Correu Blocs | VilaWeb.cat
Jordi Carbonell | SOCIETAT | diumenge, 7 de març de 2010 | 12:36h
Ahir me les vaig tenir, un cop més, a la cua del súper de costat de casa dins de la meva campanya personal  "Contra l'especulació de les cues dels supers". D'un temps ençà, fer cua per pagar les viandes i altres estris per la intendència de casa es com estar en el parquet de la Borsa.


Hi ha dos tipús d'especuladors; els taurons purs i durs, i els que compren a futur. Els primers s'estan donant voltes per totes les cues de les caixes, i va canviant en funció de la rapidesa d'una o altra caixera. No tenen pietat, i utilitzen totes les estratagemes per avançar més que els altres. Una de les més ferotges es quan  s'obre una caixa, i la caixera, en funcions d'agent de canvi i borsa, diu: " Vagin passant per aquesta cua". Llavors, veus com aquests taurons experts, amb un moviment ràpid s'avançen a tothom i es posen els primers de la cua, a vegades es trobem amb un petit inversor que només ha comprat quatre articles, i, en comptes de deixa'l passar li diu amb tota la barra del món: "Escolti, on va vosté?, ha de anar a la cua ràpida, aquesta no li pertoca", com ha estat un atac per sorpresa, el petit inversor desconcertat, li fa cas i li cedeix el pas tot tirant cap a la caixa ràpida sense adornar'se que, l'han ensarronat, ja que aquella caixa es per un màxim de 10 articles peró, aquest fet, no l'impedeix anar a qualsevol caixa.

Després hi ha l'altre tipus, el que compra opcions de futur. Aquesta técnica es menys agressiva que l'anterior, peró no deixa de ser una jugada especulativa que distorsionar el mercat. La técnica consisteix en acaparà tot el tràfic d'inversors fent una única cua, encara que hi hagi tres caixes amb les seves caixeres, impedint que altres petits inversors pugin triar la cua que vulguin. D'aquesta manera l'especulador, arribat el moment, executar la seva opció de futur sense por d'equivocar-se, ja que impedeix que ningú altri se li avançi.

Doncs bé, ha arribat l'hora de acabar amb aquestes practiques especulatives, i des d'aquí animo a tots i a totes a que cap especulador se'n sortir. Quan veieu una cua que acabar amb tres puntes, com una forca, aneu tot decidits cap a una d'aquestes caixes i quan els especuladors posin el crit al cel, gireu-vos i educadament digueu-lis: "Tres caixeres, tres cues". Si li voleu donar-li més transcendència a la cosa podeu aixecar la mà fent el signe dels tres , o quatre, amb els dits.

Quan un tauró us volgui acoquinar amb el carret tot dient-vos: "Ep que jo hi era abans que vosté". El mireu fixament als ulls i li etzibeu: "Si peró a l'altre cua, aquí el primer soc jo, vosté al sortir-se'n ha perdut tota opció", molt important mantingueu-vos ferms, sense defallí".

A veure si entre tots i totes acabem amb l'especulació a les cues dels supers.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

  • Els posts escrits per l'Anna. Sense censures
  • Els posts més llegits de cada mes.
  • Pensaments, opinions envers el mon de la empresa
  • Tots els post relacionats amb la pel·lícula. Trailer, fotografies del rodatge, estrena,etc...
  • Personal però explicable
  • Articles politics critics amb els nostres dirigents.I defensa de la politica catalana enfront la espanyola
  • Pelis, reportatges, curts, etc... De producció própia.
  • Qualsevol tema de la societat que ens en volta, i del ón en general

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 41 visites
  • Aquesta setmana: 437 visites
  • Aquest mes: 1698 visites
  • Des de l'inici: 132202 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 168 visites
  • Aquesta setmana: 1900 visites
  • Aquest mes: 8207 visites
  • Des de l'inici: 335149 visites



Creative Commons License
obra de Jordi Carbonell Segura està subjecta a una llicència de Reconeixement-Sense obres derivades 2.5 Espanya de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a www.mesvilaweb.cat <

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats