VilaWeb.cat
marco | Cosmologia | dissabte, 30 de gener de 2010 | 20:59h



De l'Imatge Astronòmica del Dia ja n'he parlat en alguna ocasió. La web ens presenta cada dia una imatge d'algun fet astronòmic, el qual és comentat per un astrònom professional. Mirant les imatges diàriament podem seguir l'actualitat del cel, els descobriments més importants i els vídeos més espectaculars. A més a més ja fa anys que la feina constant de Joan Gironès ens ha permès tindre una versió en català.

L'altre dia es va presentar un vídeo produït per l'American Museum of Natural History en el que podem viatjar en uns quants minuts per l'Univers conegut. Aquesta animació recorda el mític viatge de les potències de deu, "Powers of Ten". Ara aquesta moderna animació mostra molts dels moments destacats d'un viatge per l'Univers on s'hi poden veure els darrers descobriments astronòmics. El vídeo comença a la Serralada de l'Himalaia de la Terra i aleshores la nau que ens transporta s'allunya mostrant, primerament les òrbites dels satèl·lits de la Terra, la nostra estrella el Sol, una vista ràpida del Sistema Solar. Passem ràpidament una esfera que representa l'extensió que abasten els primers senyals de ràdio generats per la humanitat, la qual es troba ja a uns 100 anys llum. Ens allunyem de la nostra galàxia, la Via Làctia, veiem el grup local de les galàxies properes, les galàxies distants i els quàsars, que són galàxies actives. Finalment s'arriba al límit que poden abastar els nostres detectors, la frontera del distant fons còsmic de microones, la primera llum que va ser emesa 380 000 d'anys després del Big Bang i que,  des d'aleshores, ha viatjat lliurement per l'Univers.

Mireu-lo i gaudiu, a una velocitat moltes vegades la de la llum, d'un viatge de 6 minuts per l'Univers.

Comentaris: 3
  • uf
    Peral| Adreça electrònica | dimecres, 3 de febrer de 2010 | 16:25h
    MGràcies! Per a mi açò és molt terapèutic, ja veus... Quan veig estes coses ho relativitze tot, i veig les coses d'una altra manera
  • Fabulós!
    joandelavqv | dimarts, 2 de febrer de 2010 | 22:44h
    Hola! Sóc Joan montes, de la Vaca que Vola, allà ja t'he agraIt la teva explicació sobre el "fundir" en negro. Però el que t'haig d'agrair més encara és el teu bloc, que acabo de descobrir. Sempre m'ha agradat l'astronomia, tot i que no hi he pogut profunditzar. Des d'ara seguiré el teu bloc.
    • Benvingut
      Enric Marco | dimecres, 3 de febrer de 2010 | 17:54h
      Benvingut al meu bloc d'astronomia. El motiu d'aquesta finestra al cel és tractar d'acostar els coneixements d'aquesta materia a la gent no especialitzada.

      Jo també seguesc el teu bloc. També hi ha molts a dir respecte a la divulgació de la ciència als mitjans de comunicació.

      Enric

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

  • La contribució dels professionals d'arreu del món i en especial dels nostres científics en el progrés de l'astronomia
  • El dret a recuperar i mantenir el cel fosc per a gaudir d'un cel amb estrelles i una foscor que és vida per als animals nocturns
  • Altres disciplines científiques diferents de l'astronomia i sobretot aspectes de política científica
  • L'origen i l'estructura de l'Univers. D'on venim i on anem...
  • El firmament visible cada mes
  • La nostra estrella i els seus eclipsis
  • Els coets, les naus espacials, els seus dissenyadors i els seus tripulants
  • L'Any Internacional de l'Astronomia 2009. Galileo Galilei apuntà per primera vegada al cel amb el seu telescopi fa 400 anys.
  • La nostra galàxia, amb els seus estels, planetes i pols interestel·lar
  • El nostre planeta, des d'un punt de vista astronòmic, però sobre tot com l'afecten les activitats humanes.
  • Llibres llegits i pel·lícules vistes
  • Grups, músics, lletres i cançons que parlen la meua llengua
  • Temes que m'afecten
  • El nostre entorn més pròxim
  • La valenciana, amb la seua tristor i les seues llums
  • El que usen els astrònoms per observar el cel
  • Plutó i els membres del cinturó de Kuiper

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats
RSS 2.0 RSS Comentaris