VilaWeb.cat
aleix | Política als Països Catalans | dilluns, 2 de novembre de 2009 | 00:46h
Acabo de llegir, a Llibertat.cat, la notícia que el col·lectiu polític de l'esquerra independentista MDT ha decidit iniciar converses per muntar una candidatura "rupturista" a les eleccions autonòmiques al Parlament de Catalunya per al 2010.
No puc dir que em sorprengui, per diferents raons i dades que m'han arribat recentment, però no puc evitar sentir una profunda tristesa, una sensació de pèrdua de confiança i de rebuig per les formes, que per a mi, il·lús!, encara són importants.

(Continua)

Quan l'MDT va tenir la majoria, o la influència majoritària, al secretariat de la CUP, va ordir una estratègia per aconseguir que aquesta organització aprovés d'anar a les autonòmiques catalunyeses del 2010. L'assemblea nacional celebrada a Girona, havia de ser el marc on es visualitzés aquesta aposta. Per fer-ho, davant la importància dels sectors contraris, es va fer el que va caler, fins i tot ratllant formes impròpies d'esquerra transformadora, aquella que vol aportar valors i mètodes diferents a la política: intoxicació en els debats que es podien produir en mitjans diversos, publicació de manifestos de gent externa, fins i tot convergents!, demanant que la CUP es posicionés a favor d'anar a les autonòmiques..., i tot això amanit amb un discurs contundent i exigent de respectar el resultat del debat i els acords de l'esmentada assemblea nacional de la CUP.
Curiosament, la CUP, sobiranament, va aprovar no anar a les autonòmique del 2010 i prioritzar les municipals del 2011.
Curiosament també, aquí van començar novament les males formes. Només cal llegir els renys publicats per l'MDT a la seva publicació la Veu i algunes valoracions referides als defensors de no anar a les autonòmiques fetes amb un grau de ressentiment important.
Han passat els dies, s'ha creat un nou secretariat, en el qual l'MDT hi té un pes important novament, i ara, quan tothom pensa que és e moment de tirar endavant els acords i fer un esforç per impulsar la CUP a les municipals, aquesta organització, que havia estat l'objectiu central de l'MDT, segons els seus propis papers, veurà com li apareix un competidor polític fruit de la necessitat d'aquesta organització de mostrar al món qui té la raó i qui està encertat en el món de l'Esquerra Independentista. Ja sé que ara es dirà que la CUP faci el que va dir, que és anar a les municipals del 2011, que ells faran allò que voldran. O potser es faran valer les influències per acabar fent, directament o indirecta, que la CUP acabi formant part d'aquesta moguda pragmàtica?
les formes en política són importants, perquè determinen on se situa cadascú. Si l'organització unitària de l'esquerra independentista, la CUP, ha pres un acord en matèria institucional, com és que els seus màxims valedors es decantin per fer la seva, tot i que aquesta posició no és majoritària al si de l'EI organitzada?
Crec que aquesta opció, des del meu punt de vista, desautoritza i desqualifica, per les formes que implica, els seus responsables, i no hi ha dubte que genera, una vegada més, decepció i mostra les misèries de tot plegat. Ara no és el moment de voler demostrar qui té la veritat aboluta, és el moment d'enfortir la Unitat Popular, de construir xarxa nacional, de treballar per uns resultats importants de la CUP a les municipals arreu dels Països Catalans, és moment de marcar la línia divisòria entre maneres diferents de fer política, sobretot pensant en el futur.
Comentaris: 26
  • L'infantilisme polític
    Anna | dijous, 5 de novembre de 2009 | 22:22h



    M'haurem de disculpar, però jo al·lucino amb aquestes discusions...

    Fa molts que milito en organitzacions, però fins fa poc no he decidit comprometre'm amb una organització política: i ara he triat la CUP. I ho he fet perquè hi he trobat gent que d'una vegada per totes està per sobre de les mesquineses que mouen la majoria dels comentaris que he llegit aquí, començant pels del mateix Cardona, a qui se li veu el llautó d'una hora lluny.

    Fot fàstic veure com els interessos personals i les ganes de protagonisme ens estan allunyant dels nostres objectius polítics com a poble.
    Jo a Girona vaig votar a favor d'anar a les municipals, i malgrta que m'hauria agradat que ho fes la CUP, dóno tot el meu recolzament a l'MDT per la seva valentia, sabent que li caurien hòsties per tot arreu. Si ens limitem a quedar-nos al nostre poble mai no avançarem, i aquest és el gran mal de l'EI, que sempre ajornem aquell pas decisiu, en favor de les capelletes.

    I ja sabem com acabareu tota aquesta secta d'Endavant: d'aquí uns anyets ficats a Esquerra i vanagloriant-vos de lo radicals que éreu de joves. Sou una colla de ninyatos!
    • Dona¡¡ tens una bola del futur tu..???
      En Navarrujm| Adreça electrònica | diumenge, 8 de novembre de 2009 | 13:25h
      Dona¡¡, o sigui que opinar i ser crític entre la gent, opinar críticament això??? et fa ser  ninyato? i si ets d'Endavant? (jo no ho soc...) també ninyato vols dir; al Aleix se li veu el llautó? quin llautó? que vols dir que no està d'acord amb certes posicions politiques i tàctiques...Vaja¡¡¡ Una persona amb tanta militància com tu hauria de ser més curosa, no creus? I a més tens una bola del futur? ja saps on aniran a parar aquests ninyatos? jolines¡¡ doncs no en parlem més, seràs la pitonisa de l'EI, i amb això sortirem guanyant tots/es plegats.....
      Però quina manera d'emprenyar-se¡¡¡, hom diria que el debat cal allunyar-lo dels nostres cercles¡¡¡ Això no va en lloc..., a tot arreu hi ha simpaties i antipaties per uns i altres, però bé...., el debat polític crític és el més important i això ha de prevaldre per damunt de qualsevol altra cosa, i sobretot de les desqualificacions....A veure si fem aportacions crítiques però sense desqualificar, apali¡¡ intentem-ho porfa¡¡¡ 
  • Anna, em deixes sense paraules
    Un que passava per aquí | divendres, 6 de novembre de 2009 | 21:39h
    "I ja sabem com acabareu tota aquesta secta d'Endavant: d'aquí uns
    anyets ficats a Esquerra i vanagloriant-vos de lo radicals que éreu de
    joves. Sou una colla de ninyatos!"


    Carai Anna, per mala llet la teva, no? Ara bé, si t'hi fixes bé, veuràs molts més ex-militants de l'MDT a ERC que no pas d'Endavant. Em sembla...ja, ja!

    Ni estic a Endavant ni tinc massa interés en ser-hi, però lo teu és molt clarificador! Espero que no tothom a Girona pensi com tu.

    Salut i bons aliments
    • carai
      un que s'ho mira | dimecres, 25 de novembre de 2009 | 15:38h
      On són els sectors més "esquerrans" que als 70 i 80 juraven la revolució? Jo t'ho diré, ben endollats i col·locats.
  • precisament per això
    Un altre | dimecres, 11 de novembre de 2009 | 10:23h
    Fa uns anys l'equivalent als sectors més radicals  van acabar tots a ERC i IC-V.
  • AL MEU HUMIL ENTENDRE...
    EN NAVARRU| Adreça electrònica | dimecres, 4 de novembre de 2009 | 19:16h
    El que entenc diu l'Aleix, és molt resumidament aquella dita que sintetitza segles de saviesa popular, i que en la meva tradició lingüística materna es resumeix d'aquesta manera: "no se puede estar en misa y repicando..", al marge de consideracions diverses, i de què efectivament cadascú/na ha de fer el que consideri......
  • Que pesats
    Joan | dimecres, 4 de novembre de 2009 | 14:17h
    Que pesats aquests del MDT tornan amb el que ja es va dir que no.
    Que pesat, Aleix, que sempre quan parles del MDT desprens bilis pels quatre costats.
    I que pesat amb el ventilador altre cop, "Han passat els dies, s'ha creat un nou secretariat, en el qual l'MDT hi té un pes important novament".
    Et proposo que si et preocupa tant la CUP facis una assemblea al teu poble i et posis a treballar.
  • cansat d'aquests pesats
    Jofre | dimarts, 3 de novembre de 2009 | 12:57h
    Molt d'acord amb l'Aleix, són uns impresentables

    una cosa que fa bastanta pena del mdt-ipc i els seus escassos però insistents simpatitzants a la xarxa (a la cara no tenen mai valor de dir aquestes mesquineses) és que quan els retreuen les seves actuacions brutes i les seves innombrables cagades, sempre surten dient que si altres són pitjors, o que si ni uns ni altres...

    bah, ja ens els coneixem, que vagin a les eleccions i si pot ser, que fotin el camp de la Cup, no hi han aportat mai cap feina útil i només intrigues i maniobres sectàries.

    Respecte als qui condemnen amb la seva 'antipatia' per dir veritats, a vegades tenir ben lluny alguns mediocres és higiènic, i un descans.
    • No cal fer escarafalls tampoc
      Jordi Navarro | dimarts, 3 de novembre de 2009 | 15:40h
      Jo ja he expressat el meu disgust amb la decisió de l'MDt però tampoc estic d'acord en l'insult gratuït i la desqualificació sistemàtica. Hi ha gent vàlida a endavant i a l'MDT, ho han demostrat de sobres, i això cal reconèixer-ho. El que ja no puc acceptar és que fem de la desqualificació generalitzada i l'insult la norma habitual. Si us plau, una mica més de serenor si us plau.
  • així, no!
    David | dilluns, 2 de novembre de 2009 | 17:43h
    Quina decepció. A mi m'agradava el que deia l'MDT de que la CUP havia de ser el referent unitari de l'EI. M'ho creia, me'ls creia... i ara van  i surten amb aquesta, després de no haver-ho pogut aconseguir a l'Assemblea de la CUP, a Girona.
    Jo només participo de la CUP, i de cap altra organització. Hi ha coses d'Endavant que m'agraden molt i també de l'MDT, però ara m'he sentit enganyat pels qui en un moment determinat vaig recolzar per tal que la CUP anés a les eleccions del parlament com  A REFERNT UNITARI.

    Això és fer el cutre, sincerament. A l'esquerra hi ha un munt de petits grupuscols, "xiringuitos" que es presenten a les eleccions de tota mena per no fer res de bo, i crec que amb l'MDT passarà el mateix en aquesta ocasió. Em sap greu, de debó, perquè pensava que eren més honestos....

    Ara bé, els discursos que desprenen mala llet pels 4 costats tampoc van amb mi!
  • Ja tonres a la càrrega!
    Lluís | dilluns, 2 de novembre de 2009 | 16:29h
    Salut Cardona,

    Veig que ja tornes a la càrrega. Lo teu amb els de l'MDT deu ser personal i és malaltís... (se't veu d'una hora lluny)
    Deixa'ls fer... si s'equivoquen per ells faran...
    deixa viure i dedicat a les teves coses a Prats.
    I sobretot, no parlis tant de la CUP, perquè, que jo sàpiga ni ets de la CUP ni t'estimen tampoc gaire... de maranyosos com tu ens en sobren...

    Algun dia podries escriure un comentari o article positiu, per variar. Alguna cosa positiva que s'hagi inventat o se li hagi acudit a algú que no sigui tu. Això estaria molt bé.
    No sé, com més llegeixo els teus articles més dubto que siguis capaç d'acceptar la raó dels altres si tu no les controles!.

    AU.... tu ja pots anar fent... que cada dia que passa et tanques portes i generes noves antipaties envers la teva persona.

    Lluís
  • jo no hi perdria gaire temps
    pse | dilluns, 2 de novembre de 2009 | 09:50h
    Què vols que et digui, jo no en faria massa cas d'aquest grupuscle, com si volen anar a fer un aplec a la muntanya,

    Si volen que es presentin i facin un ridícul antològic, si volen, així es veurà què són.

    La nostra feina de debò és una altra i no hem de malgastar el temsp ni l'esforç en rebequeries infantils d'aquestes. No sé com enacara aguanten.
  • com cansa
    pere | dilluns, 2 de novembre de 2009 | 09:31h
    Totalment d'acord.

    Aquesta gent del 'Mdt' no té cap vergonya ni ètica, sempre emmerdant i maniobrant, ja ho van fer a l a PDD, ara a l'esquerra independentista.

    quins paràsits
  • I II?
    Raul| Adreça electrònica | dilluns, 2 de novembre de 2009 | 01:48h
    I a les últimes europees? Que la CUP no havia aprovat no participar ni col·laborar en aquelles eleccions? Que la memòria ja et falla? No te'n recordes d'una Iniciativa internacionalista amb la col·laboració directa d'Endavant i utilitzant les sigles de la CUP?
    Per cert, tant a la guàrdia civil com a Esquerra tampoc li interessava que la CUP es presentés a les eleccions del Parlament catalunyesc...
    • t'equivoques, raul
      miquel | dilluns, 2 de novembre de 2009 | 03:16h
      Utilitzar les sigles significa fer ostentació pública d'una afiliació per dur a terme una determinada acció.
      Evidentment, Endavant no va utilitzar les sigles de la CUP.
      Avalar una candidatura n'és una altra molt diferent.
      Se'n diu solidaritat.
      Finalment. Pensa-hi bé: a la Guàrdia Civil i a Esquerra els interessa una esquerra independentista i una CUP dividides.
      Salut, company.
      • jejeje
        Enric | dilluns, 2 de novembre de 2009 | 12:30h
        La manca de memòria és una lacra, no? Tothom pot criticar a l'MDT excepte aquells que van fer exactament el mateix, utilitzant totes les sigles de l'EI, per exemple, en una roda de premsa durant la campanya de les europees. O ja no te'n recordes? És exactament el mateix, o pitjor.

        Aprofito per dir que tampoc tenen cap dret moral a criticar-lo aquells que volien fer el mateix que ells però al final no van poder.
        • MARE DE DÉU!!
          nil vic | dilluns, 2 de novembre de 2009 | 13:26h
          Es pot saber què hi tenen a veure les eleccions europees? sou tots uns falsos...
          A mi tan me carda les vostres disputes, la cup i l'EI han decidit no anar al parlament i vosaltres ressentits encara burxant!! Aneu a casa!
          A la cup si va com a militant de tal, i no de cap altre organització!! ho voleu aixafar tot!!!!!!
          • amic nil
            Enric | dilluns, 2 de novembre de 2009 | 14:01h
            No sóc de l'MDT. L'únic que dic és que qui va donar suport a II no té cap argument per criticar aquest moviment, és pràcticament calcat.

            Europees 2009:

            - Sense comptar formalment amb la CUP es munta una candidatura.
            - La CUP decideix que no s'hi presentarà i que no dóna suport a la candidatura.
            - Altres organizatcions passen de tot i fan el que els dóna la gana.

            Autonòmiques 2010:

            - La CUP decideix que no s'hi presentarà
            - Sense comptar formalment amb la CUP, alguns tiren endavant una iniciativa per muntar una candidatura a part.
            - Si aquesta iniciativa tirés endavant, se suposa que aquesta mateixa gent faria el que els donés la gana

            No té res a veure? Algú ha sentat un mal precedent. I aquest algú ara no té dret a lamentar-se.









            • Despesa inútil
              aleix | dilluns, 2 de novembre de 2009 | 14:20h
              Crec que no cal fer gaire esforços per adonar-se realment dels fets, que sempre són tossuts. En aquest sentit, no crec que aporti massa més coses, precisament perquè tot és molt clar i l'acte de l'MDT ben clarificador. Però és important no confondre.
              Independentment dels encerts i els errors que tothom hem pogut i podrem cometre, cadascú és responsable, i no per delegació, dels seus actes.
              Qui ha decidit estudiar la possibilitat de muntar una candidatura per a les autonòmiques catalunyeses no és ningú més que l'MDT. I aquesta organització ha estat qui ha avalat el paper de la CUP com a espai unitari d'acció política de l'EI. Ara, quan els números no els han sortit, passen de la CUP, i li volen muntar una competidora -o, pensant molt malament, volen crear les condicions per aconseguir de facto allò que la majoria no va acceptar per assemblea, allò que tothom havia d'acceptar i ser assembleari (ho recordeu?)-. També és ben curiós com l'endemà de la decisió de l'assemblea de la CUP, aquest mateix sector especulava sobre les intencions d'Endavant de buscar escletxes en l'acord pres per intentar muntar una candidatura autonòmica. Un cop més, s'ha demostrat que tot eren cortines de fum davant el resultat de l'assemblea.
              I encara, cal remarcar que qui està parlant d'Endavant ho fa menyspreant tota la gent de la CUP que no té res a veure amb aquesta organització i que també va votar contra anar a les autonòmiques del 2010 -Vic, per exemple?-.
              L'EI té una gran oportunitat de construir una alternativa davant el model actual, i de fer-ho des dels ajuntaments. Una alternativa a la poltrona, a la corrupció, a la distància de la política, al model de representació, al model econòmic..., i la gran oportunitat de fer xarxa nacional a nivell dels Països Catalans. No ho espatlleu!!!!
              • torna-hi
                Enric | dilluns, 2 de novembre de 2009 | 16:15h
                Si vols ho puc tornar a escriure. No sóc de l'MDT i doncs, aquest moviment no va amb mi. Si vols insistir-hi per amagar obvietats, per tu faràs. Però jo diria que som una immensa majoria els que estem fins els nassos del cinisme i les maniobres de tots els sectors organitzats més enllà de la CUP. Repeteixo per si no ha quedat prou clar: de TOTS.

                Cinisme vol dir haver donat cobertura a allò de les europees i posar el crit el cel ara. O s'està per la coherència i la unitat o no s'hi està. I no s'hi val el "ara sí, ara no" en funció de la conveniència conjuntural. N'hi ha que vam dir no a allò i que, per tant, estem legitimats a cantar les quaranta als que ara vulguin fer un moviment similar, passant de la resta.

                Això és el que passa si es dóna vida a mantenir organitzacions internes paral·leles i fortes, que cadascuna manté el seu pols particular i els seus interessos corporatius, més enllà d'ideologies i estratègies. Es poden tenir corrents internes, grups d'opinió, etc però el que és malaltís és mantenir organitzacions "completes" que pugnen continuament entre elles.
                • Ho subscric
                  Jordi Navarro | dimarts, 3 de novembre de 2009 | 00:15h
                  Subscriceal 100% de  la teva reflexió, només hi afegiria que d'una vegada per totes s'han de clarificar les coses i la CUP ha de ser la sigla referencial del conjunt de l'EI, no podem anar pel món amb un moviment tant disgregat i compartimentat. La CUP és el futur, deixem-nos ja de capelletes i fem tots/es pinya per enfortir la CUP i convertir-la en l'organització nacional de ruptura que aquest país necessita.
                  • Doncs vas aviat
                    JUAS JUAS | dimarts, 3 de novembre de 2009 | 09:06h
                    De veritat vols aconseguir els teus objectius utilitzant parauletes tant constructives com 'capelletes' cap a organitzacions que tenen un pes important en la història i en el quefer diari de l'Esuerra Independentista??
                    Va a ser que no
                    • capelletes
                      Jordi Navarro | dimarts, 3 de novembre de 2009 | 17:37h
                      Em refereixo a les "capelletes" perquè crec que a l'EI hi ha un excés de sigles i organitzacions. Sempre he cregut en el paper referencial de la CUP i em referemo en aquesta postura.

                      Si aquesta expressió t'ofèn doncs no tinc cap problema per rectificar. No vull desmerèixer el paper històric de l'MDT i els seus militants, ni tampoc d'endavant i la seva militància, però crec que el futur passa per enfortir la CUP i convertir-la en una organització referencial que treballi des de la base en múltiples fronts ( no només l'institucional).
  • A la que salta...
    Un | dilluns, 2 de novembre de 2009 | 01:15h
    Ei, que he llegit el document que "t'indigna" i parla de "obrir aquestes converses i realitzar l’anàlisi pertinent sobre la conjuntura i les possibilitats reals que una opció de Ruptura sigui present a les properes eleccions autonòmiques".

    No em semblen formes abominables.

    El teu post té força més mala llet que no pas la notícia que el motiva.
    • Formes i precisions
      aleix | dilluns, 2 de novembre de 2009 | 01:33h
      Ni he parlat d'abominables, ni he dit que m'indignés, ni he dit que no hi tinguin dret.
      • ja hi tornem a ser
        Jordi Navarro | dilluns, 2 de novembre de 2009 | 12:38h
        Jo estic totalment en contra d'aquesta maniobra de l'MDT, no comparteixo la seva decisió i crec que s'equivoquen. La CUP vam decidir no anar a les autonòmiques de 2010 i crec que hem de seguir la línia aprovada, que per mi és preparar un bon assalt a les municipals i bastir una organització referencial amb discurs i capacitat d'incidència real més enllà de consignes i determinats àmbits marginals.

        NO entenc perquè ara l'MDT es despenja amb aquesta maniobra, igual que tampoc vaig entendre perquè endavant i altres sectors van muntar una candidatura a les europees.

        Les dues maniobres no fan més que crear divisió i confusió. En el cas d'II-SP a mi se'm va enganyar, es va dir que seria una cosa de futur i ja fa 6 mesos que l'invent va desaparèixer sense deixar ni rastre. I ara l'MDT surt amb això, per flipar.

        A l'EI hi ha massa ressentiments passats que encara avui arrosseguem, portem molts anys encallats en les discussions estratègiques de sempre, i la cosa esgota a qualsevol persona, tots tenim una paciència limitada.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats