Correu Blocs Traductor | VilaWeb.cat
jpinyol | dimecres, 25 de novembre de 2009 | 23:42h
No sabem si va passar a millor vida (perquè déu n’hi do la que s’assegurà aquí!) però divendres va fer trenta-quatre anys que Franco va deixar físicament aquest món. Ja sé que no calia recordar-ho. Tenim un país amb edificis i llocs públics que encara proclamen públicament als quatre les seves gràcies, i cada 20-N, també aquí, encara se celebren misses en honor a la seva memòria. Tot plegat convertint el text de la Llei de Memòria Històrica en un paper tan mullat com apropiat per eixugar-se l’entrecuix. Anem pel culet! Segons va explicar l’altre dia un dels treballadors d’una terrisseria de Caldes de Montbui, de cara a aquest Nadal es preveu la fabricació de centenars de caganers que reproduiran la figura de Fèlix Millet, el corrupte que passarà a la història del Palau de la Música Catalana per haver-hi fet la cantada econòmica més gran de la història de la institució. Doncs bé, els que trobo que la cagaran de debò seran els que han tingut aquesta miserable iniciativa. Més que res perquè...

han caigut de quatre grapes en la tendència de popularitzar, per la via de la ironia, persones que, pel que han arribat a fer i a desfer en la nostra societat, no haurien de tenir ni aquests miraments. Sí, som uns quants els que estem farts de caricaturitzacions simpàtiques per exemple del mateix Franco, al programa Polònia de TV3 que fan propera la figura del dictador a unes noves generacions que cada vegada més desconeixen els fets històrics i els greuges encara pendents i que integren el cap més visible del règim franquista en el seu ordre de simpaties. I així va  la seva formació històrica!
Que el senyor Fèlix Millet, tal com va reconèixer, hagi robat durant anys milers d’euros per la via oficial, que encara gaudeixi de llibertat perquè ho ha dictat un jutge (mentre un altre tanca a la presó altres persones sobre les quals tothom demana la pressumpció d’innocència davant d’altres suposades corruptel•les) i que, a sobre, se’l veneri per la via d’una figura simpàtica dels nostres pessebres i es converteixi en un personatge popular a demanda de les modes dels reis de cada casa, em sembla que és cagar-la molt i que diu molt poc de la societat catalana. Sí, perquè si això ho trobem normal ja m’imagino el següent pas. Una sèrie de dibuixos animats protagonitzats per una mena de Shin Chan del Palau de la Música que va pel país ensenyant el culet de tant com li pesen les monedes d’euro que ha robat i que du a les butxaques. I, per Carnestoltes, tot de baixetes criatures humanes corrent pels carrers disfressades de Millet, amb una al•lopècia a l’estil Charli Rivel i les butxaques de l’americana a vessar de bitllets.
No anem bé, no. Sobretot perquè avui no s’ensenya a raonar adequadament ni a saber comprendre els arguments dels altres i elaborar-ne de propis de manera que l’estupidesa esdevé col•lectiva. S’ensenya a parlar i a escriure (cada vegada amb menys temps), a calcular matemàticament, a serrar fustes per construir caixes, a aprendre altres llengües per poder anar pel món, sense que abans es domini la pròpia, però no s’ensenya pas a saber destriar el gra de la palla dels milers de reclams a què se’ns sotmet en un entorn comunicatiu en què predominen les imatges, les modes televisives i l’exhibició de ninotets que reprodueixen aquestes modes. Resultat? El dictador que signà penes de mort no fa ni trenta-cinc anys i un solemne lladregot ens distreuen el sopar i el pessebre i, qui dia passa, ximpleria empeny.
Comentaris: 8
  • No ens pasem!
    jaume| Adreça electrònica | dimecres, 30 de desembre de 2009 | 15:23h

    Lo greu del tema Millet, sota el meu punt de vista, es saber com va ser escollit aquest senyor (si així es pot dir) i  com es controlaven els diners de una institució pública i tant asenyalada com es el Palau de la música!!! Que despres surti un caganer d'aquest personatge (versió comica del tema) no trovo que sigui per arrencar-se les vestidures.

  • Totalment d''acord!
    Núria Vinyals | diumenge, 6 de desembre de 2009 | 19:39h
    Totalment d''acord! Es pot dir mes alt pero no mes clar. Ja va essent hora que ens enfadem i molt amb aquestes questions i de cap manera fem broma d''allo serios. Perquè aixi ens va...
  • Penso com tu
    Núria Font Vda. Romeu| Adreça electrònica | diumenge, 29 de novembre de 2009 | 13:13h

    Estimat Joan, estic d'acord amb el comentari que fas "Tufet, Millet i culet". S'aprofita tot per tal de fer "peles".
    "El caganer d'en Millet al meu entendre es fer propaganda d'un fet tant deplorable que no te nom. Segur que es posarà en molts pessebres i així recordarem al gran home que durant molts anys va reforçar el seu patrimoni a costa de robar. No comprenc a la gent del nostre país i les seves reaccions tant en aquest cas com en tants d'altres que son de vergonya.


    Una abraçada


    Núria

  • molt d'acord
    Anna Rosich | divendres, 27 de novembre de 2009 | 20:50h
    Hola Joan.
    Estic molt d'acord amb aquest article. Estan fent una
    pertorbació
    d'uns fets molt greus. Si aquest és el missatge que donem a
    la
    societat, quina mena de coneixement estem transmetent?, i quins
    ideals
    estem valorant?. Cada vegada valors com ara llibertat,
    dignitat,
    pensament crític... són més fràgils. En els fets gravíssims
    d'en
    Millet, convertint-lo en una figureta entranyable del nostre
    pessebre
    estem donant una moralina molt perillosa : Per què hem de viure
    del
    nostre treball honest?


  • d'acord, a mitges
    Jordi Ribera Abadal | divendres, 27 de novembre de 2009 | 13:20h
    <!--
    .hmmessage P
    {
    margin:0px;
    padding:0px
    }
    body.hmmessage
    {
    font-size: 10pt;
    font-family:Verdana
    }
    -->
    Bones Sr. Pinyol
    Estic d´acord a mitjes en el seu article. No crec que
    calgui drematitzar-lo tant el tema cagane. Som un pais que ens agradar riure i
    més en aquestos temps. Sobre el Franco a Polònia, doncs miri, tampoc el
    possen en un pedestal, més aviat el ridiculitzant i en fen mofa.
    Bé, de totes
    maneres, sens dubte, bon article
    Salut i un sonriure (encara que el rera fons
    façi fàstic)
    Una salutació.
  • A CAGAR A LA VINYA!!!
    Molt bo l'article Joan!! S'haurien de fer "caganers" de personatges il·lustres i de persones que veritablement es facin mereixedores de figurar en un pessebre català. "Caganers" de persones que han fet coses bones per la societat. Perquè si han fet coses bones per la societat, també podran "cagar" cosa bona en un racó de pessebre i la terra ho agrairà. En canvi, si s'hi posa un "caganer" de les caraterístiques del lladre Millet o d'altres individus que  han fet mal a la societat, el que puguin "cagar" en el pesebre el que farà serà malmetre la collita i emmerdar-ho tot en el mal sentit de la paraula.
    I que no se li acudeixi a cap figuraire de fer un "caganer" amb la cara del assassí Franco, perquè vaig al taller i li foto foc a la barraca!!!

    Salut i independència!!!

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 20 visites
  • Aquesta setmana: 1180 visites
  • Aquest mes: 2586 visites
  • Des de l'inici: 106267 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 61 visites
  • Aquesta setmana: 2988 visites
  • Aquest mes: 7263 visites
  • Des de l'inici: 163410 visites

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Març 2010 »
dl dt dc dj dv ds dg
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats