VilaWeb.cat
jtberenguer | dijous, 10 de setembre de 2009 | 18:52h

Aquesta setmana ha declarat al tribunal nº 14 de Barcelona l'alcalde d'Arenys de Munt per promoure un referèndum el 13 de setembre, una cosa normal a qualsevol democràcia (el referèndum, es clar).

Coses de la vida, el passat 26 de juny l'alcaldessa de Torrent, María José Català (PP), va convocar un referèndum i encara no ha declarat davant cap jutge. Pot ser perquè al mateix òrgan-aparell no li va be que l'alcalde d'Arenys deixe consultar a les entitats promotores l'opinió dels seus veïns si volen ser independents i formar un estat propi. El referèndum de Torrent va ser per canviar el nom del carrer País Valencià i el resultat ve estar favorable als veïns que s'oposaven al canvi (957 vots), mentre que la resta proposaven altres noms, un total de 1.055, entre els quals l'Avinguda del Vedat ha obtingut més vots (307). A més, oficialment han van participar 1.980 persones, però a les urnes han aparegut 2.065 paperetes. Tot i aquesta anomalia, la participació ha estat del 3,5% del cens.

Després d'observar la participació de 1.980 i "l'aparició" de 85 vots més i guanyar l'opció de no canviar el nom del carrer, l'alcaldesa farà el canvi.

Qui mereix declarar davant un jutge, l'alcalde d'Arenys per una consulta popular o l'alcaldessa de Torrent per encetar una consulta als seus veïns, ignorar les irregularitats en aquesta, i no respectar l'opció guanyadora?

També cal resaltar l'hipocresia de la maquinaria "legal" de l'estat quan al País Basc prohibeix qualsevol manifestació relacionada amb l'independència del citat País (condemni la violència ho no) i el deixar fer als partits feixistes com la Falanje.

Actualment tenim les dues vares de mida, només ens cal elegir al costat de qui anem.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Setembre 2010 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats
RSS 2.0 RSS Comentaris