Juàrez és una ciutat mexicana de l' Estat de Chihuahua i que toca amb Estats Units i té prop d' un milió i mig d' habitants i fa una dècada es va fer famosa per la gran quantitat d' assassinats de dones.
L' any 2008 en aquella ciutat s' assassinaren a 1.623 persones, xifra que ha augmentat de manera espectacular l' any 2009, malgrat l' ocupació dels seus carrers per 7.500 soldats i 2.300 federals en la guerra que el govern mexicà esta lliurant contra les màfies de la droga. El nombre d' assassinats ha estat de 2.657 persones, de les víctimes 2.494 han estat homes i 163 dones. Quedi clar, que bona part han mort en execucions i accions de la màfia.
Els motius de tants assassinats són el baix nivell educatiu, la degradació de l'entorn urbà, i la poca assistència mèdica..., en definitiva ens trobem amb una ciutat amb greus problemes estructurals.
Davant de la caserna de la policia, hi ha plantada una creu de color rosa posada per les mares de les dones assassinades en anys passats i que esperen que es solucionin tots els casos que quedaren impunes.
En el que portem del mes de gener s' han assassinat a 165 persones, d' elles 11 han estat dones. El dia més tràgic fou el dia 8 de gener quan moriren 18 persones de manera violenta.
Esta clar que a hores d' ara en aquell país s' està produint una guerra contra la màfia de la droga que respon amb l' assassinat de servidors de l' ordre, 67 policies moriren a Ciudad Juárez l' any 2009. Els films Desperado fets realitat.
En un moment en que les informacions estan centrades a Haití, cal recordar la situació de Juárez i que 59 periodistes han estat assassinats a Méxic, des de l' any 2000. Dades que tenim de tenir presents en els temps que vivim.





