Mireu que ens han donat pel sac amb l'aigua de l'Ebre i la murga dels catalans insolidaris! Els polítics del PP i tots els anticatalanistes en generali els seus mitjans propagandistes, tost bramant contra els lladres catalans. I les manifestacions organitzades i comprades amb entrepans i paella, sovint amb diners públics: «¡Agua para todos!» Expressat en castellà profund, perquè es reclamava aigua als catalans antiespanyols i insolidaris.
Però mireu que va i resulta que els lladres d'aigua són els castellans, els qui roben l'aigua del Xúquer als valencians són els castellans. Però no hi ha ningú que clame i s'exclame: «Els castellans mos furten l'aigua!». No, és clar, perquè els castellans, els espanyols, són els amos de l'aigua i de la terra, «por justo derecho de conquista», i per això els valencians callem, acovardits, i no els tirem en cara que ens roben l'aigua, que ens arruïen la terra. Qui fa com fan no fa pecat, tinguem-ho present si hem de fer política contra els espanyols.
Vinalopó |
dissabte, 11 de juliol de 2009 | 23:57h
No sols el Xúquer. Quan era un xiquet i anava amb els meus pares a Oriola hi havia un riu que creuava la ciutat. Des de fa vint anys la sola cosa que creua la Vila meridional del Regne són els pixums i els borillons dels murcians. L'altre dia vaig anar a Múrcia i vaig vore una pancarta gegant al balcó de l'ajuntament: "AGUA PARA TODOS". Això dic jo.
Valenciano españolista |
dilluns, 6 de juliol de 2009 | 09:28h
La diferència fonamental és que els castellans usen la seua aigua per a regar, que em sembla perfecte, i els catalans usen la seua aigua per a tirar-la al mar. Ja sé que podeu dir el que vulgueu dels informes d'estudis d'impacte ambiental sobre el delta de l'Ebre i tot això i allò, i podeu tenir parcialment raó en això, però també és cert que n'hi ha moltes formes tècnicament possibles (dics, etc.) per aprofitar part de l'aigua de l'Ebre sense afectar al parc del delta i ajudar-nos a nosaltres a recuperar una part de tots els camps que han sigut abandonats en els darrers vint anys. Però els catalans no tenen voluntat d'ajudar-nos, especialment els d'Esquerra Republicana de Catalunya, partit del que només sou una marca. Perque Esquerra Republicana del País Valencià no existeix, és una marca comercial. Sou els Hacendado de la política.
Nosaltres als catalans només els interessem com a terra conquistada. A l'hora de la veritat mai no fan res per nosaltres, car només els interessa concretament Barcelona. Ja Hospitalet del Llobregat és massa lluny. No tinc cap mena de dubte que en uns "Països catalans" independents el centralisme seria horrorós, molt més enllà del centralisme francés. Ells només ens usen per a contar parlants de català en les reivindicacions, dient tonteries com que hi ha 12 milions de catalanoparlants (on?), utilitzant-nos i negant-nos tot. Només li paga edificis a l'Eliseu per a que done més glòria a Catalunya des de València. Així poden venir de visita i fer-se l'il·lusió de que els famosos "països" existeixen. En el projecte pancatalanista els valencians no tenim ni veu, ni vot, i només ens utilitzen. Si parlem de sucursalisme, no veig l'avantatge de substituir Caja Madrid per "La Caixa", com no siga per l'obsessió lingüística aquesta que teniu alguns, que per a mi no n'hi ha per tant.
Jo no soc gens de dir que els catalans "ens furten l'aigua", però sí que pense que és cert que els catalans no ens ajuden en res, o en tot cas en la mida en que fem el que ells diuen, i això no és ajudar, això és despotisme. Per això em sent cada vegada més espanyol.
Menuda menjada de tarro t'han pegat els seguidors de Sentandreu, de Camps i altres extres del planeta dels simis. Els camps s'han abandonat per a anar-se a treballar de paleta a la costa que donava més diners, fins que el xollo ha fet crac. Sense les aportacions de llims i arenes de l'Ebre les blanques platges valencianes desapareixerien (de fet s'ha notat ja la disminució de l'aport, o no te n'has adonat que hi ha que restaurar-les tots els anys amb arenes del fons marí?). A més a més, l'aigua la preten Camps per a especular amb més urbanitzacions, piscines, xalets amb gespa, camps de golf... Mira que arribeu a ser ingenus!!!
No t'equivoques, valenciano espanyolista: que Cucarella no et contestes no és per falta d'arguments, sinó perquè és conscient que no s'han de tirar perles als porcs, és a dir, raons a qui no vol escoltar-les. La teua actitud s'assembla a la dels Testimonis de Jehovà, que es creuen posseïdors de veritat i prediquen pertot la seua fe dogmàtica convençuts que déu els ho agraïrà amb una parcel·la de paradís. I a tu, valenciano españolista, que t'han promès els espanyols per vindre a donar-nos casquera?
Valenciano españolista |
dilluns, 6 de juliol de 2009 | 13:28h
He parlat amb l'espanyol que tinc més a la mà, és a dir, jo mateix, i crec que he arribat a la conclusió de que no m'he promés res. Només he intervingut perque he vist un intent de demagògia i d'atiament d'odi (tampoc no m'agrada quan s'atia l'odi injustificadament contra Catalunya) completament surrealista contra Castella, i he volgut ajudar a posar les coses en els seus termes mes justos. Si els Castellans dius tu que ens furten l'aigua, i els catalans no, hauriem de contar els hectòmetres cúbics l'any que venen de Castella i els que venen de Catalunya o d'Aragó, comptant el Túria, si vols, i veure quin es el balanç amb els castellans. I el balanç és clar, centenars d'hectòmetres cúbics que venen de castella, i més que vindran quan facen el nou transvassament des d'Extremadura que ja s'està estudiant i que serà la solució als nostres problemes d'aigua. I de Catalunya, res. Perque la solució per als valencians està més a Espanya que a Catalunya, perque aquella gent es mira massa el "llombrígol" i no els importem una merda. Ja s'ho faran ells.
Ara sí que t'has tirat de la moto, espanyolot: de cap i sense casc!
Dius: « els catalans usen la seua aigua per a tirar-la al mar». No són
catalans, són rius. Saps què és un riu? »Los rios... que van a dar a la
mar» És com diu el poeta Marique. Els rius, des que el món és món, van a
la mar, que no és el morir, sinó la vida, perquè aporta l'aliment dels
peixos i de les platges. Llàstima que els humans -tots o gairebé tots-
ens hàgem entestat a fer preses i pantans i ports esportius i tota la
pesca. Valenciano españolista, ets un espanyol clavat! És a dir, més
ignorant que un "pato".
Valenciano españolista |
dilluns, 6 de juliol de 2009 | 10:12h
Si ara no es pot utilitzar l'aigua d'un riu... aquest comentari que el faça la gent de ciutat, ja m'està bé; però els que som del que diuen per allà dalt "el territori", sabem que els camps s'han de regar. Els que tenim famílies d'agricultors sabem que inclús quan es regava "a manta", la gestió de l'aigua, tenint en compte el demencial mètode d'irrigació, era impecable, i que els nostres pares i avis s'alçaven a les dues de la matinada perque tenien el tall de l'aigua a aquella hora. Si ara no es pot usar l'aigua per a regar, és a dir, podem redefinir tota la relació de l'home amb la natura, però si ara no es pot tocar l'aigua dels rius... Als (normalment urbanites) que dieu aquestes ximpleries vos invite a agarrar un machete i anar a viure a la muntanya amb taparrabos, després ens conteu com ha anat l'experiència.
I el Tajo també és un riu, i que no va de manera natural cap a la mediterrània precisament...
Valenciano españolista |
dilluns, 6 de juliol de 2009 | 09:15h
Home, després de 30 anys de Tajo-Segura per regar la gespa dels camps de golf i de les urbanitzacions d'Alacant, que els castellans puguen usar la seua aigua per a regar camps de cultius no em sembla tan greu, eh? Ho dic per donar l'altra visió. El que no es pot fer es queixar-se tots els dies dels "xurros" i no deixar la gent usar la seua aigua per a regar la seua terra. Quant plou en La Costera? Quants neixements d'aigua? Doncs això.
Els "cosins" catalans ens han dut tot això. Ells no volen donar-nos l'aigua de l'Ebre, ara no us podeu queixar. Els castellans ens han donat més aigua que la que ens puguen haver donat els de la metròpoli catalanista. Punt en boca, nacionalistes, que esteu més bonicos callats.
Josep (Benaguasil)| Adreça electrònica |
dimarts, 7 de juliol de 2009 | 13:36h
Mira, pots pensar com vulgues. Pots buscar mil arguments, fins i tot inverossímils, per a justificar les teves idees, però la VERITAT, per molt que intentes amagar-la és la que és. Tú, com molts altres, tens ODI visceral i malaltís cap a Catalunya i tot el que recorde a català. El transvassament de l'aigua de l'Ebre no ha estat avalat per la Comissió Europea, per motius ambientals, tècnics i econòmics. Els catalunyesos féren bé defensant allò que és seu, el seu riu, actitud aquesta que ací no tenim oblidada. Et recorde que no sols negaren l'aigua per al transvassament cap al sud, també negaren qualsevol transvassament cap a Barcelona. Nosaltres en lloc de defensar els nostres rius els maltractem i els xuclem fins a l'última gota. Mai ens ha calgut l'aigua del nord, la qual com tú saps haguera valgut per abastir les macro-urbanitzacions que el teu PP s'ha encarregat de construir al llarg i amle del nostre país. En quant al Xúquer sabràs que els valencians tenim drets assentats des de temps ben antics. Drets que els espanyols (llauradors manxecs, governs manxecs, governs valencians i governs espanyols) ens estàn arrabassant davant els nostres nassos sense que ningú, sense que el nostre desgovern pepero de l'imputat Camps en faça res al respecte. Obrin pous il·legals per treballar terres de cultiu il·legals guanyades al secà, mentre els camps valencins que sempre han begut aquesta aigua s'hi veuen privats. El mateix ocorre al segura: arriba exhaurit mentre a Almería es rega el desert. Algú possa el crit al cel? Donaríes tú l'aigua de ta casa a un lladre per a furtar-li-la despre´s al veí? O defensaríes l'aigua de ta casa? Qui en treu profit de tot aquest desgavell? El lladre! El lladre que ens amenaça. Sou uns hipòcrites i uns cínics que aprofiteu qualsevol motiu i ocassió per apuntar cap al nord el vostre odi mentre l'amo us ho agraeix per l'esquena i per el cul. Mentre blasmeu contra Catalunya i demaneu l'aigua de l'Ebre, a La Manxa i a Almería s'hi fà una agricultura que competeix amb la nostra de manera desigual, fins a exterminar-la. Per vestir-te amb una àurea de tol·lerància arribes a afirmar que tenim "parcialment raó". Parcialment? Es pot tenir "parcialment raó" en la defensa d'allò propi? I això ho dius tú, un bon exemple del nacionalisme etnicista i supremacista espanyol que, precissament, mai ha fet servir la raó per impossar-se!? Altra puntualització, perquè tingues les cosses clares: -Els catalans no són "cosins". Els catalans som nosaltres, tots. Et deus referir als catalunyesos. -Els castellans no ens han danat mai res més que per cul. Al contrari, ens han furtat i expoliat. Bona mostra és la situació del Xúquer. -I ja per últim: "Punt en boca, nacionalistes, esteu més bonicos callats". Comença per aplicar-te tú eixa frase. Ets tan ancionalista o més que nosaltres, sols que tú actues, com els covards, a l'empara del fort prepotent, i nosaltres us desafiem. I això no us agrada. Ala! Bon viatge i bon vent de llevant, fins que et deixe allà on tú vols ser-hi: a la meseta.
L'altre dia vaig llegir aquest apunt que justament ve a dir que a La Mancha s'han carregat els seus aqüifers per culpa d'una sobreexplotació continuada i totalment insostenible.
I només vull comentar-te que aquests que criden "Agua para todos" en forasters jo no els he considerat mai valencians, sinó espanyols que viuen al País Valencià, igual que molts habitants del Principat no són pas principantins ("catalanes" que dirien els foranis) sinó espanyols que viuen al Principat. No és res dolent, cadascú pot sentir-se de la nació que vulga, però això de barrejar conceptes es sol utilitzar de forma malèvola.
Com diu llur nom, els castelladres són lladres; els casteLLADRES són LLADRES. No poden fer-hi altre. Són així. Fins que no els deixem enrere, que es podreixin en llur misèria, no aturaran de robar-nos. En tenen la puta mà trencada!
Voy ha empezar
este escrito haciéndome una pregunta ¿En que se basan los nacionalismos? La
respuesta es tan compleja como sencilla, los nacionalismos se fundamentanen el derecho a la propiedad privada, los
nacionalistas creen tener más derechos que el resto de los ciudadanos.
Después de hacer
una pequeña introducción de lo que pienso analizare los diferentes
nacionalismos, el primero y el más casposo es aquel nacionalista que por su
procedencia o por la de sus padres de no ser del territorioy por el afán de integrarse y demostrar que
es igual o más que un oriundo, hace muestra de su catalanismo más acérrimo.
Las fuerzas nacionalistas han conseguido su
objetivo, un nuevo adepto. En la etapa como niño, cuando te estas formando como
persona, ves que la sociedad esta dividida en las diferentes capas sociales y
la elitista la que tiene el poder es como no, los nacionalistas y que hacen los
niños, pues fácil imitar lo que hacen los grandes, el resultado un nuevo adepto
en potencia, un radical, ya que necesitara
reivindicar su catalanismo para sentirse integrado en la sociedad por ser una
procedencia diferente.
El segundo
nacionalismo esta basado en lo económico, los nacionalismos necesitaban
incrementar sus adeptos y han introducido en sus discursos, que en sus
territorios “de su propiedad” pagan más que ninguno y son los que menos reciben
y que estamos alimentando al resto de territorios, estoy de acuerdo que este
discurso es bueno, porqué estas tocando directamente lo que realmente interesa
a la mayoría de las personas que es el tema económico. Lo que no les interesa
explicar en sus discursos es que la economía se resentiráen caso de segregación del territorio, ya que
una economía cuanto más grande y diversa, más potente y no hay que ser un
economista para saberlo.
Pasamos al tercer
nacionalismo, el histórico como dice su nombre esta producido a través de la
historia, es una reacción a la situación vivida anteriormente por la dictadura
de Franco, donde los derechos a la cultura, la lengua y más derechos se
vulneraban sin piedad, la reacción a la llegada de la democracia fue restaurar
todos los derechos vulnerados, hasta aquí es lógico y normal, pero la reacción
fue desmesurada por parte de los nacionalistas ya que intenta aniquilar todo
resto de la cultura Castellana a base de subvencionar sólo la cultura Catalana,
como ejemplo me pongo yo mismo, ya que soy una persona que por el hecho de
trabajar en la administración, he tenido que formarme en los diferentes niveles
de la lengua Catalana, las subvenciones que reciben los diferentes órganos
docentes es la totalidad de las matriculas, ya que están subvencionadasel 100%, en el caso de la lengua Castellana
no existe las subvenciones .
Me gustaría preguntarles a los nacionalistas,
silos impuestos que pagamosfuesen mejor gestionados desde Madrid que desde
Barcelona, si aún asíndesearían que
fuesen gestionados desde la ciudad Condal. Yo creo que la clave esta no en
quién, sino el como, me explico lo importante no es quién gestiona los
tributos, sino como se administran.
Desde mi opinión,
creo que el día que consigamos que las políticas vayan dirigidas a las personas
sin distincióny no a los territorios
los ciudadanos ganaremos en bienestar, creo sinceramente que vez de buscar la desunión
de los territorios tendríamos que buscar puntos de encuentro entre todos nos
iría mucho mejor a todos.
Los nacionalistas
tienen con mucha facilidad la palabra en la boca“fascista”, simplemente por no pensar como
ellos y los únicos que censuran cosas son ellos,pongo como ejemplo las banderas españolas en
los ayuntamientos gobernados por los partidos nacionalistas. Yo me pregunto que
pasa que una persona que se considere Española y no se puede ver representado
en su pueblo por su bandera, lo mismo
opino de cualquier inmigrante que viva en la localidad y pague sus impuestos como
cualquier ciudadano debería de tener los
mismos derechos que un oriundo y verse representarse por la bandera que
quisiera.
Si te adentras
dentro del pensamiento nacionalista te das cuenta que no piden una
independencia al 100%, que hay una parte muy importantede egoísmo, solo piden la separación a medias
ya que en muchas cosas ni las nombras, pongo un ejemplo, reivindican las
selecciones nacionalesdeportivas yo me
pregunto no sería más normal empezar reivindicando ligas propias y después
pedir las selecciones, pero claro no les interesa pedir ligas propias porque se
devalúan, conclusión sólo reivindico lo que me interesa.
Los Nacionalismo proliferan más en las zonas más ricas, siempre
hay un fondo económico muy importante el ejemplo lo tenemos aquí en Cataluña,
la leyenda urbana que se utiliza en contra del estado es decir que los
catalanes somos los únicos con redes de autopistasde pago y si que es ciertoque la mayoría de la red de autopistas de
Cataluña es de pago en comparación al resto del estado que es prácticamente
gratuita, pero también habría que contar que fueron las primeras autopistas que
se instalaron en el estado y gracias ha estas vías de comunicaciónel crecimiento económico Cataluña fue muy
importante, también habría que decir que la concesión de estas autopistas son
de empresas catalanas con sede social en Cataluña y lo accionistas mayoritarios
son catalanes. Ha nivel internacional tenemos un caso que llama mucho la
atención, la revuelta civil de una zona de Bolivia donde exigen al gobierno más
autonomía, el fondo de la revuelta esta muy claro es el económico ya que todos
los pozos petrolíferos los tienen en la zona en conflicto es la región más rica
del estado.
También hay que
reconocer que todos somos en mayor o menor medida nacionalistas unos hacen
referencia ha una zona muy concreta como Cataluña, País Vasco, Galiciay otros ha nivel más global ha nivel de
España defendiendo los intereses a nivel Europeo y mirandoprimero los interesesde estado español anteponiendo el interés
general europeo, todo es nacionalismo es un instinto primario, “primeros
nosotros, segundo nosotros y si sobra algo para repartir”.
Yo propondría el
mestizaje cultural como asignatura educativa, seguramente es una utopia, pero
habría que fomentar a nivel global dentro de la educación primaria y secundaria
de los niños, que las personas están por encima de los intereses de los
territorios y que nadie estuviese discriminado
por su cultura, ya que uno de los
problemas del nacionalismo es el echo de no saberaceptar el enriquecimiento del mestizaje de las diferentes culturas que invaden su
territorio.
El miedo de los
nacionalistas es peder la supremacía cultural, pero alguien les tendrían que
explicar que la cultura no esinmóvil,
inmodificable, cerrada… sino todo lo contrario se puede modificar, enriquecer,
evolucionar… como a lo largo de la historia ha sido.
¿Por qué nace el
nacionalismo contemporáneo? En mi modesta opinión nace para marcar diferencias
entre las personas, en que consisten esas diferencias: en tener más o menos
aceptación entre la mayoría, ¿como conseguir mayor aceptación entre la mayoría?
Es muy simple tienes que seguir las directrices que te marcan la secta, un ejemplo:
ser del Barça, ya sé que parece banal, pero es así ( todas estas normasestán enfocadas para los apellidos como:
Lopez, Hernandez, Fernandez, Lozano, Gonzalez…)ya que son estos apellidos los
que tienen que demostrar más que ninguno, están exentos de demostrar su
catalanismo los apellidos : Pujol, Pla ,Rossell, Torrent …( estos no hace
faltan que se han del Barça pueden ser incluso del Español que nadie les tacharan de charnegos ). Segundo ejemplo de
directriz muy importante para los adeptos procedente de fuera del territorio
catalán, catalanizar su nombrey poner
nombres catalanes a sus hijos. Como tercer ejemplo y no menos importante, hacerte
ver como simpatizantede alguno de los
dos partidos políticos mayoritarios nacionalistas, Convergencia i Unió o
Esquerra Republicana, más o menos con estos tres requisitos y aprendiendo el
idioma podrías ser aceptado en la secta, podíamos incluir algún pequeño matiz
como por ejemplo sacar la bandera el 11 de septiembre o casi más importante
sacarla el día de la
Hispanidad para dejar claro ante el barrio que allí vive un catalán.
El idioma es el
rasgo fundamental que marca las diferencias entre los territorios y si analizas
los idiomas ves que tanto el castellano con el catalán provienen del latín que se
instaló en la península ibérica en una determinada época, al no ver
comunicación entre los pueblos se fue derivando en las actuales lenguas, pero
la procedencia es la misma, están creadas por la misma fuente, no entiendo esa
lucha por la supremacía del idioma cuando podrían convivir perfectamente.
La esperanza que
tengoen el tiempo para que se restaure
el sentido común y se fusionen las diversas culturas, ya que en estos momentos
estamosgobernados por políticos en que
su juventud lucharon contra un régimen totalitario y eso les condiciona para
seguir evolucionando hacia la diversidad, ya que están contaminados por el pasado y resentido con la represión que
vivieron en su pasado. Mi esperanza es la nueva generación de políticos que próximamente
regeneren la vida política donde estos nuevos políticos no se vean
influenciados por el pasado y sean ellos los que hagan políticas acordes a los
tiemposque vivimos. Tengo la esperanza
que los partidos nacionalista pierdan fuerza según transcurran los años porqué
las argumentos de represión por parte del gobierno central se les está
acabando.
Nacionalismo es
iguala racismo, es una afirmación muy
contundente pero es realista, esta descripción tiene muchos matices pero en lo
fundamental es tal como se afirma. También hay que decir que todos somos
racistas y lo que habría que definir sería el grado de racista que uno tiene,
también tendríamos queasociar la
palabra clasismo con la afirmación que hemos iniciado el párrafo, yaque una persona con una posición social alta
siempre será mejor aceptada dentro del nacionalismo moderado.
Molt espanyoliste ultramontano, però la redacció és d'analfabet i les faltes ortogràfiques són més abundants que les paraules escrites correctament. Te n`has passat, matxo...
Jose, acabes de definir molt bé el nacionalisme espaNol. Jo sempre havia estat normal fins que l'expansió espaNolista va fer que prenguera consciència dels meus referents per a no perdre'ls. Fa anys es podia viure amb la clau al pany fins que van començar a robar-te; aleshores (Hola, Rus) perquè no t'expoliaren vam començar a tancar casa a pany i clau. Doncs això, És el nacionalisme excloent i imperialista espaNol qui ha fet que estem escaldats i ens defensem. A vosaltres us tocaren els àrabs un pedrot enmig de l'aigua (jolivert) i desenterràreu a Don Pelaio.
No se t'entén un mot, ridícul desgraciat! No comprens que això és un bloc en català? Per què ens escrius en xarnec? Fot-te la llengua al cul: és l'únic que et comprendrà.
cucarella |
diumenge, 5 de juliol de 2009 | 19:41h
Molt bé, Jose-español. Llàstima de temps que has perdut, perquè abans de
buscar la palla en el nostre ull hauries de llevar-te la biga del teu.
No debades, t'agrade o no, ets un vulgar ultranacionalista espanyol.
"Dime de qué presumes, y te diré de qué careces", amigatxo.
Luca Torelli (àlies Paul Claudel) |
diumenge, 5 de juliol de 2009 | 20:44h
A veure Jose, a mi m'agrada com el que més fer-li la punyeta al Cucarella (de fet una vegada em va enviar a tocar-li la figa a ma tia i la pobra encara no s'ha recuperat) però lo que no pot ser no pot ser: que té a veure l'aigua amb el nacionalisme? En general, la política castellano-manxega quant a l'agricultura ha estat demencial. Han volgut convertir unes terres de secà des de l'epoca de Leovigildo en terres de regadiu i "el que venga atrás que arree". Per a una vegada que el Cuqui té raó (Ui! perdó per l'excés de confiança pero es que una tia tocafigada uneix molt.)
Anna Torelli |
diumenge, 5 de juliol de 2009 | 20:58h
Io sono la tia de questo disgraciato di Luca e dico que è una porca mensogna le sue parole: il no m'ha mai tocato la bacora. E questo squifoso dei Cucarella, andate via con Mario e Luigi a ioccare a la nintendo!
Si Felip V i Alfonso Rus representen la devastació de l’espai viscut, l’aniquilació de la memòria col•lectiva, ací volem recuperar la història viscuda, la història quotidiana de Xàtiva a través del testimoni viu dels socarrats i socarrades que estimen la ciutat.
La Cuca Salamanduca és un espai per recuperar i compartir cultura popular, sobretot la literatura oral de Xàtiva i la seua redor. Hi trobareu rondalles, acudits, relaixos, sussoïts, endevinalles, embarbussaments...
Blog del cantant més famós del carrer Hostals, Portal de sant Miquel, Illeta de sant Miquel, sant Ramon, la Mercè, Sant Jaume, Argenteria, Na Pinyola, Pouets, sant Roc, Font Trencada, Febra, la plaça la Bassa, de l'Espanyoleto i més enllà, molt i molt més enllà
Nosaltres als catalans només els interessem com a terra conquistada. A l'hora de la veritat mai no fan res per nosaltres, car només els interessa concretament Barcelona. Ja Hospitalet del Llobregat és massa lluny. No tinc cap mena de dubte que en uns "Països catalans" independents el centralisme seria horrorós, molt més enllà del centralisme francés. Ells només ens usen per a contar parlants de català en les reivindicacions, dient tonteries com que hi ha 12 milions de catalanoparlants (on?), utilitzant-nos i negant-nos tot. Només li paga edificis a l'Eliseu per a que done més glòria a Catalunya des de València. Així poden venir de visita i fer-se l'il·lusió de que els famosos "països" existeixen. En el projecte pancatalanista els valencians no tenim ni veu, ni vot, i només ens utilitzen. Si parlem de sucursalisme, no veig l'avantatge de substituir Caja Madrid per "La Caixa", com no siga per l'obsessió lingüística aquesta que teniu alguns, que per a mi no n'hi ha per tant.
Jo no soc gens de dir que els catalans "ens furten l'aigua", però sí que pense que és cert que els catalans no ens ajuden en res, o en tot cas en la mida en que fem el que ells diuen, i això no és ajudar, això és despotisme. Per això em sent cada vegada més espanyol.
Els camps s'han abandonat per a anar-se a treballar de paleta a la costa que donava més diners, fins que el xollo ha fet crac. Sense les aportacions de llims i arenes de l'Ebre les blanques platges valencianes desapareixerien (de fet s'ha notat ja la disminució de l'aport, o no te n'has adonat que hi ha que restaurar-les tots els anys amb arenes del fons marí?).
A més a més, l'aigua la preten Camps per a especular amb més urbanitzacions, piscines, xalets amb gespa, camps de golf...
Mira que arribeu a ser ingenus!!!
Dius: « els catalans usen la seua aigua per a tirar-la al mar». No són
catalans, són rius. Saps què és un riu? »Los rios... que van a dar a la
mar» És com diu el poeta Marique. Els rius, des que el món és món, van a
la mar, que no és el morir, sinó la vida, perquè aporta l'aliment dels
peixos i de les platges. Llàstima que els humans -tots o gairebé tots-
ens hàgem entestat a fer preses i pantans i ports esportius i tota la
pesca. Valenciano españolista, ets un espanyol clavat! És a dir, més
ignorant que un "pato".
I el Tajo també és un riu, i que no va de manera natural cap a la mediterrània precisament...
Els "cosins" catalans ens han dut tot això. Ells no volen donar-nos l'aigua de l'Ebre, ara no us podeu queixar. Els castellans ens han donat més aigua que la que ens puguen haver donat els de la metròpoli catalanista. Punt en boca, nacionalistes, que esteu més bonicos callats.
Sou uns hipòcrites i uns cínics que aprofiteu qualsevol motiu i ocassió per apuntar cap al nord el vostre odi mentre l'amo us ho agraeix per l'esquena i per el cul. Mentre blasmeu contra Catalunya i demaneu l'aigua de l'Ebre, a La Manxa i a Almería s'hi fà una agricultura que competeix amb la nostra de manera desigual, fins a exterminar-la.
Per vestir-te amb una àurea de tol·lerància arribes a afirmar que tenim "parcialment raó". Parcialment? Es pot tenir "parcialment raó" en la defensa d'allò propi? I això ho dius tú, un bon exemple del nacionalisme etnicista i supremacista espanyol que, precissament, mai ha fet servir la raó per impossar-se!?
Altra puntualització, perquè tingues les cosses clares:
-Els catalans no són "cosins". Els catalans som nosaltres, tots. Et deus referir als catalunyesos.
-Els castellans no ens han danat mai res més que per cul. Al contrari, ens han furtat i expoliat. Bona mostra és la situació del Xúquer.
-I ja per últim: "Punt en boca, nacionalistes, esteu més bonicos callats". Comença per aplicar-te tú eixa frase. Ets tan ancionalista o més que nosaltres, sols que tú actues, com els covards, a l'empara del fort prepotent, i nosaltres us desafiem. I això no us agrada. Ala! Bon viatge i bon vent de llevant, fins que et deixe allà on tú vols ser-hi: a la meseta.
I només vull comentar-te que aquests que criden "Agua para todos" en forasters jo no els he considerat mai valencians, sinó espanyols que viuen al País Valencià, igual que molts habitants del Principat no són pas principantins ("catalanes" que dirien els foranis) sinó espanyols que viuen al Principat. No és res dolent, cadascú pot sentir-se de la nació que vulga, però això de barrejar conceptes es sol utilitzar de forma malèvola.
<!--
/* Font Definitions */
@font-face
{font-family:"Bookman Old Style";
panose-1:2 5 6 4 5 5 5 2 2 4;
mso-font-charset:0;
mso-generic-font-family:roman;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:647 0 0 0 159 0;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{mso-style-parent:"";
margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:CA;}
p.MsoFooter, li.MsoFooter, div.MsoFooter
{margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
tab-stops:center 212.6pt right 425.2pt;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:CA;}
@page Section1
{size:595.3pt 841.9pt;
margin:70.85pt 3.0cm 70.85pt 3.0cm;
mso-header-margin:35.4pt;
mso-footer-margin:35.4pt;
mso-paper-source:0;}
div.Section1
{page:Section1;}
-->
Voy ha empezar
este escrito haciéndome una pregunta ¿En que se basan los nacionalismos? La
respuesta es tan compleja como sencilla, los nacionalismos se fundamentan en el derecho a la propiedad privada, los
nacionalistas creen tener más derechos que el resto de los ciudadanos.
Después de hacer
una pequeña introducción de lo que pienso analizare los diferentes
nacionalismos, el primero y el más casposo es aquel nacionalista que por su
procedencia o por la de sus padres de no ser del territorio y por el afán de integrarse y demostrar que
es igual o más que un oriundo, hace muestra de su catalanismo más acérrimo.
Las fuerzas nacionalistas han conseguido su
objetivo, un nuevo adepto. En la etapa como niño, cuando te estas formando como
persona, ves que la sociedad esta dividida en las diferentes capas sociales y
la elitista la que tiene el poder es como no, los nacionalistas y que hacen los
niños, pues fácil imitar lo que hacen los grandes, el resultado un nuevo adepto
en potencia, un radical, ya que necesitara
reivindicar su catalanismo para sentirse integrado en la sociedad por ser una
procedencia diferente.
El segundo
nacionalismo esta basado en lo económico, los nacionalismos necesitaban
incrementar sus adeptos y han introducido en sus discursos, que en sus
territorios “de su propiedad” pagan más que ninguno y son los que menos reciben
y que estamos alimentando al resto de territorios, estoy de acuerdo que este
discurso es bueno, porqué estas tocando directamente lo que realmente interesa
a la mayoría de las personas que es el tema económico. Lo que no les interesa
explicar en sus discursos es que la economía se resentirá en caso de segregación del territorio, ya que
una economía cuanto más grande y diversa, más potente y no hay que ser un
economista para saberlo.
Pasamos al tercer
nacionalismo, el histórico como dice su nombre esta producido a través de la
historia, es una reacción a la situación vivida anteriormente por la dictadura
de Franco, donde los derechos a la cultura, la lengua y más derechos se
vulneraban sin piedad, la reacción a la llegada de la democracia fue restaurar
todos los derechos vulnerados, hasta aquí es lógico y normal, pero la reacción
fue desmesurada por parte de los nacionalistas ya que intenta aniquilar todo
resto de la cultura Castellana a base de subvencionar sólo la cultura Catalana,
como ejemplo me pongo yo mismo, ya que soy una persona que por el hecho de
trabajar en la administración, he tenido que formarme en los diferentes niveles
de la lengua Catalana, las subvenciones que reciben los diferentes órganos
docentes es la totalidad de las matriculas, ya que están subvencionadas el 100%, en el caso de la lengua Castellana
no existe las subvenciones .
Me gustaría preguntarles a los nacionalistas,
si los impuestos que pagamos fuesen mejor gestionados desde Madrid que desde
Barcelona, si aún asín desearían que
fuesen gestionados desde la ciudad Condal. Yo creo que la clave esta no en
quién, sino el como, me explico lo importante no es quién gestiona los
tributos, sino como se administran.
Desde mi opinión,
creo que el día que consigamos que las políticas vayan dirigidas a las personas
sin distinción y no a los territorios
los ciudadanos ganaremos en bienestar, creo sinceramente que vez de buscar la desunión
de los territorios tendríamos que buscar puntos de encuentro entre todos nos
iría mucho mejor a todos.
Los nacionalistas
tienen con mucha facilidad la palabra en la boca “fascista”, simplemente por no pensar como
ellos y los únicos que censuran cosas son ellos, pongo como ejemplo las banderas españolas en
los ayuntamientos gobernados por los partidos nacionalistas. Yo me pregunto que
pasa que una persona que se considere Española y no se puede ver representado
en su pueblo por su bandera, lo mismo
opino de cualquier inmigrante que viva en la localidad y pague sus impuestos como
cualquier ciudadano debería de tener los
mismos derechos que un oriundo y verse representarse por la bandera que
quisiera.
Si te adentras
dentro del pensamiento nacionalista te das cuenta que no piden una
independencia al 100%, que hay una parte muy importante de egoísmo, solo piden la separación a medias
ya que en muchas cosas ni las nombras, pongo un ejemplo, reivindican las
selecciones nacionales deportivas yo me
pregunto no sería más normal empezar reivindicando ligas propias y después
pedir las selecciones, pero claro no les interesa pedir ligas propias porque se
devalúan, conclusión sólo reivindico lo que me interesa.
Los Nacionalismo proliferan más en las zonas más ricas, siempre
hay un fondo económico muy importante el ejemplo lo tenemos aquí en Cataluña,
la leyenda urbana que se utiliza en contra del estado es decir que los
catalanes somos los únicos con redes de autopistas de pago y si que es cierto que la mayoría de la red de autopistas de
Cataluña es de pago en comparación al resto del estado que es prácticamente
gratuita, pero también habría que contar que fueron las primeras autopistas que
se instalaron en el estado y gracias ha estas vías de comunicación el crecimiento económico Cataluña fue muy
importante, también habría que decir que la concesión de estas autopistas son
de empresas catalanas con sede social en Cataluña y lo accionistas mayoritarios
son catalanes. Ha nivel internacional tenemos un caso que llama mucho la
atención, la revuelta civil de una zona de Bolivia donde exigen al gobierno más
autonomía, el fondo de la revuelta esta muy claro es el económico ya que todos
los pozos petrolíferos los tienen en la zona en conflicto es la región más rica
del estado.
También hay que
reconocer que todos somos en mayor o menor medida nacionalistas unos hacen
referencia ha una zona muy concreta como Cataluña, País Vasco, Galicia y otros ha nivel más global ha nivel de
España defendiendo los intereses a nivel Europeo y mirando primero los intereses de estado español anteponiendo el interés
general europeo, todo es nacionalismo es un instinto primario, “primeros
nosotros, segundo nosotros y si sobra algo para repartir”.
Yo propondría el
mestizaje cultural como asignatura educativa, seguramente es una utopia, pero
habría que fomentar a nivel global dentro de la educación primaria y secundaria
de los niños, que las personas están por encima de los intereses de los
territorios y que nadie estuviese discriminado
por su cultura, ya que uno de los
problemas del nacionalismo es el echo de no saber aceptar el
enriquecimiento del mestizaje de las diferentes culturas que invaden su
territorio.
El miedo de los
nacionalistas es peder la supremacía cultural, pero alguien les tendrían que
explicar que la cultura no es inmóvil,
inmodificable, cerrada… sino todo lo contrario se puede modificar, enriquecer,
evolucionar… como a lo largo de la historia ha sido.
¿Por qué nace el
nacionalismo contemporáneo? En mi modesta opinión nace para marcar diferencias
entre las personas, en que consisten esas diferencias: en tener más o menos
aceptación entre la mayoría, ¿como conseguir mayor aceptación entre la mayoría?
Es muy simple tienes que seguir las directrices que te marcan la secta, un ejemplo:
ser del Barça, ya sé que parece banal, pero es así ( todas estas normas están enfocadas para los apellidos como:
Lopez, Hernandez, Fernandez, Lozano, Gonzalez…)ya que son estos apellidos los
que tienen que demostrar más que ninguno, están exentos de demostrar su
catalanismo los apellidos : Pujol, Pla ,Rossell, Torrent …( estos no hace
faltan que se han del Barça pueden ser incluso
del Español que nadie les tacharan de charnegos ). Segundo ejemplo de
directriz muy importante para los adeptos procedente de fuera del territorio
catalán, catalanizar su nombre y poner
nombres catalanes a sus hijos. Como tercer ejemplo y no menos importante, hacerte
ver como simpatizante de alguno de los
dos partidos políticos mayoritarios nacionalistas, Convergencia i Unió o
Esquerra Republicana, más o menos con estos tres requisitos y aprendiendo el
idioma podrías ser aceptado en la secta, podíamos incluir algún pequeño matiz
como por ejemplo sacar la bandera el 11 de septiembre o casi más importante
sacarla el día de la
Hispanidad para dejar claro ante el barrio que allí vive un catalán.
El idioma es el
rasgo fundamental que marca las diferencias entre los territorios y si analizas
los idiomas ves que tanto el castellano con el catalán provienen del latín que se
instaló en la península ibérica en una determinada época, al no ver
comunicación entre los pueblos se fue derivando en las actuales lenguas, pero
la procedencia es la misma, están creadas por la misma fuente, no entiendo esa
lucha por la supremacía del idioma cuando podrían convivir perfectamente.
La esperanza que
tengo en el tiempo para que se restaure
el sentido común y se fusionen las diversas culturas, ya que en estos momentos
estamos gobernados por políticos en que
su juventud lucharon contra un régimen totalitario y eso les condiciona para
seguir evolucionando hacia la diversidad, ya
que están contaminados por el pasado y resentido con la represión que
vivieron en su pasado. Mi esperanza es la nueva generación de políticos que próximamente
regeneren la vida política donde estos nuevos políticos no se vean
influenciados por el pasado y sean ellos los que hagan políticas acordes a los
tiempos que vivimos. Tengo la esperanza
que los partidos nacionalista pierdan fuerza según transcurran los años porqué
las argumentos de represión por parte del gobierno central se les está
acabando.
Nacionalismo es
igual a racismo, es una afirmación muy
contundente pero es realista, esta descripción tiene muchos matices pero en lo
fundamental es tal como se afirma. También hay que decir que todos somos
racistas y lo que habría que definir sería el grado de racista que uno tiene,
también tendríamos que asociar la
palabra clasismo con la afirmación que hemos iniciado el párrafo, ya que una persona con una posición social alta
siempre será mejor aceptada dentro del nacionalismo moderado.
Sentido de
inferioridad
Te n`has passat, matxo...
A vosaltres us tocaren els àrabs un pedrot enmig de l'aigua (jolivert) i desenterràreu a Don Pelaio.
buscar la palla en el nostre ull hauries de llevar-te la biga del teu.
No debades, t'agrade o no, ets un vulgar ultranacionalista espanyol.
"Dime de qué presumes, y te diré de qué careces", amigatxo.
Au!
A veure Jose, a mi m'agrada com el que més fer-li la punyeta al Cucarella (de fet una vegada em va enviar a tocar-li la figa a ma tia i la pobra encara no s'ha recuperat) però lo que no pot ser no pot ser: que té a veure l'aigua amb el nacionalisme? En general, la política castellano-manxega quant a l'agricultura ha estat demencial. Han volgut convertir unes terres de secà des de l'epoca de Leovigildo en terres de regadiu i "el que venga atrás que arree". Per a una vegada que el Cuqui té raó (Ui! perdó per l'excés de confiança pero es que una tia tocafigada uneix molt.)
Retruc:
-No, però menja quicos.