Correu Blocs Traductor | VilaWeb.cat
mba4639 | BAT Blocs | dimecres, 27 de gener de 2010 | 15:17h

Acabo de llegir la noticia a Vilaweb que el Parlament està a punt d'aprovar la Llei de consultes només amb el suport del tripartit. La llei, tal com s’està debatent, haurà de demanar sempre permís al govern espanyol per a poder convocar qualsevol referèndum.

Al final CiU no hi donarà suport, perquè volia utilitzar un truc, proposat fa temps per l’Alfons López Tena, per saltar-se aquest requeriment. Les esmenes a la llei de CiU comportava incloure la figura de la consulta ciutadana, aferrant-se al pronunciament del Tribunal Constitucional espanyol sobre el cas del pla Ibarretxe, que establia que un referèndum cal que l'autoritzi l'estat quan utilitzi el cens i l'administració electoral. Així, la federació proposava un registre de consultes gestionat per l'IDESCAT, una fórmula alternativa per tal que Catalunya pogués organitzar consultes sense haver de demanar permís a l'estat.

Però al final, el Tripartit, i amb Esquerra com a principal valedor, ha desestimat la proposta de CiU i han deixat tal com estava el text: La Generalitat sempre haurà de demanar permís al govern espanyol per poder convocar un referèndum.


Gràcies a un partit 'independentista', ara el Parlament ha fet una llei que farà que sigui menys sobirà. Per  a consultar qualsevol cosa als ciutadans de Catalunya, haurà de demanar sempre permís a Madrid.



Encara algú dubta que els dirigents d’Esquerra s’estan suïcidant?

 



(continuar)


..


El truc de CiU, a part de l'oportunisme polític, tampoc no serviria per a gaire. Amb la proposta de CiU, tindríem més o menys el mateix que ara tenim amb les consultes populars per l’autodeterminació, que s’han fet a Arenys de Munt, el 13D i les que es faran el 28F i 25A: unes consultes no vinculants.

D'un partit com CiU que no ha fet bandera mai, ans el contrari, de voler la independència de Catalunya, es pot esperar que no faci gaire al respecte. Però que la direcció d’Esquerra tingui la santa barra d’haver defensat que la llei servirà per aconseguir la independència demostra com  estan de malament. Cada dia que passa la direcció d’Esquerra està atrapada en les seves contradiccions del que fou el seu ADN independentista i el que està exercint al govern com a partit coaligat amb els col·laboracionistes espanyols del PSC-PSOE.

La direcció d’Esquerra ha trepitjat tantes línies vermelles que semblaria que era impossible que ho fes un altre cop. Doncs ara n'acaben de trepitjar una altra. Algú tenia dubtes que aquesta llei no serviria per a res o, pitjor, servirà perquè el Parlament es lligui de mans per no poder avançar cap a la independència?

S'ha de ser innocent per creure els sopars de duro que volia vendre la direcció d'Esquerra. Des del primer dia estava clar que aquesta llei no serviria per poder fer cap referèndum per l’autodeterminació de Catalunya.

El més greu era que primer en Puigcercós quan estava a la conselleria i després l’Ausàs varen fer bandera d’aquesta llei per justificar que Esquerra es mantingués al govern, empassant-se tots els gripaus espanyolistes que el PSC-PSOE els feia menjar: Invasions de competències de la Generalitat amb la llei de dependència, espanyolització de TV3 i CatRadio, tercera hora de castellà emmascarada amb l’autonomia de cada centre educatiu, TV3 tancada al País Valencià i restriccions per a les Illes i a la Catalunya Nord, acord de finançament que legitima l’espoli fiscal...etc.

Us en recordeu, companys defensors de l'estratègia d'Esquerra, quan deieu que calia mantenir-se al govern malgrat totes aquestes línies vermelles trepitjades només per donar temps a aquesta llei de consultes? Ara què dieu? Ha valgut la pena tot plegat?

Però el més greu de tot, és també la direcció d’Esquerra ha utilitzat la llei de consultes per justificar per dos cops el seu vot en contra  de la ILP per demanar que es convoqui un referèndum vinculant. Deien que era irresponsable presentar-la, perquè calia esperar que fos aprovada la llei de consultes al Parlament que ells impulsaven. Asseguraven en veu baixa, que aquesta llei permetria convocar referèndums per l’autodeterminació des del Parlament. Titllaven als que havien presentat la ILP com uns irresponsables.

Si amb això no n'hi havia prou, el mateix Puigcercós el 13D deia, davant de les càmeres de TV3, que proposaria al Parlament la convocatòria d’un referèndum vinculant.

Però quan l’Ernest Benach va tornar a votar unes setmanes després, junt amb el PP, PSC, CiU i Iniciativa-Esquerra Unida, en contra la ILP que demanava que és convoqués un referèndum vinculant, adduint que anava en contra a les competències del Parlament, Esquerra ja estava reconeixent que el Parlament no podria mai aprovar una llei de consultes que permetés fer referèndums.

Si encara hi havia algú tenia l’esperança que al final Esquerra es trauria un conill del barret i la llei permetria convocar referèndums per l’autodeterminació, llegiu aquesta notícia a l’Avui.cat: El PSC afirma que la llei de consultes no permetrà fer cap referèndum independentista.

Es pot tenir tanta barra,es pot mentir tan descaradament i no haver-ne de patir conseqüències?

Jo penso que és impossible que els votants d’Esquerra, sobretot els que no tenen el cul llogat, continuin votant-los. La direcció d’Esquerra, amb aquesta llei, s’ha acabat de lligar la soga al coll i com més avancem, ells mateixos se l’aniran estrenyent.

 

Comentaris: 9
  • CRISTINA
    Cristina| Adreça electrònica | dijous, 28 de gener de 2010 | 00:29h
    Xiquet:
    quan algú perd un amor no en malparla.
    Intenta fer via amb els reagrupats d'una altra manera no tan destructiva.
    una que t'aprecia... cada dia menys
    • Cristina, el meu amor és per Catalunya
      mba4639 | dijous, 28 de gener de 2010 | 09:45h
      t'equivoques molt, Cristina. No he estimat mai un partit, ni una associació ni un club. Només estimo a Catalunya. 

      ERC ha estat una eina eficaç durant molts anys, però ara els actuals dirigents m'han dit per activa i pasiva (la Llei de consultes és un altre exemple) que ja no serveix per la lluita per la independència de Catalunya. Per això, ja no compto amb ella. Però aixó no vo dir que deixaré  dir les coses clares quan la direcció d'Esquerra està foten pedres al camí per la llibertat de Catalunya. Si fes quelcom bé al revés, també ho diria en veu alta.

      També no m'agrada la demagògia  que fan amb aquest tema dels referendums populars i que es vulgui enganyar als patriotes , que hi ha molts a Esquerra, car forem els primers de lluitar per la independència. Dic forem, perquè co he dit abans, sempre defensaré la feina que vàrem fer i encara molts militants d'Esquerra ho fan al seu poble i barri. Molts d'aquests militants,  fa més de 20 anys varem començar a dir en veu alta que erem independèntistes quan tothom ens tractava de terroristes i tot aquesta feina no es pot anar a orris per culpa d'unes decisions equivocades d'uns quans dirigents que han perdut el nord.

      Cal que tothom sàpiga que fa la direcció d'Esquerra de malament en contra els interesos de la lluita independentista i seria bo, que els militants d'ERC demanessin responsabilitats als seus dirigents. Sinó ho fan, acabaran seient complices de les accions dels seus representants.

  • El que dius no és cert
    Elisenda| Adreça electrònica | dimecres, 27 de gener de 2010 | 22:49h
    Manel, el que dius de l'Alfons López Tena no és correcte. De fet, ell sempre ha defensat la tesi que consulta i referèndum és el mateix, i que aquesta altra categoria possible no té cap sentit (fòrum de participació ciutadana, bus de l'Estatut? en que consisteix una consulta que no sigui un referèndum?...). De fet, a Governació inicialment es van basar força en una proposta de llei de consultes feta pel López Tena, el López Bofill i el Jaume Renyer. En qualsevol cas en aquest article de fa un cert temps de l'Alfons hi trobaràs el que ell creu que es pot fer amb la llei de consultes, és a dir quin referèndum seria legal:

    http://paper.avui.cat/dialeg/detail.php?id=148454

    • Tens raó que no és cert respecte a ALT
      mba4639 | dimecres, 27 de gener de 2010 | 23:19h
      Gràcies Elisenda,
      Ara ho canvio. Però la resta de l'article si que és cert. Un paper ben galdós per Esquerra.
      He llegit l'article d'ALT i el que planteja és un "artilugi" que potser si que passaria per legal, però veig dos problemes a primer cop de vista:

      1) El podrien impugnar igualment i aquest estar-se varis anys perdut al TC
      2) Finalment quan fos aprovat (ja veurien si ho fessin), l'únic que tindries és que demanes a la Generalitat que obri un procés de negociació per reformar la Constitució per tal de que Catalunya esdevingui Independent.

      Aixó segon, implicaria que les corts espanyoles ho parovessin i a part de que poden allargar-ho el temps que vulguin al final votarien tots en contra i ja està.

      Es possible això que dic, Elisenda? o hi ha quelcom que se'm escapa.

      Gràcies per la correcció
      Manel

       
      • RE:
        Elisenda | dijous, 28 de gener de 2010 | 23:33h
        Si, tens raó. De fet, penso que és perdre el temps. En el sentit que per molt legal que sigui la pregunta que proposa l'ALT, és possible que igualment no l'autoritzin, i pel camí haurem marejat la perdiu amb una pregunta poc comprensible per l'electorat. Per fer el referèndum d'autodeterminació d'una manera o altra  caldrà trencar la legalitat vigent.

        Pel que fa a la discussió entre consultes = referèndum, i altres consultes, la veritat és que en el seu dia m'ho va explicar però la veritat és que no tinc una opinió molt clara al respecte. És a dir en què diferenciem una consulta d'un referèndum?...que determina què és una cosa i què l'altra? Francament no sé veure qui té raó en aquesta discussió, si els que es queixen de no haver inclòs altres formes de consulta a la ciutadania o els que argumenten que les consultes són per via de referèndum o sinó són coses indefinibles...
  • Enganyifa
    Albert| Adreça electrònica | dimecres, 27 de gener de 2010 | 17:13h
    És d'il·lusos creure que el govern espanyol permetrà algun tipus de referèndum de quelcom important, i més sobre la independència. Una nova enganyifa! És més, he llegit que fins i tot el govern espanyol pot usar aquesta llei per a aturar les consultes sobre la independència a diversos municipis del país!? On anirem a parar!
    • Es posar-se una soga al coll
      mba4639 | dimecres, 27 de gener de 2010 | 23:28h
      Amb aquesta llei, potser no caldrà que els colaborancionstes espanyols es tinguin que pronunciar. Ho farà el Parlament. De fet ja ho ha fet aquesta feina bruta, quan han votat, tant CiU com ERC, en contra del tramit de l'ILP a la Mesa del Parlament.
      En Ernest Benach, en Coromines i l'altre de CiU que no me'n recordo del seu nom, s'han ajuntat amb el PP i PSC-PSEO (el d'Eua farà el que sigui per estar dins del "cotarro") per impedir que milers de catalans signesin per la ILP.

      T'imagines que haguessim aconseguit 500.000 singatures?. I les presentem al Parlament?
      Al Parlament hauria d'haver un debat sobre si cal o no fer el referendum. Allà es veuria qui es independentista i qui és regionalista. Encara que al final no s'hagués aprovat el referendum, hauria donat per molt de debat a l'opinió pública!!

      Però tant ERC i CiU no han volgut aquest debat que segur posaria en compromis al PSC-PSOE.

      Es a dir, ERC i CiU estan fent un gran favor als espanyolistes!!

      Però ara ERC es porta la palma!!
  • No company
    Manel Peiró | dimecres, 27 de gener de 2010 | 15:36h

    Hi ha gent que no té el cul llogat i votarà ERC, encara hi ha molta gent a ERC que els mou l'odi vers CiU.

    • Mai s´ha de votar per odi. Has de votar per convicció. Si ets independentista ara podràs votar la candidatura de RCat
      mba4639 | dimecres, 27 de gener de 2010 | 15:44h

      El millor referèndum serà votar per la candidatura que proclami la independència de Catalunya.!!
      Endavant les atxes!!

RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats


Categories

  • Tot el relatiu a les activitats de 10mill. Des de Brussel·les, la ILP i ara Ginebra (8.5.2010)
  • Històries i anècdotes que m'han passat mentre vaig ser President de la Secció Local de Malgrat de Mar des del 1994 fins 1999
  • Tots els blocs adherits a aquesta xarxa som blocaires catalans que, des de la nostra llibertat de criteri, pensament i opinió, lluitem per una terra lliure i pròspera. Considerem que el règim polític del govern tripartit ha esdevingut una autèntica plaga insofrible i immerescuda que pateix la nostra nació.
  • Arxiu dels articles publicats al Bloc Gran del Sobiranisme
  • Noticies sobre els darrers descobriments en ciència i salut
  • Tota la informació relacionada amb la meva experiència a la Fira del llibre 2007 a Frankfurt i les vivències a Alemanya
  • Temes personals
  • La meva opinió sobre la política
  • Articles relacionats amb el canvi que comportarà les noves tecnologies a la política
  • Trucs per programar i maquetejar el nostre bloc
  • Tots els articles referens al Referèndum d'autodeterminació del 2014
  • Articles relacionats amb Reagrupament Independentista

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Entra la teva adreça de correu:

Delivered by FeedBurner

Arxiu

« Setembre 2010 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Últims 40 canvis

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 86 visites
  • Aquesta setmana: 621 visites
  • Aquest mes: 1643 visites
  • Des de l'inici: 145330 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 49 visites
  • Aquesta setmana: 607 visites
  • Aquest mes: 1845 visites
  • Des de l'inici: 168772 visites