Correu Blocs | VilaWeb.cat
plataformaseleccions | dilluns, 9 de novembre de 2009 | 17:43h

L’auditori del Palau de Congressos de Barcelona s’ha omplert de mitjans i alts càrrecs institucionals per donar la benvinguda a Johan Cruyff com a nou seleccionador català de futbol.

Cruyff, que ha assegurat que els partits ‘’han de ser una festa nacional’’, farà un "futbol atractiu, com sempre’’ i ha explicat que farà de seleccionador de forma gratuïta perquè considera més important que els diners del seu sou siguin per als nens discapacitats. "Quan has estat un dels millors jugadors del món, no tens problemes per cobrar", ha insistit.

I és que la Federació Catalana de Futbol ha signat diversos convenis amb la Fundació Johan Cruyff i la Universitat Cruyff a canvi de fitxar-lo com a entrenador.

El primer conveni representa celebrar el Dia de la Integració, en què durant una jornada nens discapacitats jugaran amb d'altres de federats. Dins d'aquest primer conveni, que tracta sobre qüestions de solidaritat, s'ha fixat crear camps de futbol en diversos barris marginals.

El segon conveni se centra en la formació i consisteix a crear cursos per a directius de totes les delegacions de la Federació Catalana de Futbol, a més d'obrir "nous escenaris per a la formació", entre els quals es preveu fer cursos de monitors online.

L’acte, que ha estat presentat pel periodista Albert Om, ha comptat amb el suport del president del FC Barcelona Joan Laporta, el president del RCD Espanyol Daniel Sánchez Llibre i l’expresident de la Generalitat Pasqual Maragall com a membres destacats. La presentació s’ha tancat amb una actuació de la Companyia Elèctrica Dharma i la seva cançó “La presó del rei de França” que identifica clarament la selecció catalana amb l’esperit de reivindicació per una selecció pròpia.

 


Comentaris: 1
  • En un momento dado mejor te estás callado
    Javier Lunaro | dimarts, 10 de novembre de 2009 | 01:46h
    (Extracto de mi blog)

    Eso le cantó el Camp Nou entero a Johan Cruyff cuando meó fuera de tiesto
    porque quiso dar lecciones al barcelonismo mucho después de haber sido destituido del banquillo culé. Cruyff quería explicar cómo debía jugar el equipo 'blaugrana' meses después de una última etapa de decadencia en la que sus planteamientos ya sobraban (fichajes absurdos como el de Xavi Escaich o Igor Korneiev, soluciones tácticas sin pies ni cabeza, enchufismo hacia su hijo y su yerno, uso de los recursos del Barcelona para hacer otros negocios, etc.) y lo que recibió fue la rabia de la afición del Barça.
     
    No voy a quitar a Cruyff sus méritos como jugador o como entrenador, históricos sin duda. Pero modestamente no veo su regreso a los banquillos como algo interesante deportivamente porque se trata de entrenar a una selección de futbolistas de un territorio concreto sólo para dos partidos amistosos. Y que haya vuelto de entrenador tras más de una década sin hacerlo tiene más de marketing que de amor a la patria que le ha acogido durante 35 años.
     
    A la presentación de esta mañana de Cruyff como seleccionador han acudido 170 periodistas. Todo un acontecimiento mediático. Y también político. Si querían una gran figura que proyectara hacia el mundo el fútbol catalán y sus solicitudes "diplomáticas" para ser admitido en la FIFA, ya la han encontrado. La idea es que la 'selecció' pueda jugar una Eurocopa o un Mundial, al margen de la 'roja'. Para mí, un disparate federativo que aún tendría sentido en los deportes donde los equipos españoles están plagados de catalanes, como el hockey patines, el hockey hierba o el waterpolo, pero en el fútbol... pues no.
     
    Dice la prensa que Cruyff entrenará "gratis". Pero otros compañeros me han dicho que el holandés no tendrá una nómina "normal", sino que se beneficiará de forma indirecta a través de su fundación o de su 'Cruyff Institute'. El técnico holandés ha dicho: "Si voy a trabajar a un sitio, el precio lo pongo yo. Yo decido si lo hago gratis o no". Esa suerte que tiene... Me quedo con la opinión de Santi Nolla en Mundo Deportivo: "¿Por qué no llegar a un acuerdo económico transparente? ¿Por qué ha de ser gratis?". "Cruyff debería cobrar y evitar así que haya gente que piense que puedan existir compensaciones a través de su fundación o que se lleve un variable por entradas vendidas". A buen entendedor...

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats