Correu Blocs | VilaWeb.cat
desficiosa | dijous, 17 de desembre de 2009 | 10:30h
Una volta superada la sorpresa de veure que el nou CD de Pep Botifarra no inclou el nom de les cançons quan el passes a l'iTunes (coses de la tecnologia d'anar per casa, supose), em pose a escoltar les cançons.

I ja en la segona pista em quede bocabadada amb la riquesa de vocabulari. Em retobe amb paraules que feia temps que no escoltava. Pel canvi geogràfic sobretot, però també per escriure i llegir tant en estàndard, per no tindre quasi contacte amb altres generacions, per tancar-me d'orelles.

I ací estan, alts i clars, els mots en què em vaig criar. Castellanismes, en uns casos. Localismes, en altres. Però tots preciosos.

Uns quants exemples: comboiar, monyo, novençaneta, mamprendre, penques, estar rendit, de veres, un bac, fet un empastre, l'apuro.

De categoria!!!

Comentaris: 4
  • Pista oculta
    albinyana | dijous, 17 de desembre de 2009 | 15:19h
    L'has sentida, la que hi ha al final de tot?
    • Ja l'has trobada, dius
      albinyana | dijous, 17 de desembre de 2009 | 17:34h
      El 15 de gener va a Barcelona a inaugurar el Tradicionàrius. Si vas, passa a saludar-lo que s'alegra de trobar-se gent del sud. I li preguntes per la vietnamita.
  • qu'ets valenciana?
    Manuel| Adreça electrònica | dijous, 17 de desembre de 2009 | 12:11h










    Com
    es
    nota que ets alcoiana. A mi cada cop
    que dic "de categoria!" a Barna m'identifiquen dient això de “qu’ets
    valencià)”. Trobe a faltar també certes paraules que a causa de l’estàndard
    d'aqu....d’ací estic deixant d’utilitzar.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats