Correu Blocs | VilaWeb.cat
fcf | dimarts, 28 de juliol de 2009 | 17:27h
Vaig tard, ja ho sé, uns quants dies tard però, què voleu?, de tant en tant la feina m'empaita i alguns cops, a més, se m'endu pel davant. Tenia ganes d'escriure, ni que fos quatre ratlles, des que vaig llegir aquestes declaracions del Joan Puigcercós [per exemple, aquí] on, entre d'altres coses, diu el següent: "som partidaris de la política del mentrestant. Mentrestant aquest país no disposi de concert econòmic, mentrestant no disposem d'un Estat polític que pugui decidir com els altres Estats... mentrestant ERC defugirà el sí crític i acomodatici o del no sectari o tacticista. Mentrestant hem aconseguit un bon acord".

Molt bé però... i ja està? Des de fa uns mesos que em plantejo les coses d'una altra manera (potser erròniament, car hom és humà i erra sovint) i miro de preguntar-me sempre: ¿això (o allò) quants mesos, o dies, o hores m'acosta a la independència? Si la resposta és que m'hi apropa, m'interessa. Si la resposta és que no m'hi acosta gens, ni que sigui un segon, ja perdo tot interès. De manera que m'agradaria que, lluny de balls de xifres o de models de finançament, algú em respongués a la següent pregunta:
 
"Mentrestant aquest país no disposi de concert econòmic, mentrestant no disposem d'un Estat polític que pugui decidir com els altres Estats... quants mesos, o dies, o hores m'acosta aquest acord de finançament a la independència?"

Comentaris: 1
  • Respuesta:
    Juan | dimarts, 28 de juliol de 2009 | 18:41h
    La respuesta a tu pregunta es: cero.
    El acuerdo de financiación para las CC.AA. (entre ellas Cataluña) en realidad aleja el horizonte de la independencia, puesto que en la medida en que se dispondrá de más recursos, el Estado se va a fortalecer aún más. Por tanto, el "mentrestant" de Puigcercós no es más que una táctica coyuntural para salir del paso, disimular y maquillar algo que, en otras circunstancias (como estar en la oposición) no se habría aceptado ni de broma.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 4 visites
  • Aquesta setmana: 70 visites
  • Aquest mes: 320 visites
  • Des de l'inici: 51063 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 60 visites
  • Aquesta setmana: 530 visites
  • Aquest mes: 1958 visites
  • Des de l'inici: 114888 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats