VilaWeb.cat

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

 
isaacperaire | Plens | dimecres, 4 de novembre de 2009 | 07:54h
El què havia de ser el Ple de les taxes, es va convertir en el Ple del Passeig. I en aquesta crònica (evidentment feta des de la meva òptica), començaré per l'últim punt de l'ordre del dia (clica aquí per veure'l).

I és que l'equip de govern presentava una proposta (5è punt de l'ordre del dia) per determinar les condicions de circulació del Passeig Lluçanès, tot tancant el trànsit allà. I hi posava una prèvia manifestant que es fèia en coherència amb que "han estat nombrosos els veïns que han manifestat la conveniència de mantenir aquest tancament". El grup d'Esquerra va poder comprovar amb antel·lació que no s'havia consultat als veïns sobre aquest tema (de fet, des del principi que no s'ha consultat res) i, afegit a la nostra opinió que en l'últim Ple ja vem manifestar sobre les obres del Passeig (mira-ho), creiem que el NYAP ja és MONUMENTAL. Perquè els despropòsits se succeeixen, i s'hi afegeixen mentides. Vem proposar que es reconsiderés el tema, que es convoqués al veïns per parlar-ne (fos quina fos la decisió final, però almenys cal escoltar-los i explicar-los tot plegat). Però no. Després d'un debat intens entre l'alcalde i jo mateix en nom d'Esquerra, es va passar a votar la proposta inicial, sense incloure-hi cap esment en consultar els veïns. Vista la reacció de la gent, bastant nombrosa al Ple, esperem que l'alcalde i l'equip de govern corregeixin la seva actitud i finalment convoquin els veïns per parlar-ne. I és que d'aquesta forma, sense comptar amb l'opinió de la gent, sense escoltar-los i informar-los com s'hauria d'haver fet des del primer moment, no creiem que sigui la millor manera de governar.

I ara, entrem en els altres temes, que també són tant o més importants que aquest:

- Ordenances Fiscals per a l'exercici 2010.
- Escola Bressol Municipal.
- Consell Assessor i de Seguiment del Centre de Dia.

(Entra a dins, per seguir...)

* la foto és la meva carpeta i l'ampolla d'aigua, abans de començar el Ple.


ORDENANCES FISCALS

Esquerra varem presentar fa uns dies -igual que l'any passat) una petició de congelar les taxes per aquest 2010 (llegeix-la aquí). Llavors no se'ns va fer cas, però aquest any hem coincidit amb l'equip de govern. Hi vem votar a favor i ens vem posar a disposició seva per parlar, debatre, prendre decisions en el caire econòmic per afrontar temps que són i es preveuen difícils.

ESCOLA BRESSOL MUNICIPAL

Referent aquest tema hi havia dos punts:

- Davant l'Aprovació provisional de la Modificació puntual de les normes subsidiàries de planejament urbanístic del sector "Cal Dama", la nostra posició (vem abstenir-nos a la votació) la va explicar la regidora Judit Pons, i és coherent amb el nostre criteri exposat durant el Ple de juny (aquí la crònica)

- Pel què fa a l'Aprovació inicial del projecte d'Escola Bressol Municipal, vem votar-hi a favor. Després de que jo mateix reconeixés la tasca de la gent que ha reivindicat aquest servei i que ha treballat per ell, tenir el projecte inicial és una bona notícia. És un servei ja imprescindible i que no pot esperar més (prou que ho han retardat!). L'únic que no va quedar clar és la manera d'acabar de finançar les obres que, esperem, estigui ben lligada. Vem demanar també que s'ensenyi el projecte a la comunitat educativa pradenca, perquè en són part interessada i per si hi poden aportar alguna cosa (segur que sí!).

CONSELL ASSESSOR I DE SEGUIMENT DEL CENTRE DE DIA

Com a mandat del Departament d'Acció Social i Ciutadania, es constituí aquest Consell i el Ple hi designà l'alcalde i la regidora de serveis socials. Nosaltres vem abstenir-nos després de demanar, en boca de la regidora Montserrat Juvanteny, poder-hi ser presents i que s'obrís a altres col·lectius professionals (a més de dues treballadores del servei). Però evidentment la nostra presència va ser vetada (igual que al consell escolar municipal, aquesta és la seva manera de fomentar la participació!!!).
Comentaris: 6
  • WEB
    PRADENCA | divendres, 6 de novembre de 2009 | 15:27h
    UN FORMA DE SABER L'OPINIÓ DE LA GENT, I QUE SEGONS EM CONSTA, S'HA TINGUT EN COMPTE

    http://pratsdellucanes.webempresa.eu/index.php?option=com_poll&id=16:creus-que-el-passeig-shauria-dobrir-al-transit
  • desastre
    pradenc | dijous, 5 de novembre de 2009 | 17:56h

    La paraula nyap m'agrada, però el passeig també es podria dir desastre.

    Isaac i els d'ERC no afluixeu. Ja n'hi ha prou d'hipocresia i creure que perquè fan coses els de ciu ho fan bé. A vegades per fer les coses malament val més no fer-les, per exemple el passeig. Calia tant de rebombori per deixar el què han deixat? Per favor, reflexionem-hi.

  • costa molt poc dir NYAP!
    Una de Prats | dijous, 5 de novembre de 2009 | 14:12h

    Lamentablement la classe politica, ni que sigui municipal no s'escapa de caure reïteradament en la mes absoluta hipocresía; en el cas de les obres del passeig en tenim un bon exemple.
    Costa entendre, i cal un punt de vista fins i tot cómic per interpretar els arguments que esquerra fa servir en la seva tasca opositora, donc's un cop rera l'altre critica de ciu, algunes actituds o maneres de fer que esquerra, en els seus anys de govern varen fer gairebé el mateix.
    Jo pregunto, esquerra va fer cap consulta popular, o va fer mai cas de cap opinió veïnal durant el seu mandat? I no t'ho demano a tu Isaac; ho demano als veïns de Prats. Cadascú ja sap la resposta.
    Pel que fa a les obres del passeig, si que em consta per part d'alguns veïns que hi hagut continües converses amb l'ajuntament.
    Es ben cert que el passeig no serà al gust de tothom, ni de bon tros; com també ho es que malgrat agradi mes o menys, s'han suprimit les barreres arquitectòniques, l'enllumenat es molt mes racional i encertat, i s'ha donat prioritat els vianants per sobre dels cotxes; i aixó en un passeig, es per definició, d'absolut sentit comú.


    Diu la dita que qui no la fa no l'erra; i si alguna cosa cal elogiar de la tasca de ciu a prats, es que han FET des del primer dia, i sense por de que dirà l'oposició, pensat mes en la gent del poble que en les futures eleccións.
    Sovint et llegeixo i en moltes coses estic d'acord amb tu, però en politica municipal discrepo;  i discrepo amb l'apalstant argument d'haver viscut i palpat els quatre anys de Besora, i ara els dos anys i scatx de Vila.

    • desastre
      pradenc | dijous, 5 de novembre de 2009 | 18:01h
      jo tot plegat ho dic amb l'argument d'haver viscut 24 anys de Vaget, 4 anys de Besora i 2 anys de Vila. Vila i Baget són el mateix. Els més joves no us enrecordareu però el Vila s'havia enfrontat el Baget i ara li fa els favors. El Besora va anar en contra el Beget i el va guanyar. El Vila va haver de vendre's al Baget i fa el què ell diu. Defensen només alguns i algunes coses, i a mi això no em serveix.

      El Besora ha estat el millor alcalde de la democràcia.

      Torno a dir ERC no afluixeu.
      • tant bó que era...
        Carretero | diumenge, 8 de novembre de 2009 | 13:43h
        El Besora ha estat el millor alcalde de la democràcia????
        Si, es clar, i per aixó al cap de 4 anys el poble el va fotre fora de tant bó que era.
        Una mica de sentit comú si us plau.
  • aclariment
    Pere V | dijous, 5 de novembre de 2009 | 18:59h
    malgrat haver viscut tots aquests anys que dius, demostres o bé no tenir-ne ni idea, o bé manipular la realitat. Vila no es va enfrontar mai al Beget, senzillament en va discrepar en algunes coses i va estar d'acord en moltes altres. I et recordo que a les el.leccions que van representar la tornada del Vila a l'arena municipal, la llista estaba escapçalada pel Beget. I al perdre aquest no va ni prendre posesió de l'acta de regidor. El que per un cantó pot ser totalment comprensible va fer que no solament el Vila que anava de número dos de la llista, sinò tots els altres quatre que van entrar quedéssin una mica desamparats. Però no es van arronssar, van aguantar els quatre anys d'oposició al Besora, a l'Aleix i la resta de l'equip de govern d'ERC, i al cap de quatre anys el poble els hi va donar la victòria. D'aquesta manera la succesió del Beget a CiU no va ser tal i com ell havia preparat sinò com el poble va decidir. Si això és vendre's...  

Últims 40 canvis

Arxiu

« Març 2010 »
dl dt dc dj dv ds dg
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031