Correu Blocs | VilaWeb.cat
xaviermir | Balanços | dijous, 4 de febrer de 2010 | 09:42h
Aquest mes de febrer concentra un seguit d'aniversaris tant de l'àmbit personal com del públic. En els d'àmbit personal no ve al cas que m'hi estengui (una neboda, un cunyat, una ex i un inici d'una relació ja acabada) i alguns de l'àmbit públic són prou coneguts i recordats, com ara el cop d'estat del 23 de febrer. o la manifestació del 18. A banda de tot això, però, i per començar, dimarts passat va fer quatre anys del primer apunt d'aquest bloc. Els inicis del bloc estaran associats per sempre més, doncs, als deu anys de la mort de Fèlix Cucurull, que s'esdevingué justament avui fa catorze anys, el 1996. També hauríem de tenir un record, des dels Països Catalans, per a l'historiador Luis Ulloa, que va morir al nostre país el 9 de febrer de 1936 després d'haver publicat diversos llibres que apuntaven la necessitat de revisar aspectes de la història que havíem donat per certs i que han resultat no ser-ho. I, lògicament, no podem oblidar Salvador Espriu ara que el dia 22 farà vint-i-cinc anys de la seva mort.

1. Per celebrar els quatre anys de bloc -quina paciència que teniu!-, he pensat que si a algú li fa gràcia tenir un exemplar del llibre que vaig autopublicar-me, Vostè té un problema i aquest problema es diu PSC, és una bona ocasió per fer-ne un obsequi. Qui el vulgui, només cal que m'enviï un correu a la bústia del bloc, a xaviermir@arenysdemar.mesvilaweb.cat o, si sou dels qui em llegiu i a més ens anem veient, m'ho podeu demanar en persona a la propera ocasió de trobar-nos.

2. Per recordar Fèlix Cucurull és oportú recordar que Imma Albó acaba de publicar un llibret (l'octubre de 2009). Ho va recordar el sempre imprescindible historiador arenyenc Agustí Barrera a principi d'any en un article que Isabel Artero va reproduir a Arenys.cat. El llibre és una de les publicacions que la Fundació Josep Irla permet descarregar de manera gratuïta i, per tant, una manera excel·lent de repassar la trajectòria vital i política d'en Fèlix -i d'altres. Imma Albó el va coneixer molt de prop i ha fet una bona feina de síntesi.

3. El 9 de febrer de 1936 Luis Ulloa moria a Barcelona després de dedicar els darrers anys de la seva vida a la revisió històrica de la descoberta d'Amèrica. En aquest bloc ja m'hi he referit en altres ocasions: el passat 15 de gener, el 20 de desembre, l'11 d'octubre i el 19 de febrer de 2009, i finalment el 17 de desembre de 2008. A manera d'homenatge i record, el dia 9, dimarts que ve, penjaré un apunt sobre ell. Si algú més s'hi anima, pot deixar un comentari a aquest apunt amb l'enllaç a la URL on publiqui el seu apunt o comentari d'homenatge.

4. Quant a Salvador Espriu, l'escriptora Roser Caño, autora del llibre A l'altra banda del riu i també del bloc Antaviana, ja ha posat en marxa una iniciativa que de moment segueixen 16 blocaires. També es tracta d'un homenatge col·laboratiu, en xarxa, una bona manera d'unir esforços i a la blogosfera que té precedents en homenatges com el de Joan Brossa. També hi dedicaré un apunt aquell dia i us animo a fer-ho.

Segurament hi ha més aniversaris i efemèrides al febrer i m'he deixat moltes coses. Si en voleu afegir alguna, endavant.
Comentaris: 3
  • També,
    smartinez | divendres, 5 de febrer de 2010 | 18:00h
    El dia 18 de febrer fa quatre anys de la manifestació del 2006, trencadora.
    El proper 7 de febrer farà tres anys que el procés de la Núria Pórtulas està obert.
  • Sobirania i Progrés.
    smartinez | dijous, 4 de febrer de 2010 | 15:21h
    L'aniversari és de l'octubre, però es farà al febrer l'acte de celebració, amb detalls interessants, que recull Miquel Roman avui a: Una Nació, un Estat: tres anys de Sobirania i Progrés

    L'acte es durà a terme divendres de 19 de febrer a les 18:15 a
    l'Auditori AXA de Barcelona, situat a l'edifici de l'Illa Diagonal (Av.
    Diagonal, 547) en el mateix emplaçament on l'entitat va dur a terme
    l'any 2008 (conjuntament amb altres entitats) la conferència "Ara més
    que mai, iniciativa política", amb l'aleshores lehendakari Juan José
    Ibarretxe. Per més informació, contacteu amb coordinacio@sobiraniaiprogres.cat.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 44 visites
  • Aquesta setmana: 789 visites
  • Aquest mes: 1755 visites
  • Des de l'inici: 530524 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 206 visites
  • Aquesta setmana: 5652 visites
  • Aquest mes: 11089 visites
  • Des de l'inici: 1114460 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats