VilaWeb.cat
marticabre | Comunicació | dissabte, 5 de desembre de 2009 | 10:45h
L'extensió de la tecnologia audiovisual permet que avui tothom qui vulgui pugui convertir-se en reporter improvisat o, si més no, en proveïdor d'imatges d'interès.

Si de primer ens sobtava la quantitat de gent amb càmeres de vídeo o telèfons amb capacitat d'enregistrar vídeo que hi havia als EUA, amb conseqüències tan divertides i lamentables alhora com les dotzenes de persones que creien que els accidents o atemptats enregistrats per les càmeres havien de ser falsos perquè si no "no s'explica com és que hi havia gent amb càmeres per gravar-ho" (un simple signe d'ignorància respecte els salts culturals i tecnològics entre societats), aviat aquests pensaments ingenus desapareixeran pel contacte amb la pròpia realitat.

Ahir una discoteca es va incendiar pels focs d'artifici que s'hi van llançar a l'interior. Algun membre del públic estava gravant la festa amb el telèfon i podem veure'n el clip resultant al web de la BBC.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8396587.stm


És sorprenent veure que tot i que la gent fuig de manera ordenada, es va molt i molt lent en abandonar el local i m'ha xocat veure com de ràpid el fum negre del plàstic cremat s'escampa per tot arreu, molt més ràpid que no pas la gent.

Al final, més de cent morts entre persones asfixiades i gent aixafada en la corredissa.

Estic segur que si l'incendi no hagués estat a Perm, als Urals sinó en algun lloc dels EUA, ja tindríem alguns catalanets muntant teories de la conspiració sobre com la CIA havia provocat l'incendi per tenir alguna excusa per bombardejar vés a saber on. Segur. Si no, com és que hi havia gent gravant-ho?

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats