOE-C com Esquerra en perdran; és probable, tot i que com sempre cal esperar a tenir els resultats d'unes eleccions que, si no s'avancen -i dubto que s'avancin- seran d'aquí a mig any.


Siguin quines siguin les xifres finals, tot apunta que la coalició de govern d'aquestes dues darreres legislatures no es podrà repetir. Al principi semblava que tenia possibilitats. Durant els anys d'hegemonia esgotadora i estèril de CiU molts pregàvem perquè les forces d'esquerra es poguessin posar d'acord per trencar una majoria convergent que els havia conduït a una prepotència gairebé malaltissa. Calia una mica d'alternança. El govern d'esquerres i progressista s'hauria pogut afermar i avui tindria opcions de consolidar-se, però els socialistes s'han entestat a practicar el joc brut contra Esquerra per intentar debilitar els socis i reforçar-se ells. El resultat és que tots tres en surten debilitats i CiU en surt reforçada. Moltes gràcies, senyors i senyores del PSOE-C, per aquesta estratègia tan intel·ligent! Aviat tancarem una etapa de set anys i serà per culpa de tots vostès.

L'enquesta de La Vanguardia em resulta tan poc creïble com la que fa uns dies donava a conèixer CiU amb una intenció semblant i que ja va provocar cert debat amb Àngel Colom al Facebook. Tenim proves evidents que l'independentisme puja. Per molt que pugui baixar Esquerra, no m'empasso que tot això ho reculli una CiU que, de cara a la propera legislatura, i amb la llei de consultes aprovada, descarta fer-ne una sobre la independència.

A La Vanguardia llegim que "la oferta independentista radical que encarnan Joan Laporta y Joan Carretero exhibe una escasa capacidad de penetración en el espacio que deja libre el naufragio de Esquerra Republicana. En este momento, una marca electoral que congregara a Laporta y Carretero en torno a Reagrupament.Cat no tendría ninguna posibilidad de entrar en la Cámara catalana, ya que su estimación de voto no llega al 2%." Davant d'això, i de les informacions publicades, segons les quals la candidatura de Laporta podria arribar a ser la tercera força política, un servidor demana sentit comú, honestedat i responsabilitat. No pot ser que entre unes enquestes i les altres hi hagi aquestes diferències. Això vol dir que en un dels dos casos -o en tots dos- s'està manipulant de la manera més descarada i barroera, amb la qual cosa es fa un flac favor al país en un moment en què cal molta transparència, molta honestedat i molta responsabilitat.

Segurament és cert el que diran des de Reagrupament quant a les intencions de La Vanguardia tant amb l'enquesta com amb el llenguatge vergonyosament tendenciós que hi apareix, però tampoc cal oblidar que Joan Carretero ha trobat un aliat en aquest mitjà quan li ha convingut i que estava més clar que l'aigua que el farien servir mentre els resultés útil per debilitar Esquerra i li girarien l'esquena quan comencés a ser una amenaça per a CiU. I ho dic perquè, si al final de tot aquest procés resulta que el retrocés d'ERC no s'ha vist recompensat per l'aparició d'algun altre partit independentista, Carretero passarà a la història com el protagonista d'una jugada ben galdosa. Si les coses van així, no voldria estar a la seva pell.
Comentaris: 11
  • Les coses no aniran així
    Albert| Adreça electrònica | dilluns, 15 de març de 2010 | 10:53h
    És evident que a La Vanguardia, un mitjà terriblement espanyolista, sense edició en català i en caiguda lliure en temes de audiència intentaran tergiversar la realitat tant com puguin.

    Només un apunt, Reagrupament i Laporta no estan registrats com a partit polític i per això és molt probable que quan facin l'enquesta no donin RCat com a opció possible i s'hagin vist forçats a incloure-la només pels casos en que l'entrevistat respon RCat.

    Jutjant per la quantitat d'associats a poc que se'ls doni una oportunitat Reagrupament farà història i si ve en Laporta potser dintre de molt poc serem lliures.

    No ens deixem desmoralitzar per l'enemic.

    Visca Catalunya lliure!
  • Una mica d'autocrítica, company
    Josefina T. | dilluns, 15 de març de 2010 | 00:43h
    Company, potser et caldria una mica d'autocrítica, no? El que li passa a ERC és que ha enganyat massa la gent. Això de la llei de consultes, per exemple. L'altre dia vaig veure per la tele com ho celebraven com si fos qui sap què, i avui he llegit al diari que el Joan Ferran està entusiasmat amb aquesta llei perquè només permetrà fer referèndums sobre semàfors o com volem la Diagonal, perquè el govern espanyol hi tindrà dret de veto segons la Constitució. Ausàs ens ha enganyat a tots. De la mateixa manera que abans Puigcercós ens va enganyar amb el finançament. I en portem...
  • ERC s'enfonsarà encara més
    Mike | diumenge, 14 de març de 2010 | 20:09h
    78 diputats, o més, seran els que aniran a parar a partits que teòricament tenen com a prioritat Catalunya. En això l'enquesta de La Vanguardia va ben encaminada. La castanya d'ERC serà monumental, jo calculo que superior a la que diu l'enquesta, aixi que l'enquesta també va ben orientada. La incògnita serà en el resultat de CiU que dependrà del que passi sobre aquesta candidatura encara fantasma pro independència. Em sap greu dir-t'ho però ERC és una autèntica calamitat. M'ho diuen constantment gent que treballa a la Generalitat. La majoria d'alts càrrecs són uns indocumentats i com que el partit és incapaç de donar resposta a les demandes d'un partit de govern, amb gent experimentada, el que passa és que acaben cedint un munt de càrrecs importants a gent propera al PSC, amb cap sensibilitat per Catalunya. Els del PSC fan i desfan al seu gust i passen la pilota als d'ERC quan algú es queixa.
    • Encara no has segat i ja vens el blat?
      Jordi| Adreça electrònica | dimarts, 16 de març de 2010 | 01:21h
      Company "Mike", em sap greu dir-t'ho, però ets més tendenciós que l'infrascrit Joan, el qual al seu torn ho és tant o més que La Vanguardia -amb el Sr. Barbeta inclòs-.

      Sobre això que et "diuen" constantment gent que treballa a la Generalitat et diré una altra cosa. Jo fa anys que hi treballo, per tant he viscut tant amb governs convergents com de l'entesa. I de directius "calamitosos", també de funcionaris, n'hi ha ara com abans. I de tots els colors. Per tant, des del meu punt de vista, això no és raó suficient per a res. A més, si l'experiència dels càrrecs fos la mare dels ous, potser alguns us trobarieu més a gust a Cuba.

      Jo sí que veig que els convergents podeu fer bandera d'una cosa, d'un govern fort. Quan CIU manava no estava per massa contemplacions, ho fes bé o malament, i tenia tots els mitjans al seu favor. I els utilitzava segurament indiscriminadament. Així i per exemple, no m'imagino un programa Polònia amb en Pujol o en Mas.

      Els que treballem dins de "casa", tècnics i/o funcionaris, sense ser alts càrrecs, podem constatar que en aquests darrers anys el govern "feble" d'Entesa ha treballat molt en molts àmbits, però és cert que és un govern de pacte on hi ha equilibris més difícils. I? Si al final les coses es fan millor, a mi m'és igual que hi hagi debat al govern. De fet, jo entenc que el debat beneficia fer millor les coses, generalment. Clar que a molts, el debat el percebeu com una llosa, i aquí Ciu en surt beneficiada, ja que no li calia debatre. Al final CIU feia menys però com que no hi havia debat sembla que ho feia millor: quimera. CIU potser venia millor a la tele, però de fer-ho millor res de res. Per això, et recomano que segueixis aquesta línia de crítica, ja que té capacitat de fer forat a la societat: un exemple, a molta gent és millor dir-li que no es fan informes, és a dir, amagar-los com feia CIU, abans que fer-los públics: té menys costos polítics. Els ciutadans piquem l'ham que ens perjudica perquè crieiem que guanyem un cert "lideratge". Fals, i perdem transparència.

      Et podria posar un munt d'exemples on les coses s'han fet més i millor amb l'Entesa que amb CIU, començant per analitzar i planificar el país en molts àmbits (energia, comunicacions, territori...) però em temo que no t'interessarà. Tu mateix.

      Com a resum de l'actitud de CIU al Govern et diré que després de les eleccions on ja no va podeer tornar a sumar amb el PP, el o la titular de la conselleria on treballava va dir com acomiadament (era Nadal) que "fèssim bondat perquè tornarien". Sí, molta experiència amb CIU, potser massa.

      De tota manera, i amb l'eclosió d'internet, CIU ja no podrà governar com abans, com si el Govern fos casa seva. Una cosa és segura, amb el factor internet, si CIU arriba no serà "com abans".
  • No ho entenc
    joan| Adreça electrònica | diumenge, 14 de març de 2010 | 13:48h
    No voldries estar a la pell de Joan Cerretero? no entenc perquè, al capdavall és metge, em penso que els Puigcercós i els Ridao sí que han de tenir por de perdre el protagonisme.

    Parles de que LV és tendenciosa, i hi estic d'acord. Però en fi, fa certa gràcia perquè tu encara ho ets una mica més, si és possible, responsabilitzant del fracàs tripartit al PSC-PSOE, quan resulta que E fa anys que ha oblidat el seu independentisme i no ha estat capaç de fer absolutament res de postitu pel país.

    La gent no és imbècil, fa uns anys van votar ERC pensant que votarien idependència, i va i es troben que fan un govern amb els que més depenen de Madrid possible. I demostra que l'estratègia d'ERC és una entelèquia i un absurd que no funciona i només ha servit per engreixar certs estòmacs famolencs.

    D'altra banda, encara crec que l'enquesta es queda curta i E baixarà encara més del que es diu, i, Rcat obtindrà uns resultats molt millors dels que els hi preveuen els venuts de LV.

    Temps al temps.
    • Sí que ho és
      Matilde| Adreça electrònica | diumenge, 14 de març de 2010 | 14:16h
      Sí, la gent és bastant imb... Si van votar Erc perquè fos la crossa de la dreta regionalista ho confirma. Erc és un partit d'esquerres i tan sols es pot posar d'acord amb Ciu per pactar quan i com es convoca el referèndum d'autodeterminació.
      I aquells que deixen de votar Erc perquè encara no proclamat la independència ho són més. Des de quan té la majoria absoluta pe poder-ho fer? S'ha de ser sapastre per difondre aquesta opinió, o estar a sou al fundació Catalunya Oberta.
      Un partit sobiranista al govern ha fet augmentar la independència dels nostres empresaris: s'ha duplicat el perfentatge d'exportacions i la nostra economia ja no depén tant del mercat espanyol. Així no li repercutirà tant el boicot que puguin organitzar aquest segment de consumidors i el Mas no anirà corrent a Madrid a anul·lar allò que el Parlament de Catalunya havia votat.
      La Vanguardia va donar canxa a Carretero mentre era un ull de poll d'Erc, quan s'ha convertit un problema per Ciu ... l'han enviat a l'ostracisme. La Vanguardia vol el pacte Ciu-Pp, per això ara dóna tans escons als convergents: a veure si desmobilitza el seu vot ies pot tornar a editar el govern regionalista de dretes. Això va així company.
      • Comentari irònic
        Joan| Adreça electrònica | dilluns, 15 de març de 2010 | 09:31h
        Suposo que el comentari que has fet deu ser en plan de conyeta, no?

        Quines polítiques d'esquerres ha fomentat Esquerra?

        Què ha fet per l'independentisme Esquerra?

        I el que és pitjor, per Catalunya?

        La resposta és ben simple, el zero absolut.

        Però bé, tothom és lliure de pensar el que vulgui. Jo ja fa temps que no discuteixo els que defenseu les estratègies "inteligentíssimes" d'Esquerra, perquè l'enquesta més optimista us deixa a la meitat del que ereu. I em sembla que sou fruit del passat de dues legislatures marcades per la més absoluta mediocritat.

        Sou passat i necessiteu una renovació en tota regla per l'abandó dels vostres ideals.
  • Ui sí, ERC és mooooolt d'esquerres
    Pep de Badalona | dilluns, 15 de març de 2010 | 00:46h
    Ui sí, ERC és moooooolt d'esquerres. Sí, sí, ja ho veiem cada dia, com amb la llei de la dependència que van votar amb el PP.
  • T'ho explico
    xaviermir | diumenge, 14 de març de 2010 | 14:01h
    Quant al primer paragraf teu, no es tracta de protagonisme sinó de còmput de diputats independentistes al Parlament de Catalunya.

    Quant al segon, no sé si val la pena entrar a debatre afirmacions com aquesta que fas: "[Esquerra] no ha estat capaç de fer absolutament res de postitu pel país." Veig que n'estàs molt convençut i dubto que jo et pugui fer canviar d'opinió. Si m'haguessis admès alguna aportació positiva et veuria més predisposició al debat, però aquesta contundència em sembla sospitosa.

    Com tu dius, temps al temps. Jo, sincerament, i malgrat el que puguis creure, amb els resultats de l'enquesta de La Vanguardia a la mà preferiria  45 diputats per a CiU i 20 per a un nou partit independentista que no pas els 65 aquests de CiU que no compten per a la independència.

    Un altre dia ja miraré d'explicar millor quina part de culpa es pot atribuir al PSOE-C quant al govern, tot i que crec que al bloc ja n'he anat donant indicis.
  • Bons detalls.
    smartinez | diumenge, 14 de març de 2010 | 12:41h
    "flac favor al país en un moment en què cal molta
    transparència, molta honestedat i molta responsabilitat. "
    "quant a les intencions de La Vanguardia
    tant amb l'enquesta com amb el llenguatge vergonyosament tendenciós que
    hi apareix, però tampoc cal oblidar que",
    Unes bones exigència i observació, respectivament, Xavier Mir.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 50 visites
  • Aquesta setmana: 567 visites
  • Aquest mes: 2666 visites
  • Des de l'inici: 542667 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 733 visites
  • Aquesta setmana: 4559 visites
  • Aquest mes: 18161 visites
  • Des de l'inici: 1200978 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats