Correu Blocs Traductor | VilaWeb.cat
ALBERT1969 | dimarts, 2 de març de 2010 | 16:42h

El que es remoreja com a número dos socialista a les properes eleccions al Parlament de Catalunya, amb una clara mostra de que el sector més PSOE del partit es el que domina la situació, i durant la seva època com alcalde d’Hospitalet, es podria veure involucrat en un cas de frau econòmic relacionat amb la sospitosa adjudicació  del projecte, i les obres del recent inaugurat Hospital “Moisés Broggi” del Baix Llobregat, segons consta a l’informe de la Sindicatura de comptes.


El president de la Generalitat, i la ministra de defensa Carme Chacon, aquella que tant havia de fer per la Catalunya optimista, van  inaugurar el recinte amb un d’aquells actes que tant agraden la classe política, com es en aquest cas un hospital nou de trinca que donarà servei a  300000 persones, i on amb molt mal gust van dedicar el mateix temps a l’acte en si, que a dir que bons que som i que dolents son els de CIU. De totes maneres el tema es l’informe de la sindicatura de comptes, on es revelen contractes i pagaments duplicats i un sobrecost injustificat d’11’7 milions d’euros, i què esquitxa directament al ministre de treball espanyol Celestino Corbacho, en aquell temps president del consorci sanitari responsable de l’hospital.

 

El cost de l’obra es de 113 milions, i te un seguit d’irregularitats manifestes que comencen  amb l’adjudicació a dit del projecte de construcció, saltant-se el procediment habitual, desprès els arquitectes havien d’entregar el projecte el febrer del 2005, però no consta que ho fessin, i dos anys més tard van tornar encarregar el projecte als mateixos arquitectes, cobrant dues vegades per la mateixa feina, amb un import de 2,8 milions d’euros. A més l’empresa constructora va entregar el projecte amb 8 mesos de retard, cosa que no va suposar cap penalització, tot hi figurar en el contracte. Apart el contracte amb les empreses constructores superava en 7,4 milions el preu d’adjudicació, i mesos més tard, sense cap motiu aparent es tornava a signar amb un augment de 6,9 milions més. Per últim s’ha detectat modificacions que suprimien partides de la construcció, i incorporava per exemple honoraris de la direcció d’obra i altres partides alternatives.  Tot plegat les irregularitats s’enfilen a 11,7 milions, per incomplir clarament tots els principis normatius, i esdevenir un frau de primera magnitud.

 

Aquesta es la política que aplica el partit socialista en el seu feu de l’àrea metropolitana, on ara amb el projecte de llei de vegueries vol tornar a crear aquest nucli de poder, què controla amb ma de ferro, i on han començat a saltar casos com el de Santa Coloma, i ara aquest entre d’altres. Han creat una xarxa on el domini als principals ajuntaments i consorcis públics, generen un negoci de poder molt beneficiós.  També son experts en canviar alcaldes a mitja legislatura quan el seu cicle s’esgota, per presentar la seva nova aposta ja des del càrrec, i amb l’avantatge que això els suposa.

 

En aquest cas la sindicatura de comptes ha descobert aquestes presumptes irregularitats que veurem com acaben, o si al final s’acaben tapant les vergonyes per descrèdit encara més de la política, i d’aquests ciutadans de l’àrea del Llobregat, què tenen a la seva ma donar un canvi democràtic, però segueixen insistint en el mateix projecte passi el que passi, i don el PSOE-C treu la seva bossa de votants més sucosa.

 

La desafecció amb casos com aquest es normal, i més si veiem que diferent es tracten els mateixos delictes segons qui els hagi comes. El poder corromp, i el que s’exerceix durant tants anys per part de les mateixes persones no es una excepció, però si que es una anomalia democràtica, què genera un caciquisme amb dret a tot, com poc a poc es va destapant.

 

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 24 visites
  • Aquesta setmana: 512 visites
  • Aquest mes: 883 visites
  • Des de l'inici: 69061 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 91 visites
  • Aquesta setmana: 1523 visites
  • Aquest mes: 2998 visites
  • Des de l'inici: 154968 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Setembre 2010 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats