Correu Blocs | VilaWeb.cat
xaviermir | PSOE-C | dimecres, 27 de gener de 2010 | 20:25h
Del tema del cementiri nuclear d'Ascó se'n poden treure diverses conclusions i en poden prendre nota diversos "subjectes polítics". Per començar, en PP Montilla. Els primers dies que la qüestió va sortir a debat ja va començar a emergir la pregunta: quina seria la posició del president de la Generalitat? Hi donaria el vistiplau? Despés, a la manifestació, la cosa ja era un clam fins i tot per part d'ICV i ERC. I finalment PP Montilla va parlar. I què va dir? Segons la majoria de mitjans, que no volia el cementiri. Però només a Vilaweb recordo haver llegit -i que em perdonin els altres mitjans si també ho van dir- que malgrat això no podia fer-hi res. Ell, que per Cap d'Any ens parlava de dreceres incertes; ell, que forma part de la "gent seriosa" aquesta dels "temps difícils"; ell, que en quatre anys no ha deixat cap escletxa a la democràcia perquè la gent pogués decidir. Ara és hora de dir-li: "Vol autonomia? Doncs això és l'autonomia: si no vol cementiri nuclear es fot i se'l menja amb patates perquè no depèn de vostè." I tots els qui volen autonomia ja poden anar pensant altres exemples que els afectin més directament encara.




És clar que hi ha una altra interpretació de la realitat que resulta encara pitjor: la hipòtesi de la hipocresia. Potser en PP Montilla deia que no ho volia per quedar bé, però en realitat se li'n fotia tres cogombres. Potser, sabent que se'n pot rentar les mans es queda tan tranquil. Quin gran president! Res, tu, tot allò que sigu incòmode o difícil d'explicar, que ho decideixin a Espanya i a mi que em deixin tranquil·let!

No és menys hipòcrita, però, l'actitud de CiU. Primer amenacen que faran fora del partit els dos militants responsables de la decisió; el mal, en tot cas, ja estava fet. Però si més no s'agraeix la intenció... si no fos perquè les paraules de l'alcalde d'Ascó avui ho han rebentat tot. Ha afirmat que tant CiU com en PP Montilla n'estaven al corrent i que no havien piulat pas. Immediatament, tots retratats i, com es diu col·loquialment, amb el cul a l'aire. La prova és que, malgrat els embarbussaments argumentals de Felip Puig, al final no suspenen ningú de militància? Com s'ha d'interpretar això si no és per falta de legitimitat, perquè saben que qui té raó és l'alcalde?


Comentaris: 12
  • Política de país o electoralista
    Jordi| Adreça electrònica | dijous, 28 de gener de 2010 | 00:44h
    No tinc cap raó per deixar de creure l'alcalde d'Ascó quan diu que havia informat de les seves intencions tant al president Montilla com a l'Artur Mas. Com sempre, el joc de CIU es basa en la indefinició?

    Si l'acalde d'Ascó no menteix, sembla que hi ha una raó estrictament electoral en el comportament erràtic de la direcció de CIU.

    A l'igual que a l'hora de no dir clàrament als catalans quina proposta nacional té CIU, si en té (a nivell de partit), sembla que la política energètica i específicament la centrada en l'energia nuclear de la coalició nacionalista consisteix, també, en marejar la perdiu.

    Mas pilotes fora.

    Potser anys enrera, en les beceroles de la reconstrucció nacional, la indefinició podia bastir un govern o un projecte sòlid però penso que això ara cada vegada és més difícil. Per no dir impossible.
    • From debatmorenc.cat
      Anònim | dijous, 28 de gener de 2010 | 21:02h

      Dos batlles republicans, l'alcaldessa de la FatarellaCarme Pelejà, i l'alcalde de Corbera d'EbreSebastià Frixach, directament no van anar a l'assemblea que es va fer ahir en un hotel cèntric de Madrid, en desacord amb la possibilitat que Ascó acabi acceptant l'MTC després d'un procés en què denuncien que s'han negociat les candidatures d'esquena a alguns pobles.

      L'alcaldessa de la FigueraCristina Ghiorghiu, tampoc no hi va anar, però per motius personals, mentre que el de Flix, el socialiste Òscar Boschva ser l'únic que s'hauria pronunciat durant l'assemblea en contra del magatzem a la Ribera d'Ebre. L'únic de la zona d'Ascó.





      El que sí que tenien clar els representants del Camp i l'Ebre que van donar suport a Ascó, tot i que no hi va haver cap votació ni, per tant, cap aval explícit, és que «cap dels alcaldes que han dit que no a l'MTC en l'assemblea [cas de Flix]ha dit que, en conseqüència, renuncia als beneficis econòmics que se'n deriven», va remarcar l'històric alcalde de Móra la Nova,Joan Sabanza. Junt amb l'alcalde de Flix, sembla que hi havia un altre dissident de CiU, l'alcaldessa de la Torre de l'EspanyolConxi Soléperò no va transcendir que ho fes valer públicament en l'assemblea, per la qual cosa el primer tinent d'alcalde del municipi, el socialista Xavier Borràs, va insinuar ahir a la tarda que li demanaria explicacions.


      Per la seva banda, l'alcalde de Tivissa, Jordi Jardí, va aventurar que el moviment social d'oposició a l'MTC seria«la meitat de la meitat» si la qüestió no hagués estat«polititzada per alguns partits»«Són els que parlaven d'un altre model per a la Ribera d'Ebre i, durant els anys que han governat, l'única empresa que s'hi ha instal·lat ha estat el macroabocador de Tivissa», va dir, amb referència al tripartit.
      • ERC nacional no ha fomentat el joc de confusió com hem pogut veure que ha fet CIU nacional amb la "nova bomba"
        Jordi| Adreça electrònica | dijous, 28 de gener de 2010 | 23:01h
        Al meu poble tampoc s'hi ha instal·lat cap indústria nova en els darrers anys i les importants... ja van marxar amb CIU. Curiós: un fill de Jordi Pujol va ser l'advocat de l'empresa que va acomiadar més treballadors.

        Jo penso que hi ha altres comunitats que haurien de ser més solidàries a l'hora d'acollir una nova bomba (que a Catalunya i a l'Ebre ja en tenim 3!), abans que nosaltres, que ho som amb escreix. Per exemple? Madrid.

        El que està clar és que ERC nacional, malgrat el doble joc que puguin demostrar alguna minoria dels seus electes a l'Ebre, no ha fomentat el joc de confusió com hem pogut veure que ha fet CIU nacional, el seu campió Mas i també l'ínclit Montilla. La política no és puresa enlloc, però és obvi qui s'emporta la palma del doble joc... la sociovergència empata al capdavant d'aquesta competició.
  • .
    Anònim | dijous, 28 de gener de 2010 | 20:18h

    Personalment, estic totalment d'acord amb tú. CiU, mareja la
    perdiu, com ha fet sempre. Cap novetat, doncs. Però aquesta crítica que fas,
    ben legítima per cert, del que Mir anomena "segon front" és extensiva
    al "primer front". Només cal mirar les declaracions d'avui del
    Puigcercós:


     


    (1) El president d'ERC, Joan Puigcercós, no ha descartat
    aquest dijous un govern després de les eleccions catalanes entre PSC, CiU i els
    republicans, "fort i d'unitat per sortir de la crisi", o una fórmula
    PSC-ERC, amb ICV-EUiA donant suports des de fora.


     En declaracions a RNE, Puigcercós ha dit que hi ha
    combinacions possibles a l'escenari que s'obrirà després dels comicis, i ha
    sostingut que "un que es comenta" és el de PSC i ERC amb els
    ecosocialistes donant-los suport.



     Tot i les discrepàncies importants que hi ha hagut en el
    tripartit, com la llei d'educació, en què ICV-EUiA s'ha despenjat, ha dit.
    "Seria una combinació que s'ha de tenir en compte", ha subratllat
    sobre aquest bipartit.



     Puigcercós ha afirmat que el tripartit acabarà la
    legislatura, tot i que ha admès que temes com el del magatzem nuclear d'Ascó
    comporten tensió. Ha considerat lògic que a la recta final d'un govern de
    coalició cada partit vulgui subratllar la seva obra i "portar l'aigua al
    seu molí".



     


    Fa menys de dos mesos, va dir que només pactaria amb qui
    volgués convocar una consulta del dret a decidir i ara diu això. Jo no ho
    entenc. Només em queda clar una cosa: en qualsevol cas, vol anar de bracet amb
    el PSC-PSOE. Per tant, queda clar que si votes a ERC, ens tornaran a encolomar
    el PSC-PSOE (si poden sumar, és clar).


     


    (2). Sobre el magatzem nuclear. Puigcercós diu:


     Sobre la possibilitat que el magatzem nuclear se situï a
    Ascó, (Puigcercós) ha lamentat que ningú s'hagi plantejat seriosament què cal
    fer amb les centrals. Ha afirmat que la majoria de residus són a les piscines
    de les centrals, però que el problema arriba quan s'allarga el cicle de vida de
    la instal·lació. Pel líder d'ERC, el lògic seria que cada central es quedés amb
    els seus residus, de manera que se n'evitaria el transport.


    Però, en l’anterior legislatura tot el congrés espanyol,
    incloent-hi Montilla, Puigcercós i Herrera (i naturalment en Duran i amics) van
    votar a favor d’un magatzem centralitzat per que era la millor solució! Quin
    canvi, no? Això no deu ser electoralisme, no?


    A més, la postura de Puigcercós resulta tremendament
    estúpida. Tho explicaré. En l’actualitat, una part important de residus d’Ascó
    estan guardats a França i, en un plaç no molt llunyà, han de retornar aquí ja
    que expira el contracte amb França. Si, segons Puigcercós, “el lògic seria que
    cada central es quedés amb els seus residus, de manera que se n'evitaria el
    transport”, doncs resulta que igualment s’ha de fer un magatzem de residus a
    Ascó (amb els residus que ja hi ha a Ascó i els que han de tornar de França).


    Osti, noi. Quina ment més preclara, en Puigcercós!


    Aquesta situació és només conseqüència dels ineptes que ens
    governen i que han amagat el debat energètic sota la catifa, fins que,
    literalment, la merda ha sobreixit. I aquí, ningú, ningú, té les manes netes.


    • De les opcions previsibles i possibles... el mal menor
      Jordi| Adreça electrònica | dijous, 28 de gener de 2010 | 22:47h
      Hola,

      Sobre el MTC. Entenc que és obvi que fa falta, mentre hi hagin centrals nuclears, però a Catalunya i a l'Ebre d'aquesta energia anem sobrats d'esforç: ja tenim 3 centrals. MTC, sí, però el podrien posar en comunitats menys solidàries, com per exemple una que està al mig d'Espanya. Perquè collons sempre hem de ser els més solidaris???

      Sobre les declaracions de Puigcercós: no hi estic d'acord. CIU no ha recollit el guant d'ERC d'impulsar el dret a decidir. Obvi. Per tant, CIU (com a partit) es situa mentre no digui el contrari al mateix nivell (polític) que el PSC. I podem constatar que amb 3 anys de vigència, l'Estatutet ja gairebé no dóna per més.

      Les millor maneres d'impulsar el debat sobiranista sense descuidar el benestar dels catalans són, ara per ara, i com a mal menor, continuar un govern ERC+PSC o un govern ERC+CIU. Però amb l'Estatutet desplegat, la sociovergència autonomista forta, amb CIU i PSC junts, ERC i l'independentisme (al menys el possibilista) hi tenim massa poc a pelar, avançar i guanyar. CIU i PSC junts al Govern serien massa forts i vetarien, en pro de l'estabilitat, qualsevol intent d'ERC d'anar fins els límits del marc legal actual. ERC seria, si sumés a la sociovergència, carn de canó, molt més que ara, i molt més que ERC amb CIU.
      • .El mal menor .. o el major profit?
        Anònim | dijous, 28 de gener de 2010 | 23:13h
        A part de fugir d'estudi amb les incoherències de PUigcercós amb el MTC, fas una afirmació que, des del meu punt de vista és totalment gratuita per no dir un absolut dogma de fe (republicana, és clar).

        "Les millor maneres d'impulsar el debat sobiranista sense descuidar el benestar dels catalans són, ara per ara, i com a mal menor, continuar un govern ERC+PSC o un govern ERC+CIU."

        Per un apòstata d'aquesta fe cega en el partit, la frase es traduiria com:

        ERC vol càrrecs a qualsevol preu i per això, pactarà amb qui pugui. Preferentment el PSC-PSOE però si no pot, aleshores intentarà pactar amb CiU. Per això recargolarem el discurs fins al punt de dir bajanades com la següent:

        "avui, una bona part de la societat catalana se sent desorientada, desil·lusionada i, finalment, decapitada. Sense un cap clar, sense direcció. La majoria de dones i homes del nostre país anirien a dormir més tranquils si tinguessin la sensació que hi ha algú que dirigeix i sap on va".

        I això ho diu un membre important d'un partit que forma part del govern de Catalunya. És esquizofrenia pura.... Absolutament al.lucinant.




         
        • Fer té preu i no fer també
          Jordi| Adreça electrònica | dijous, 28 de gener de 2010 | 23:54h
          Sobre MTC. No n'hi hauria d'haver? Jo penso que mentre hi hagin centrals nuclears, sí, però al tanto, la solidaritat ben entesa comença per no ser sempre el pagano i en això, hi ha comunitats que podrien participar també d'aquest esforç (el nuclear): Madrid és una d'elles, però no l'única. En fi, no acabo de veure on és la fugida d'estudi.

          Sobre el mal menor. Jo parteixo que ERC ha estat el principal motor (naturalment, no l'únic) en l'augment de la pressió independentista. ERC va impulsar un Estatut amb certs caràcters confederals, va plantar-se davant l'Estatutet i hem tingut un debat retransmés arreu entre possibilistes i intransigents (per dir-ho d'alguna manera). Podia fer ERC, amb la força recollida, alguna cosa més? Potser sí, però no veig cap actor polític que hi hagi contribuit més.

          A mi m'agradaria que CIU fes un pas en el dret a decidir, o que, millor encara, que ERC +  RCat tinguessin un resultat espectacular. Però, a mi, no em surten raons per jugar les cartes a les dues possibilitats suara esmentades.

          Home, jo no t'estic dient que ERC entri al Govern amb qui sigui, però penso que si hi entra amb PSC o amb CIU, separats, pot anar millor que si no hi entra.  Penso que els governs que poden fer pujar més l'independentisme, són ERC+PSC o ERC+CIU. I en dic mal menor, perquè segurament comportaria que l'independentisme seguís bullint, però alhora també un desgast d'ERC. Perquè... jo penso que sí que hi ha una certa desorientació de la societat catalana que coincideix (sospitosament?) amb l'augment del sobiranisme. El que abans amb el pujolsime es donava per immutable potser ara ja no ho és tant, i de l'immutable tranquilitat de l'autonomisme estem passant a notar l'efervescència del sobiranisme. Canvis socioculturals i una certa incertesa han d'anar relacionats. No passarem a la independència d'un dia a l'altre sense certs terratrèmols.

          I si al final el fill o govern és sociovergent, l'opció d'ERC com a apèndix no m'agrada, i, en aquest cas, preferiria que ERC passés a l'oposició. Potser m'erro, però no veig que la sociovergència, amb o sense ERC, sigui el millor per al creixement del sobiranisme. Més aviat al contrari.

          Potser m'equivoco, potser sóc esquizo, però no crec que afirmi enlloc que ERC hagi d'entrar al Govern a qualsevol preu. He dit que penso que ERC no ha d'entrar amb CIU i PSC, contràriament al que em dius que ha dit el Puigcercós.
  • .
    Anònim | dimecres, 27 de gener de 2010 | 22:36h

    Retiro el que he dit: ICV també són uns hipòcrites!!


    Entrevista a Rafael Vidal, alcalde d’Ascó

    Oriol Margalef
    Ajuntament d'Ascó
    Ult. Act. 27/01/2010 18:29





    ¿Sent que la classe política ha girat l’esquena a Ascó en un moment tan decisiu?

    De vegades em sembla que la política és com la borsa. Quan la gent té por de perdre, treu els diners. En això m’ha semblat que alguns actuaven fins i tot amb covardia i amb molta hipocresia. Tant el senyor [Joan] Herrera (ICV) com el senyor [Joan] Puigcercós (ERC) eren membres del Congrés quan aquesta cambra va decidir per unanimitat impulsar el magatzem, l’any 2004. Han tingut molts anys per oposar-s’hi i intentar fer marxa enrere. 
  • .
    Anònim | dimecres, 27 de gener de 2010 | 21:54h
    Ah, i per cert, parlant de hipocresia i incoherència ...




    Lluís Bou
    Parlament de Catalunya
    Ult. Act. 27/01/2010 15:15
     


    El tripartit ha donat aquest matí al Parlament el primer vistiplau a la llei de consultes per via de referèndum, que requeriran el permís previ del govern central tal com fixa la Constitució.

    PSC, ERC i ICV han donat suport a la normativa en una votació en comissió centrada a dirimir quines esmenes quedaven acceptades. Només ho han fet les de caràcter més tècnic, i s'ha fet evident que la normativa només comptarà amb el suport global del tripartit.

    CiU ha proposat que s'incloguin a la llei les consultes per una via diferent del referèndum, que esquivarien així l'autorització estatal, fet que al seu entendre permetria deixar la porta oberta a una consulta oficial sobiranista. Però l'esmena ha estat derrotada amb els vots del PSC, ERC, ICV i Ciutadans, mentre que el PP s'hi ha abstingut.
     
  • .
    Anònim | dimecres, 27 de gener de 2010 | 21:51h
    Hipòcrites, però tots. L'alcalde d'Ascó també ha dit que molts alcaldes de la zona (i n'hi ha uns quants d'ERC) també li donen suport en privat.

    També cal recordar que la llei que fa possible aquest cementiri nuclear va ser proposada per Montilla ministre i votada afirmativament tan per PSC-PSOE, com CiU com ERC.

    Aquí no se salva ningú. Bé, és cert que els únics que tenen, en aquest assumpte, una mínima coherència, és ICV (coherència que no tenien a la MAT, per exemple).

    Però la resta, res de res!

     
    • La sociovergència ha...
      albertbadia | dijous, 28 de gener de 2010 | 00:03h
      ... quedat amb el cul a l'aire.

      No intentem ficar a tothom en el mateix sac a base de pressionar el coll d'ampolla.
  • De la pitjor.
    smartinez | dimecres, 27 de gener de 2010 | 21:27h
    Vaig llegir-ho així, "no hi puc fer-hi res", una clara hipocresia. Va dir que no el volia (ha!) perquè després afegia la manca de poder. Ben retratats, i CiU igual, i encara pitjor, si pot ser-ho.
    Escoltava abans a Ràdio4 notícies d'un poble on governa el PP que ahir va aprovar d'urgència i avui ha fet pública la candidatura pel magatzem de residus. Bé, vaig a mirar si trobo notícies.
    Caldran explicacions de Montilla i de CiU, però encara penso que caldrà més la resposta de la gent a aquests bon retrats, a aquests culs a l'aire. Seria marca de millora política i social.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 25 visites
  • Aquesta setmana: 903 visites
  • Aquest mes: 1869 visites
  • Des de l'inici: 530638 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 86 visites
  • Aquesta setmana: 6320 visites
  • Aquest mes: 11757 visites
  • Des de l'inici: 1115128 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats