Correu Blocs | VilaWeb.cat
antonirigol | política | dilluns, 14 de desembre de 2009 | 11:22h
Ahir 167 pobles de Catalunya van tenir l'oportunitat de dir si volen la independència de Catalunya, o no. La participació del 27.42 % no arriba per molt poc a les espectatives que s'havien marcat, però malgrat això, penso que va ser un gran èxit. Només cal comparar-ho amb les altres consultes que s'han fet, per l'Estatut, per la Constitució Europea, com també a les diferents consultes electorals, la majoria feina tenen a arribar al 40 per cent i mai estan per sobre del 50. Si tenim en compte la gran quantitat de diners que es gasten les institucions en fer propaganda perquè la gent vagi a votar, aquesta consulta que ha estat boicotejada pel principal partit del govern i que la televisió pública n'ha parlat el mínim imprescindible, que hagi anat tanta gent a votar ha sigut un èxit. Avui els que volen que Catalunya segueixi sense poder decidir el seu futur intenten fer creure que ha estat un fracàs, però se'ls veu el llautó, saben que es un gran pas cap a la Independència i menystenir els resultats forma part de la seva estratègia propagandística. Voldría saber que passaria, si els que volen seguir sent Espanyols fessin una consulta similar, però en el sentit de preguntar si s'està d'acord en seguir depenent de l'Estat Espanyol, que tot i que la majoria de independentistes no boicotejaríem la consulta, estic segur que els resultats no seíen gaire millors en la participació. Cal tenir en compte, que hi ha moltíssima gent que passa de la política, i que tot i que es logri que alguns vagin a votar a força de fer molta propaganda a través dels mitjans, Hi ha molta gent que no hi va, ni hi anirà. La gent que s'atribueix l'abstenció com a vot a favor de les seves postures està fent trampes.

Jo ho vaig seguir des de El Papiol, únic poble del Baix Llobregat que va convocar la consulta ahir, i que està a menys de 2 quilòmetres d'aquí, i m'hi vaig sentir com a casa. Va ser un gran goig poder estar allí amb la gent que tant ha treballat par portar a terme la consulta. La participació, va ser molt justeta, però malgrat això, penso que va ser un èxit. Vull felicitar a tota la gent que hi va treballar.

A partir d'avui, alguna cosa ha de canviar, els partits Catalanistes del Parlament n'han de prendre bona nota i cal que entenguin que no n'hi ha prou amb anar per tot arreu fent-se la foto perquè tothom vegi que hi eren. Cal que es posin a treballar des d'avui mateix perquè bona part de la gent que ahir no va participar de la consulta, s'adonin de lo important que es per Catalunya el fet de poder decidir, i també perquè tot l'esforç de la gent que va treballar per tirar la consulta endavant tingui els seus fruits a nivell polític al Parlament i no passi com amb la ILP, rebutjada per tots els partits, fins i tots dels que s'auto-anomenen independentistes. Estem en el bon camí, si tots fem el que han fet els organitzador de les consultes, arribarem a la independència aviat, només depèn de nosaltres i dels representants que tinguem al Parlament de Catalunya.

Comentaris: 2
  • El bon camí
    Josep Pastells | diumenge, 20 de desembre de 2009 | 19:49h

    Vist des de fora (ja saps que ni que sigui per raons geogràfiques és com ho veig jo ara), penso que sí, que anem pel bon camí. A veure fins a on ens condueix.

    • Esperem que a on volem anar
      antonirigol | dilluns, 21 de desembre de 2009 | 15:39h
      Sembla que anem en el camí correcte, i hi ha qui diu que si no ho aconseguim ara, no ho aconseguirem mai. Salutacions.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

  • escrits sobre coses personals, espectacles, cultura, esports, ecologia, sentiments...
  • escrits sobre el mal estat de les carreteres, el transport i els autònoms
  • posts escrits per Rosa Riera
  • la meva opinió sobre temes polítics

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 37 visites
  • Aquesta setmana: 224 visites
  • Aquest mes: 427 visites
  • Des de l'inici: 80810 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 91 visites
  • Aquesta setmana: 518 visites
  • Aquest mes: 977 visites
  • Des de l'inici: 135013 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats