VilaWeb.cat
xrtrigo | RESSENYES D'EL SOMNI DE TÀRRACO | dijous, 3 de desembre de 2009 | 23:36h

Obro una nova calaixera en aquest bloc on aniré col·locant les ressenyes sobre “El somni de Tàrraco” que vagin sortint als mitjans. D’entrada, començarem amb aquesta de Belinda Bonan a La Finestra Digital.

LES INTRIGUES DE LA TÀRRACO D’OCTAVI AUGUST

El somni de Tàrraco, de Xulio R. Trigo

Amb una senzillesa aclaparadora, Xulio R. Trigo aconsegueix transportar-nos a una època llunyana, però alhora determinant en la formació de la nostra cultura. Per mitjà d’una trama coral, plena de crims i traïcions, l’autor ens mostra les interioritats de la incipient societat romana de la Tarragona de finals del s.I a.C.

L’emperador Octavi August s’instal·la a Tàrraco per motius de salut. La seva presència a la ciutat aviat trastoca la pau dels ciutadans. Una conspiració per aconseguir riqueses i poder provocarà la mort del governador Manni i la injusta condemna d’en Sul·la. I la clau de tot plegat restarà en les mans del vell metge Perthus, qui al final dels seus dies en revelarà tota la veritat.

Al llarg de les més de tres-centes pàgines que formen el llibre, X.R. Trigo va teixint una veritable teranyina de crims, mentides i passions, que desembocarà en la revelació d’un gran secret. D’aquesta manera, l’autor converteix la intriga en el motor de la trama i, alhora, aconsegueix retratar de forma molt detallada l’època en la qual s’ubica la història.

En definitiva, El somni de Tàrraco és una novel·la que atrapa des del primer instant. La seva lectura és àgil i ràpida, gràcies a l’ús de capítols curts i a una trama ben estructurada. I els personatges són propers i comprensibles, malgrat ser d’una època llunyana. És doncs un llibre molt recomanable, sobretot per als amants de la novel·la històrica d’intriga.

Belinda Bonan

La finestra digital, 30-11-2009

 

A la fotografia: Presentació a la Casa del Llibre de Barcelona, amb Vicenç Llorca.


Comentaris: 2

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Març 2010 »
dl dt dc dj dv ds dg
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats