Correu Blocs | VilaWeb.cat

AVíS A NAVEGANTS I COMENTARISTES: ÉS POSSIBLE QUE TINGUEU DIFICULTATS PER A DEIXAR COMENTARIS SI UTILITZEU INTERNET EXPLORER. SI ÉS AIXÍ, AGRAIRIA MOLT QUE M'HO COMUNIQUEU A labelendemadrid@gmail.com, SI US PLAU, I ME'LS ENVIEU SI VOLEU QUE ELS PUBLIQUI. ALTRES NAVEGADORS COM GOOGLE CHROME, MOZILLA FIREFOX, SAFARI, O LINUX-UBUNTÚ, NO DONEN PROBLEMES.

labelendemadrid | Amores perros... | dissabte, 9 de gener de 2010 | 23:26h





Recorden la barbàrie?
No l'he pogut oblidar.
Ell tampoc.



I el botxí encara menys,
gràcies al feisbuc...



Un email més, cada dia en rebo. Denúncies que ja sovint ni miro per no fer-me mala sang, i perquè el meu nivell de saturació patidora-solidària (pels humans i pels animals, encara que a voltes és difícil saber qui és qui) ha arribat a un límit que no convé  sobrepassar. 

Tot i així hi col·laboro, quan puc i dintre de les meves possibilitats, i sempre mantenint certa distància per protegir-me de l'horror i la desesperació, per tal de no caure-hi, com fan molts. I perquè quan són tants els fronts de batalla oberts, les ferides de guerra cada vegada triguen més en curar. És una sort i una condemna l'excés de sensibilitat per la desgràcia aliena...

Però, ves per on, n'obro un, aparentment "normal" -sense assumpte- renviat per una amiga de confiança. No sé per quina estranya raó o impuls me'l miro el vídeo. 

Atònita, no puc creure-ho; i ingénua, com si fos una pel·lícula i no un fet real, espero que al final sigui només una broma i que acabi bé. Però no, cap broma. Suposo que és el que tenen aquestes xarxes de vídeos: les imatges ja no són una exclusiva del cel·lulòide ni de la ficció televisiva. No, ara qualsevol imbècil pot editar i distribuir qualsevol cosa, i els límits entre la realitat i la ficció es desdibuixen, i l'espectador, confús, reacciona de manera ambigüa, consumint realitat com si fos una pel·lícula de cutreficció.

El cas es que ho veig tot assistint horroritzada al cruel espectacle. Ho tanco corrents, l'impacte és tan fort que em quedo fora de joc durant uns minuts, impotent, amb un nus al coll. No sóc capaç ni de tornar a mirar la pantalla de l'ordinador. Un sentiment de culpa i de complicitat m'invaeix, en sóc còmplice per haver fet allò que aquell desgraciat volia: veure'l.

La cara del gosset i els seus ulls que semblen buscar-me més enllà de la càmera, la mirada confiada i innocent cap al seu botxí, aquella expressió seva tan tendre tot ignorant el que passaria finalment, i els seus crits udolant de dolor; se'm claven al cervell, repicant, feridors, com un martell.

Indignada escric al blcoc per alliberar la ràbia, tota conscient que no es pot  fer gaire cosa. Només expressar la meva indignació públicament, com si demanés perdó per la meva impotència: un email amb només un vídeo sens data (o potser ni m'hi he fixat) sense cap referència, unes imatges sortides del no res. Impossible d'identificar. Potser és actual o potser de fa temps. Impotència i més impotència.

Intento no pensar-hi, esborrar-ho de la ment, imaginar que no és veritat per fugir del dolor que em provoca, dolor per aquest i per tants d'altres dels que no en sabrem mai. Tot fent inútil allò de "ojos que no ven"... perquè sí que ho he vist.

Per sort -i per casualitat mentre busco a la xarxa per documentar un apunt al bloc- i com si fos una dispensa papal pel meu pecat d'impotència, em trobo amb això. Fins i tot havien donat la notícia a Tele5, però fa temps que li faig boicot (mig voluntari i mig obligat, que el meu televisor li té intolerància i li fa mal als circuïts) i no me n'havia assabentat.

Alleujada i mig confusa m'ho miro amb un "no sé que, que qué sé yo". Afortunadament, molta gent va tenir l'estòmac que em va faltar a mi per veure més d'una vegada el vídeo tot mirant d'identificar el culpable, fent-lo circular, i ajudant a enxampar al maltractador amb a les mateixes xarxes amb les que aquell idiota va voler enaltir la seva "proeça" barbara o -com diu algú- la hazaña gloriosa de un poderoso ser de leyenda... el Homo stúpidus

Potser sigui veritat que aquestes xarxes socials i la globalització de les comunicacions cibernàutiques porten un poderós virus social, un virus que fa esperonar l'egòlatra vanitat macabra d'uns quants (o d'uns "molts") sonats (la sociopatia molt sovint comença amb "l'animalopatia") que volen gaudir dels seus 15 minuts de fama a costa del patiment alié (i sovint dels més indefensos).

Però com tot virus, duu -en si mateix- el propi antídot. L'escopeta se li ha tornat i ha resultat essent: el caçador caçat. Sincerament, que le j... (uzguen)

-----
[La foto és del gosset recuperant-se...]
Comentaris: 1
  • Humanoides
    Mowgli | diumenge, 10 de gener de 2010 | 16:10h
    Un comportament molt humà el d'aquest malparit, cap animal faria això per diversió, però pel que llegeixo alguns defensors dels animals també son molt humans a l'hora de voler castigar aquests comportaments humans.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

La Belén de Madrid

Per l'aut©ria del Bloc i altres delictes menors... SE BUSCA: Create your own banner at mybannermaker.com!

Si me quieres escribir,ya sabes mi paradero:labelendemadrid@gmail.com

Visita els darrers apunts: Só de Madrid.CAT.

I si vols rebre els apunts per e-mail, subscriu-t'hi:

Escriu el teu correu:

by FeedBurner

Llicència de Creative Commons
Propietat intel.lectual i drets de reproducció de l'obra sota llicència Creative Commons. ©labelendemadrid.cat

BLOC ADHERIT A LA

xarxa de blocs sobiranistes

Bitàcoles d'abord i altres diaris personals en català:

http://www.bitacoles.cat/

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 65 visites
  • Aquesta setmana: 471 visites
  • Aquest mes: 1335 visites
  • Des de l'inici: 50525 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 318 visites
  • Aquesta setmana: 3986 visites
  • Aquest mes: 6454 visites
  • Des de l'inici: 169318 visites

LINKS PER LA INDEPENDENCIA:

CLICA HI:

Create your own banner at mybannermaker.com!

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats