Quico Sabaté, llibertari, revolucionari, atrevit i tenaç, moria avui fa 50 anys sota les bales de la Guàrdia Civil franquista.
Us enllaço amb un reportatge dramatitzat que es va fer ja fa anys (no en tinc la data), el qual, encara que ara pel format i la tècnica narrativa el veiem antic, és un testimoniatge perfecte dels últims dies de Sabaté.
Tot i la democratització historiogràfica, més aparent que real, de les últimes dècades, són poques les mostres de les històries protagonitzades per treballadors i gent popular (paletes, mecànics, fusters...). Hi ha, doncs, molts Quico Sabater que resten encara en l'anonimat.
Jordi Vàzquez |
dimecres, 6 de gener de 2010 | 01:26h
Un encert recordar avui en Quico Sabaté. Malauradament la transició, que no ruptura, va fer que persones com ell siguin ignorats per l'stablishment i personatges com Samaranch gairebé adorats. Adjunto un post complementari per recordar la seua figura: http://utopiapossible.blogspot.com/2010/01/68-quico-sabate-el-darrer-maquis.html
Molt encertat també el teu comentari sobre Samaranch i altres, i sobre
les hipoteques que ens fa pagar la tan admirada Transició. Aprofito per recomanar des d'aquí el teu bloc, que he visitat, i que m'ha semblat molt interessant.
Bloc àmpliament dedicat al vi, entre altres comentaris personals de l'autor. Hi trobareu bones guies i referències de vins del país i de fora del país.
Útil per anar tastant...
La Plataforma per la Llengua és una entitat que té per objectiu garantir la presència de ple dret del català en tots els àmbits i a tot el territori de llengua catalana.
La vida expressada en forma de sublim poesia. Bloc de Victòria, d'altíssima qualitat literària, d'intima sensibilitat poètica. Si voleu un passeig per la pau i el plaer de la lectura, i el de la vida... entreu-hi.
Un encert recordar avui en Quico Sabaté. Malauradament la transició, que no ruptura, va fer que persones com ell siguin ignorats per l'stablishment i personatges com Samaranch gairebé adorats.
Adjunto un post complementari per recordar la seua figura:
http://utopiapossible.blogspot.com/2010/01/68-quico-sabate-el-darrer-maquis.html
les hipoteques que ens fa pagar la tan admirada Transició.
Aprofito per recomanar des d'aquí el teu bloc, que he visitat, i que m'ha semblat molt interessant.