Correu Blocs Traductor | VilaWeb.cat
maiolsanauja | Col·laboracions digitals | dissabte, 31 d'octubre de 2009 | 11:08h

Què és fer un pet com una mongeta? Doncs és evident, estimada família; significa que, havent menjat molta llegum, quan tu ho decideixes (encara que sembli mentida), irromps fètidament i escampes tota la merda que puguis arribar a generar des del port de mercaderies del teu cos, és a dir, que de manera anal acabis aplicant-te una lavativa indirecta, però provocada a consciència. Baltazar Garzón és això: un rot abrupte, un alè pestilent. I tota aquesta deriva escatològica s’amaneix amb l’afany, ja no de protagonisme, que també, sinó amb les ganes que tothom balli el teu moviment de malucs: ets la cheerleader del poder judicial espanyol.

 

Que tanquis corruptes socialistes, tant m’és. Però que engarjolis preventivament i facis passar un linxament mediàtic a dues persones que tenen una edat avançada, no ho trobo gros, no, m’indigna. Perquè en un Estat, com l’espanyol, en què no hi ha l’imperi de la llei sinó tothom, a l’adreçar-se a la justícia, sempre pregunta: quina llei impera aquí?, és un paradís idíl·lic perquè no es pugui concebre mai la presumpció d’innocència. Desconec si en Macià Alavedra i en Lluís Prenafeta han posat mà a la caixa i hagin pogut cometre alguna irregularitat. De nou, ho desconec. Ara bé, si s’han passat de la ratlla, entendré que se’ls hi imputi uns fets delictius. Això no obstant, em treu de polleguera que en siguis conscient de la “medievalització” del poder judicial. M’explico. Has tirat de veta perquè si haguessis aplicat els protocols de detenció no hauríem vist homes amb cabells blancs sortint d’un furgó mig estabornits –perquè per rebre audiència, encara s’ha d’anar a Madrid (una altra prova de la submissió nacional que ens obsequien els espanyols)– i que siguin ells qui agafin les seves pertinences com aquell que porta un plat i una cullera i se’n va a omplir-lo, fent cua. T’encanta que les acusacions siguin ja imputacions abans d’hora. No cous carn d’olla, animes a treure la pell als xais perquè, en públic, tothom participi del linxament: en faci carnassa.

 

Per aquest motiu, doncs, Baltazar Garzón és la cinquena víctima que ordeno que pugi al patíbul; que s’agenolli davant la majestuosa guillotina; que inclini el cap fins a tenir el clatell despullat de tot i a l’abast de la ganiveta... I zas! Resulta el cinquè cap que roda davant del clam popular que crida: justícia pels catalans i condemna pels espanyols! 

Perquè la injustícia és una mare suficientment estèril: sempre produeix fills dignes d’ella. Perquè una injustícia a l’individu és una amenaça feta a tota la societat. Perquè l’obra mestre de la injustícia és semblar just sense ser-ho. Perquè, com deia Václav Havel, la primera petita mentida que es diu en nom de la Veritat, la primera petita injustícia que es comet en nom de la Justícia, la primera minúscula immoralitat en nom de la Moral, sempre significaran el segur camí del fi.


+ Article llegit a "La guillotina" una secció del programa 'Diplomàcia Rebel' de Ràdio Arenys.cat

Comentaris: 6
  • Justícia a l'Estat Espanyol
    Pierre| Adreça electrònica | dilluns, 2 de novembre de 2009 | 21:03h
    Per començar aquesta intervenció, amic Maiol, he de dir-te que m'encanta aquest bloc, penso que puja molt el nivell (molt degenerat avui en dia) de l'internet.

    Estimat Maiol, he de reconeixer que estic d'acord amb tu només un "fifty-fifty" i penso que només contes una part de la realitat.
    És ben cert que hi ha hagut un cas de corrupció i que sobre els sospitosos d'haver-hi participat, ha de valer la presumció d'innocència, cert. Ara bé, estem farts (ull amb el que diré, perque soc d'esquerres jo) com dirigents del Partit Popular (a qui no tenc molt d'apreci però si respecte democràtic) són portats a declarar com van ser portats aquests dos senyors dels que tu parles i s'ha girat el cap (per part del partit burocrata-socialista obrer espanyol) com fent un exercici de "ulls que no veuen, cor que no pateix"
    El senyor Garzón, respectable jutge (bo o no, això dependrà de com s'interpetin les seves accions jurídiques), sembla ser que quan tanca gent de dretes, es bo pels d'esquerres i dolent pels altres; i quan tanca als d'esquerres (recordau cas GAL) es a l'inrevés.
    Això si que és la MEDIEVALITZACIÓ de la justicia: bo si m'agrada, dolent si no satisfà els meus interessos. 
    • "Justícia" a l'Estat espanyol?
      maiolsanauja | dimarts, 3 de novembre de 2009 | 16:57h
      Amic Pierre,

      Moltes gràcies pel teu gest. Ara bé, de gent tanoca i gripaus babaus, internet n'està ple. I mira què et dic, no sé si me'n desmarco gaire del gamarús comú.

      A un, el Sr.Muñoz (PSC, o més aviat PSOE), se'l vestirà de "pijo" i als altres dos, els Srs.Alavedra i Prenafeta (CDC), el silenci del President Pujol no els farà sortir de la indignitat que estan patint. Però això és la política, el poder, i si em permets, l'art de la guerra.

      I en quant al jutge Garzón, s'ha equivocat de país. I és que si exercís a EUA, entendríem les seves gestes justicieres de passar comptes amb el diable. Però a l'Estat espanyol, injust per naturalesa idiosincràtica, representa més aviat un moralista que efectua cops de vara mitjançant interpretacions laxes de les lleis.

      Benvingut siguis, doncs, al Regne d'Espanya, un infern medieval... I encara t'entestes a ser confederal? :P hehehe...

      Abraçades :)

      Maiol
      • Sí, com sents: a un Estat Espanyol... Federalista
        Pierre| Adreça electrònica | dimarts, 3 de novembre de 2009 | 20:21h

        Al meu parer, t'equivoques.
         
        Repeteixo, que el sr Garzón és un jutge, i com a tal respectable (sotmés a les lleis de l'Estat Espanyol, que podrà agradar o no). Em sembla un exercici molt poc democràtic (no ens posarem anti-demòcrates ara, no?) el fet de críticar de la manera que es fa l'actuació d'un jutge. En democràcia s'ha de deixar que sigui el propi sistema que decideixi si el sr. Garzón és competent o no. Ho dic, per el que la idea que he transmès abans: la autèntica medievalització és entendre el que es bo, amb el que me satisfà (pobre Kant si aixequés el cap...) De fet, aquest sistema, te prous elements com per garantir que si un jutge no és competent no exerceixi com a tal. 

        Medievalització, no és, idò, remitir-se a l'estat Espanyol ja que aquest ni es feudal, ni és anti-democràtic. Ho dic, més que res, perque ESTIC D'ACORD que Espanya (que no Estat Espanyol) ha esta molt injusta històricament amb catalunya, i no fa falta anar més enrere de 40 anys per adonar-se d'això. Ara bé, L'Estat Espanyol ja no és injust, de cap de les maneres. Poc queda d'aquella època fosca, ni d'aquell "infern medieval". El problema és que avegades es confon un concepte per el que ha significat històricament, i no pel que és a l'actualitat més recent.

        No vull que s'entengui que nego les llibertats als catalans, ni molt menys! Soc un catalanista cultural (que no polític) que reclama el dret a tot el món de la cultura catalana (avegades anomenada Països catalans) a expresar-se i a ser reconeguda. Ara bé, això pot passar perfectament dins el marc d'un Estat Espanyol Federal. (La idea d'un País dins un altre).

        I per no perde el fil, el jutge Garzón no s'ha equivocat de país, els que s'equivoquen de país i pensen que están en una república bananera son els que cauen en el que ja he anomenat la AUTÈNTICA MEDIEVALITZACIÓ DE LA JUSTÍCIA.

        Esperant que aquest exercici d'intercanvi d'opinions, molt profitos no s'aturi... 
        Pierre 

        • Del respecte
          Albert | dissabte, 14 de novembre de 2009 | 10:35h
          Un jutge, sigui del país que sigui, si comet els excessos i els "errors" del Garzón no tan sols no és respectable, sinó que és mereixedor d'algun càstig exemplar. ¿Quin respecte professional creus que mereix, Pierre, algú que ha fet tancar dos diaris sense que hi hagués cap condemna? ¿Quin sentit de l'ètica podem atribuir a un jutge que va fer tancar una colla d'independentistes catalans sota la tutel·la d'uns esforçats professionals de la tortura? No cal dir que l'única condemna que hi va haver en aquest "cas" va ser la condemna del Tribunal d'Estrasburg contra l'estat espanyol: per ser una monarquia bananera amb jutges tan respectables com el tal Garzón.

EI
FlickrFbYouTubeTwitter

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2010 »
dl dt dc dj dv ds dg
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

RSS 2.0 RSS Comentaris
Maiol Sanaüja || www.maiol.cat