Divendres serà un moment amb un punt de tristesa per a tots aquells que entenem que la música és quelcom indestriable a cert compromís de transformació social. Un dels grups pioners del rock de combat català, Ràbia Positia, han decidit posar punt i final a la seva trajectòria. Després d'una intensa gira de comiat, el grup realtizarà el seu últim concert jugant a casa: el divendres 5 de febrer a les Cotxeres de Sants. Aquesta serà, doncs, l’última oportunitat per veure en directe el grup de punk-rock i hardcore encapçalat pel cantant David Vázquez. La banda del barri de Sants va anunciar el seu adéu dels escenaris el passat mes d’octubre, després d’haver publicat el vinil Una cançoneta i mo n’anem (La Ràbia Records, 2009). Han realitzat una gira de comiat que va començar el 23 d’octubre al País Valencià i que els ha dut a tocar arreu dels Països Catalans i també a Madrid. [Més]El concert a les Cotxeres de Sants, que comptarà també amb la participació del grup Familia Bolsón en qualitat de teloners, començarà a les 21h. Per a l’ocasió, Ràbia Positiva es farà acompanyar de companys i amics amb qui han coincidit al llarg dels seus disset anys de trajectòria musical, com els grups Codigo Neurótico, Mall o Innocents. L’entrada val 4 euros, o 5 amb un CD de Ràbia Positiva. També hi actuaran els Castellers i els Diables de Sants. L’objectiu és que el recital esdevingui una entranyable festa per acomiadar per un dels grups amb més longevitat del rock de combat català.
“Ja fa molts mesos que parlàvem al nostre local d’assaig com hauria de ser el nostre final, convençuts d’haver fet els deures amb nosaltres mateixos i d’haver recollit molt més del que mai hauriem arribat a imaginar”, explica el grup en un comunicat. “Esperem trobar-vos com sempre per donar-li a Ràbia Positiva l’adéu merescut”, continua. “Al cap i la fi, la música continua. Cadascú de nosaltres seguirà lligat a aquest món d’una manera o d’una altra. Sabem que el camí continua i ens podem trobar a qualsevol revolt”, reflexiona la banda.
Ràbia Positiva va fundar-se l’estiu de 1993. Al llarg de la seva dilatada trajectòria ha publicat una maqueta, quatre CD, un CD-DVD amb el concert del seu quinzè aniversari al CSO Bahia de Sants i un LP. Han realitzat centenars de concerts arreu dels Països Catalans i l’Estat espanyol.












Almenys una cosa encertada tenien, el nom
perquè fan una ràbia de cagar de dolents que són, ja era hora que pleguessin
de qualsevol grapat de consignes fàcils i música gens original en diuen rock de combat... per favor demanem una mica més home
Però vam gravar una maqueta, quatre CD´s, un DVD i un viníl dels qual estem molt orgullosos. Hem tocat per tot els Països Catalans, part de l´estat espanyol i fins i tot vam anar Brasil....i el millor de tot: ens ho hem passat TETA....Supera-ho si pots, Xitxarel.lo.
Gregor (el petit de la guitarra amb cara de mala llet)
Passeu-ho molt bé!!
salut Joan!