Correu Blocs | VilaWeb.cat
rpala | dilluns, 21 de desembre de 2009 | 12:30h

Quedo amb en David Monso, més conegut com Nano, per fer una cerveseta que finalment es converteix en un te calent hivernal aprop de la plaça la Virreina de Gràcia. Vespre agradable amb aquest simpàtic i afable MC: pels qui no el conegueu, en Nano és un dels valors a l'alça de la incipient, tendra i novíssima escena de hip-hop en català. De moment ha publicat una demo, La nanotecnika (aquí sentiu un dels temes que formen part d'aquest recull, "Fa uns anys", de bracet amb el seu inseparable company Alley). Ara, m'explica, està encarrilant el que serà el seu primer treball discogràfic, que de ben segur que depararà sorpreses. [Més]


"Estic buscant un estil": aquesta és la obsessió d'en David, que a més de rapejar, treballa en un despatx d'arquitectes a Barcelona (nota mental: un altre músic relcionat amb l'arquitectura. I jo em pregunto: d'on treuen el temps?). És un paio extremadament educat, que no respon –ni molt menys– a l'estereotip de raper bling-bling tan àmpliament difòs pels mitjans de comunicació. El seu és un flow elegant, en consonància amb unes bases pròximes al r'n'b i el soul, i les històries que ens explica no són tan combatives com les que podem sentir a les líriques d'At Versaris o El Nota. "Estilo más elegante aunque menos combativo" –així va definir-lo el periodista de La Vanguardia digital Jaume Pi al seu bloc Jam Session.
Nano
presentar-se a la passada edició del Sona 9, però no va ser seleccionat entre els 20 finalistes: llàstima, perquè la seva proposta és de les més solvents d'entre les que es couen en la incipient escena del rap en català. Bé, això d'escena és un dir, perquè precisament en David m'explica que un dels seus grans problemes en aquests moments és trobar concerts: no hi ha escenaris on els rapers catalans puguin mostrar les seves habilitats.
En David ja fa anys que es mou en la cosa del hip-hop, i això li ha valgut diversos contactes: entre els seus referents musicals figuren els barcelonins Praxiz, un dels valors en alça del rap en castellà. Un dels MC d'aquest grup, Joanarman, col·labora a la intro de la maqueta, i  Flowtizta, Dj i productor de Praxiz, hi aporta diveses bases. Nano i Praxiz també estan units per la forma de viure el hip-hop en consonància amb l'espiritualitat, una característica que en el cas de Nano s'entreveu en alguns temes i que aporta més matisos i profunditat a les seves lletres.

Comentaris: 4
  • yeee
    nano| Adreça electrònica | dilluns, 21 de desembre de 2009 | 21:27h
    Hola a tots, sóc el Nano. Primer de tot, gràcies al Roger pel seu interès en el Rap fet en català, i en el meu projecte. Després dir-vos que desitjo que us agradi la meva música, podeu descarregar la maqueta al meu myspace, així com el que estem fent amb l'Alley.
    www.myspace.com/nanoo10 

    Respecte si hi ha o no una escena, jo diria que no n'hi ha de moment, tot i que s'està començant a crear.

    Una abraçada!
    Nano 
  • Matins.si / matins.no
    xavi| Adreça electrònica | dilluns, 21 de desembre de 2009 | 18:54h
    Jo crec que no existeix una escena del Hip Hop català. Molta sort al Nano!
    • No...però
      Joan Gener | dilluns, 21 de desembre de 2009 | 21:36h
      Certament no existeix perquè no hi ha molts factors que la fàcin. Però a nivell musical si que és cert que molts MC's treuen el cap i sobretot molta gent els està mirant..tot arribarà. I segur que l'escena del hip-hop en català serà l'escena menys escena!!

      Salut des de Granollers!

neveratv

Verkami

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats