VilaWeb.cat
xaviermir | PSOE-C | diumenge, 7 de febrer de 2010 | 11:05h
Diu la saviesa popular polititzada d'aquest país que si els socialistes presentessin un sofà com a candidat a unes eleccions arreplegarien igualment una pila de vots a causa de l'elevat grau d'acriticisme dels seus votants, que van a les urnes per una inèrcia que no sé si qualificar de secular o de genètica o per una por o ràbia atàvica a un PP al qual, de tant obsessionar-s'hi, cada dia s'assemblen més. A Santa Coloma de Gramenet han tingut una bona moguda arran de la corrupció, com sabeu, i han hagut de buscar un altre sofà. L'últim que han trobat, després d'aquell tal Muñoz que va substituir la de Madre i que ha resultat estar una mica corcat, es diu Núria Parlon. I a Santa Coloma s'estan trobant la Parlon fins a la sopa. Els l'estan fent entrar amb calçador no fos cas que arribessin les eleccions municipals previstes per d'aquí a un any i escaig i no fos prou coneguda.



Santa Coloma de Gramenet és un municipi de gent modesta, treballadora, amb un gran potencial com a comunitat de xarxa densa i amb una qualitat de vida prou baixa perquè el repte de millorar-la sigui un estímul claríssim per a molts. Previsiblement, el comportament electoral dels colomencs i colomenques s'inclina cap als partits aparentment d'esquerres, però sempre amb una dreta a punt per al discurs xenòfob seguint el model de Xavier Garcia Albiol a Badalona, una de les poques estratègies que té per trencar l'hegemonia existent. I en tot cas, majoritàriament nacionalista espanyol.

Ells i elles són, precisament, les grans víctimes del nacionalisme espanyol a Catalunya. Gràcies a ells se sosté l'statu quo que els perjudica. Al PSOE i al PP els convé que continuï la confusió que pateixen aquestes persones entre sentiments i projecte polític. La majoria se senten espanyols. Poden parlar més o menys català, però són espanyols de sentiment perquè hi tenen els orígens, perquè així són les seves xarxes socials. En la mesura que votin seguint els seus sentiments, sempre es mouran entre PSOE i PP i mai de la vida cauran a les urpes ferotges d'ERC, Reagrupament o CUP, que són molt i molt dolents. I mentre els tenen distrets amb aquest discurs identitari i nacionalista espanyol, els van marcant els gols en les polítiques socials. I fan servir els seus vots per frenar, mentre puguin, l'avenç de la raó independentista. Quan tinguem un estat propi, ells seran els primers a resultar-ne beneficiats, però fins ara han aconseguit amagar-los aquest debat. Fins ara, pobres, ni s'ho plantegen. Ho veurien com una traïció. I per tant, s'ho van empassant tot.

A Santa Coloma de Gramenet hi viuen prop de 120.000 persones, cosa que dóna per 27 regidors. 17 d'aquests són del PSOE, 4 són del PP i la resta es reparteixen les escorrialles insignificants. Això sí, amb un punt feble digne de remarcar: a les darreres municipals l'abstenció va arribar al 54,4 % Més de la meitat de la població passa ja d'ells, els ha deixats per inútils. Tota una espiral de desencís i desmotivació que no vull ni imaginar en què deu haver quedat després dels escàndols de corrupció que encara cuegen. I enmig de tot això els ha caigut una alcaldessa al damunt que ningú no ha triat i que ara el partit ha d'aconseguir fer popular al preu que sigui.

L'estratègia de comunicació passa per sacrificar totes les regidories en benefici de l'alcaldia. Núria Parlon és omnipresent i omnipotent. El govern municipal fa coses i es deuen fer des de les regidories corresponents, però a l'hora de sortir a la tele, només existeix l'alcaldessa. Això és molt i molt escandalosament evident al Canal Gramenet de YouTube, on la protagonista de tots els reportatges és Parlon. Suport als cooperants segrestats a Mauritània? Parlon! Dijous temàtics? Parlon! Exposició sobre la qualitat de l'aire? Parlon! Tallers de civisme? Parlon! Exposició "Òptics pel món"? Parlon! I així, fins a l'infinit. Que no hi ha regidors i regidores, a Santa Coloma? Sí, és clar, però com que són del mateix partit, estan d'acord a desaparèixer del mapa i que l'alcaldessa els prengui tot el mèrit i tot el protagonisme. Coses de la majoria absoluta monocolor. Ja cal que es rebel·lin contra tot plegat a les properes eleccions si volen començar a aixecar el cap.
Comentaris: 13
  • Bo i lúcid
    cbort | diumenge, 7 de febrer de 2010 | 12:01h
    Treballo a Santa Coloma des de fa 27 anys! La conec profundament. El teu apunt m'ha semblat lúcid i punyent, francament bo. L'he reenviat a amics i amigues que tinc a Santa Coloma i a d'altres que hi treballen, com jo.
    Parlon és omnipresent, sí. Em vaig reunir amb ella no fa gaire i sembla que és molt conscient que no pot ser una alcaldessa prepotent a l'estil dels seus antecessors. Perquè és molt conscient  que el PSC se la juga i que la seva imatge és determinant. En el futur, la veig molt amunt en el PSC de Montilla. Personalment, em cau bé.

    • Més...
      cbort | diumenge, 7 de febrer de 2010 | 12:17h
      L'objecte de la reunió era un tema de cooperació. No es va parlar explícitament, com és natural, del que he comentat més amunt. Però vaig poder comparar l'estil i l'actitud de Parlon amb altres èpoques i amb algun dels seus antecessors. Més d'un dels que érem a la reunió ho vam constatar. Em sembla, doncs, que té un savoir faire diferent. Ja els convé, això, als del PSC! Tanmateix, el problema és el que tu comentes, si l'electorat desencisat ha de bascular és probable que ho faci cap a la dreta perquè les altres alternatives, les que tu planteges, són d'una altra galàxia a Santa Coloma (ERC i CUP). Moviments com Gent de Gramenet- que podrien ser l'equivalent- tenen poca penetració en el cos social majoritari de Santa Coloma. I ICV ja no és ni l'ombra del que era aquell potent PSUC del 79.
      • Interessant
        xaviermir | diumenge, 7 de febrer de 2010 | 12:20h
        Gràcies pels teus valuosos comentaris, Carles. Quin creus que és el problema de Gent de Gramenet perquè no puguin tenir més penetració al municipi? És un problema de desconeixement?, de desconfiança?, o què és?
        • La meva visió de Gent
          Sergi| Adreça electrònica | divendres, 12 de febrer de 2010 | 17:29h









          Molt bones,


           


          No considero que la descripció que fa el senyor
          Bort de Gent de Gramenet s’ajusti a la realitat. Participo en aquest col·lectiu
          fa un parell d’anys i en cap cas les persones que en formem part podem ser
          descrites com aquesta mena d’elit endogàmica a la que es refereix. Hi ha
          persones amb estudis i sense, amb una millor i una pitjor situació econòmica,
          joves i de mitjana edat...etc., i precisament això és el que enriqueix el
          moviment.


           


          La pàgina web de Gent (www.gentgramenet.org) i més concretament
          el vídeo “Qui és aquesta Gent?” pot ajudar-vos a que us feu una idea de la seva
          diversitat.


           


          Pel que fa a la pregunta que feies Xavier, crec
          que Gent de Gramenet poc a poc va sent més coneguda a la ciutat. Les darreres
          eleccions, quan Gent tan sols tenia un any de vida, va obtenir 1.876 vots, i la
          seva pàgina web ha esdevingut una eina de referència informativa a Gramenet,
          havent superat ja el milió de visites en 3 anys de vida, una xifra gens
          menyspreable per una pàgina web local. Està clar que la capacitat de penetració
          al municipi és limitada, com també ho són els recursos per a fer-ho, però la il·lusió
          i el treball seriós de molts associats/des i simpatitzants han permès apropar
          cada vegada a més persones al local de Gent, i caminar en una direcció que
          permeti fer de Gent un altaveu de diferents col·lectius i moviments socials i
          ciutadans al consistori.


           


          No conec el Sr. Bort ni he tingut el plaer de
          veure’l en cap dels molts col·lectius de la ciutat en els que molt membres de
          Gent de Gramenet participem, us convido a conèixer  Gent de Gramenet assistint a alguna de les
          seves taules o assemblees, són obertes a la participació de tothom.


           


          Salut!

          • Gràcies
            xaviermir | divendres, 12 de febrer de 2010 | 17:34h
            Moltes gràcies per comentari, Sergi. Evidentment, el punt de vista d'en Bort no ha de ser necessàriament compartit, però trobo molt més interessant la teva aportació que no pas la d'aquell altre comentari. Miro d'estar al corrent del que fa Gent.
  • Gent de Gramenet
    cbort | diumenge, 7 de febrer de 2010 | 12:46h
    Tinc la impressió que Gent de Gramenet està formada per un grup de "notables", és a dir, persones algunes de les quals poden ser vistes com "intel·lectuals". Que es mouen en uns cercles reduïts i un pèl endogàmics i, per tant, amb poques connexions amb el teixit social i associatiu majoritari. Que quedi clar que dic majoritari, no que no tinguin vincles a la ciutat. Però em costa molt imaginar l'electorat del barri del Fondo, per exemple, identificat amb Gent de Gramenet. Sí s'hi identifiquen en canvi algunes persones que viuen en cases adossades a la part "alta" de la ciutat i amb un nivell econòmic molt superior a la mitjana: mestres, professors, escriptors... formen una part del nucli de G d G. També antics lluitadors de les classes populars, normalment provinents del PSUC o del moviment obrer, però minoria al cap i a la fi, com ja ho eren en els seus temps de lluitadors. Hi ha també ecologistes, joves... però tot plegat queda lluny de la galàxia identificatòria de la gent de la ciutat, del "socialisme" sociològic ancorat fermament en la identitat política de la ciutat, o fins i tot d'un apoliticisme primari que abans d'arribar a veure una alternativa ha de pensar en col·lectiu més enllà de la fòbia a l'immigrant.
    Hi afegeixo un matís d'opinió personal: he vist actituds en G d G de prepotència ideològica, de falta de respecte a l'autonomia dels altres actors socials. Pequen també, com a mínim, d'immaduresa política.
    Salut!
    • ni p...idea de gent
      fermi| Adreça electrònica | dijous, 11 de febrer de 2010 | 19:58h
      Curriculum vitae de uno DE GENT que vive en UNA casa adosada- por cierto ¿quien te ha dicho que yo vivo en una casa adosada en el barrio alto?:


      -FUNDADOR DE CCOO, CUANDO CCOO ERAALGO MAS QUE UNA EMPRESA PRIVADA-1970.
      - fUNDADOR DE MOVIMENT COMUNISTA CATALUNYA-1973
      - fUNDADOR AAVV SANTA COLOMA 1973 
      -FUNDADOR DE TODO LO QUE OLIA A ANTIFRANCO
      ..................................
      2006 FUNDADOR DE GENT...........CON EL OBJETIVO DE VOLVER A CREAR UN MOVIMIENTO CIUDADANO FUERTE, QUE TUS AMIGOS SE HABIAN CARGADO, PARA DOBLAR AL BARON BARTOXO Y A TODO AQUEL CORRUPTO Y MENTIROSO ¿ COMO TÚ? QUE SE PONGA POR EL MEDIO.
      s E QUE MI COMENTARIO RAYA LO HISTERICO, PERO ES QUE DICES CADA TONTERIA DE GENT QUE ME HAS SACADO DE QUICIO.
      Pasate por nuestra sede y te lo contamos todo
      • Explica't
        xaviermir | dijous, 11 de febrer de 2010 | 23:03h
        I tu qui ets, fermi?
        En lloc de respondre tan iradament, per què no aprofites per dir coses atracttives de Gent? Més aviat has aconseguit associar el seu nom a l'exabrupte i la mala llet, no trobes? Que fas de trol?
        • Sin acritup
          Fermin| Adreça electrònica | divendres, 12 de febrer de 2010 | 17:50h
          Apreciado amigo Xavier.
          Quería responder básicamente al comentario que sobre Gent, hizo tu amigo o conocido cbor. Como os digo creo que no teneis ni idea de lo que significa Gent. Claro que se puede justificar. ya que ambos teneis algo en común que aunque trabajeis en Santa Coloma no vivis en ella, tu "amigo" cbor se puede reunir todas las veces que quiera con la Parlón, jabonearla, piropearla, etc. etc. no deja de ser un pelota encubierto sino no sería posible que diga lo que dice. Os recomiendo a los dos visiteis la página web de Gent, por cierto justo estos días celebramos 1.000.000 de visitas, entre ellas muchas procedentes del barrio del Fondo. Té, o mejor os recomiendo leáis detenidamente los artículos que a lo largo de los últimos años he ido publicando en el Mirall.net. te darás cuenta de lo que significa Gent y las personas que las componen, como nuestro slogan dicen somos un movimiento diverso, muy diverso, pero creo que no tanto como para que tuvieran cábida elementos como el tal cbor, en tanto y cuanto piensa como piensa, creo que está más cerca del pesebre socialista, en todo caso es una opción respetable pero que no le permite hacer afirmaciones desde su total desconocimiento de lo que es y significa Gent para el día a día y el futuro de Santa Coloma
          • Millor
            xaviermir | divendres, 12 de febrer de 2010 | 17:58h
            T'agraeixo les explicacions. Tens tot el dret de respondre el que vulguis, però no ho facis tan a la defensiva ni de manera precipitada. Ara, per exemple, dius que jo treballo a Santa Coloma i no és  cert. En Carles Bort sí que diu que hi treballa, però jo només me n'informo a través de la xarxa. I en aquest sentit he de dir que, efectivament, Gent de Gramenet està fent una bona feina en l'àmbit de la comunicació. Continueu creixent en positiu i no us prengueu les crítiques com un atac personal sinó com una oportunitat. Endavant.
            • carles bort
              fermi| Adreça electrònica | divendres, 12 de febrer de 2010 | 23:55h
                Avui esl amics de Gent,comentando mi comentario aireado sobre el cbort, me han observado la  personalidad que había detrás de las siglas. Tengo que admitir que de haber sabido que se trataba del profe Carles, no hubiera respondido de forma tan agresiva a su visión negativa de Gent, por una sencilla razòn: ha  sido profesor de mis dos hijos y, además,  hemos coincidido en muchas movilizaciones sobre la problemática de l´ensenyament defendiendo su calidad. Jamás imaginé que tuviese esa visión suya sobre nuestro joven movimiento ciudadano. 
                      Espero que Carles sepa disculparme,solamente me resta decirle que lo había confundido con otro tipo de persona.
              saludos
               

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Arxiu

« Setembre 2010 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats