Correu Blocs | VilaWeb.cat
martainsa | Producte de temporada | dimecres, 23 de setembre de 2009 | 22:45h

Crec que tots els anys per aquesta època escric algun post sobre la pluja; però no ho puc evitar. El setembre a la Safor sol recordar al diluvi universal. L'any passat, treballant en els paisatges llunars de la Vila, apenes en vaig tastar quatre gotes. Però enguany, ancorada a les portes de Laguar, me n'he adonat que treballe al cor de les tempestes.


La pluja és fabulosa, i no només perquè ens reompli els aqüífers; és, a més, tot un espectacle de la naturalesa, com els que apareixen als reportatges de Punt 2 -però en directe-. La veus arribant inexorable com un teló d'acer que esborra el paisatge; i et fa sentir que s'acaba el món. Hores o dies després, quan finalment s'ha acabat el món i ressuciten les formes, l'aire corre impregnat d'olor a terra humida, i fan vindre ganes de viure. 
Aquest migdia, les particularitats de setembre han agafat desprevinguts a més d'un a l'escola, i, recolzada en la finestra de la biblioteca, m'he dedicat a contemplar divertida l'eixida dels xiquets de l'escola: pares engrapant als xampinyons de tres anys al braç, avis esquivant rierols improvisats, i els bordegassos de secundària cavalcant cap als autobusos esmorteïnt la pluja amb els llibres d'anglés al cap. He vist el reflex del nostre diluvi salvatge en els ulls estupefactes anglesos, acostumats la flegma de les seues aigües; i he pensat que s'hi acostumaran, igual que s'han acostumat a escriure amb ce trencada. 
Comentaris: 4
  • .
    Comtessa d'Angeville | dimecres, 23 de setembre de 2009 | 23:30h
    Havia pregat als núvols que em donaren sol estos dies però no m'han fet cas i anit vora mar vaig vore ploure i caure llamps i me se n'anà la llum i he tornat a casa igual de blanqueta que estava, però m'encanta vore ploure!!

    No sabia que havies estat de mestra a la Vila, on estaves? Per això que contares dels encantadors alumnes que tenies, no estaries al col·legi El Castell? Si va ser així i tant que ara els nanos d'Orba et semblaran uns angelets!! 
    • Escola anònima
      martainsa | diumenge, 27 de setembre de 2009 | 23:45h
      Deixaré en l'anonimat l'escola on vaig estar, per preservar la identitat dels alumnes i dels mestres :) però et puc dir que no era El Castell. En tot cas, alguna cosa em fa sospitar que com els alumnes d'Orba només se'n troben a Orba. O a Salem. O a Castellonet de la Conquesta. O a Otos. Però que te'n vas a una gran urbs com Oliva o Gandia i la cosa ja canvia.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm


Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats