Correu Blocs Traductor | VilaWeb.cat
quimvic | La casa gran | dilluns, 22 de juny de 2009 | 10:00h
Els titulars periodístics fan que la notícia de l’Assemblea Nacional que vam celebrar ahir a Girona sigui que la CUP no es presentarà a les eleccions autonòmiques de la tardor de 2010 (si no és que s’avancen). 

Certament, la superficialitat que reclama la immediatesa dels mitjans fan que aquesta sigui la notícia que es ressalta en tots ells. Però el que de veritat es va aprovar no és (només) que la CUP no concorri a aquestes autonòmiques. Es va aprovar que l’aposta de la CUP per als dos propers anys sigui la consolidació d’un projecte. Es va aprovar que durant els dos propers anys l’objectiu de la CUP sigui el de créixer territorialment, tan pel que fa a les CUP existents com en les de nova creació. Es va aprovar el compromís de cohesionar les CUP en base a una organització nacional que tingui per objectiu enfortir tan la cohesió com la formació de les CUP d’arreu del territori. Es va aprovar iniciar un procés de debat que defineixi el programa marc de la CUP, un programa que ha de servir com a base tan per a les candidatures municipals com per a una possible futura candidatura d’abast regional o nacional. Es va aprovar, també, de reforçar el treball conjunt amb la resta del moviment popular, tant de l’Esquerra Independentista com dels moviments socials, per tal de bastir una autèntica alternativa a les forces polítiques dominants. Una alternativa de base popular que, quan sigui el moment, ja anirà als Parlaments o on calgui per avançar en la sobirania política i social del nostre país. I també es va aprovar que si l’Esquerra Independentista en el seu conjunt considera que cal anar a les eleccions, la CUP hi participarà.

En definitiva, el que es va aprovar ahir és que volem construir el futur de baix cap a dalt i no a l’inrevés.

Comentaris: 19
  • PArlo des de fora
    Laureta | divendres, 24 de juliol de 2009 | 13:35h

    Veig els de Revolta Global, que s'ajunten quatre i lo primer que fan es presentar-se a les eleccions, els de Reagrupament,  el mateix, els de la CUP a les europees de 2005 el mateix, i tants i tants grups que han fet el mateix, sense cap èxit

    La CUP en canvi ha fet un gest que des de fora, pels qui no coneixem massa l'organització, penso que crida l'atenció i genera respecte i credibilitat. Ha fet un gest de seriositat, de prespectiva de futur, de veritable aposta per un model organitzatiu combatiu i de base ( i no només institucional).   

    Felicitats. Avui la CUP, com a mínim per a mi, comença a ser una alternativa seriosa i esperançadora.


     

  • Enhorabona, cupaires vigatans!
    aleix | dilluns, 22 de juny de 2009 | 13:36h
    Una bona feina, un bon plantejament i el salt endavant necessari.
    Ara és l'hora de la feina. Hi ha temps i si es fa bé, la CUP posarà les bases d'un futur amb esperança. Penseu, però, que al joc democràtic formal això no li ha agradat gens, a banda de conjunturalismes electoralistes.
    Visca la CUP i visca la Terra!
    • La vedette
      anna | dimarts, 23 de juny de 2009 | 00:18h
      Aleix, tu t'has trencat mai la cara amb la poli ?
  • ehem
    ehem | dilluns, 22 de juny de 2009 | 12:57h
    "I també es va aprovar que si l’Esquerra Independentista en el seu conjunt considera que cal anar a les eleccions, la CUP hi participarà."

    Cosa que no tindria cap sentit perquè si l'argument principal per no presentar-nos com a CUP és que estem poc preparats i que no estem prou cohesionats, no vull ni saber les conseqüències que una incoherència d'aquest calibre podria tenir. Una proposta d'aquest estil contradiria flagrantment tots els arguments que es van esgrimir ahir. I voldria pensar que són arguments sincers i no "artimanyes" qualsevols.
    • per ehem
      Luard | dijous, 25 de juny de 2009 | 00:08h
      totalment d'acord amb tu!
      i espero sincerament que això no passi.
      • voleu dir?
        ramon | dijous, 25 de juny de 2009 | 13:34h
        No sóc adiví, però sí sé llegir i l'annex diu que la CUP obrirà ara un procés de consulta amb les organtizacions de l'EI en què explicarà que ha acordat que no hi ha les condicions per anar a les properes autonòmiques i que l'objectiu és centrar-se al 2011; també els demanarà què n'opinen de la possibilitat de presentar-se, i només en el cas que hi hagi el consens suficient, acordarà d'obrir un procés per anar-hi.

        Però com deia, sense ser adiví, preveig que, Endavant dirà que no s'hi ha d'anar, la CAJEI dirà el mateix, l'MDT dirà que si no hi va la CUP no val la pena, i Maulets, el SEPC i Alerta Solidària, diran que lo que digui la CUP. I el PSAN,... Bé, l'únic consens que hi haurà és que millor no anar-hi. Vosaltres què en penseu?

        Jo crec que seguir especulant per aquesta via és liar la troca. L'únic sentit de l'annex és convertir aquest tipus de decisions en exercicis de moviment, de debat horitzontal entre totes les organitzacions i sectors del moviment.

        Des d'ara fins el 2011, un dels objectiu comuns de tota l'esquerra independentista ha de ser un desplegament important a les properes municipals.

        Vinga, que tot està per fer i tot és possible!!!
  • Molt bé per la Cup!
    Albert Portell i Camps | dilluns, 22 de juny de 2009 | 11:24h
    Molt bé per la CUP, i també molt bé per la Cup de Vic!
    Ara haurem de treballar de valent per l'extanció de la Cup dins la comarca d'Osona. Crec que hem demostrat que estem fent una molt bona feina i un acte de maduresa política, que mica en mica anirem construïnt en positiu per construïr una molt bona base i per més endevant fer el salt que vulguem, però des de la fermesa i la coherencia politica.

    Firmat: Pel company de la Laia Jurado. Per si algun anònim no sabia qui sóc.
  • mb
    jordimartif69 | dilluns, 22 de juny de 2009 | 10:24h
    Doncs si és tot això l'aprovat, endavant...
    • l'assemblea mana
      Jordi | dilluns, 22 de juny de 2009 | 13:50h
      JO accepto el resultat, i ho faig per disciplina militant i assembleària. Estic d'acord en anar més poc a poc i esperar una mica. Però aposto sobretot per convertir la CUP en el referent nacional, un referent que desplegui un discurs nacional, subversiu i popular allí on sigui possible, enfortint el teixit associatiu i plantant cara al poder establert. JO treballo amb aquesta perspectiva però sincerament no sé si tothom està per aquesta via.

      Si finalment algunes organitzacions decideixen crear una marca blanca i concòrrer a les autonòmiques principatines catalunyeses llavors crec que tindrem un problema molt gros, tant i tant gros que no sé si aconseguirem superar-lo. El que ha passat amb les europees ha estat gravíssim però si aquesta posssibilitat que recull la ponència escollida tirés endavant crec que s'estaria cometent un error de proporcions històriques.
      • bona feina...
        David| Adreça electrònica | dilluns, 22 de juny de 2009 | 19:10h

        Ahir vaig poder participar per primer cop a l´assemblea nacional de la CUP. A part de la CUP també formo part d´Endavant i vull dir que mai s´ha passat pel cap d´aquesta organització presentar-se a les autonómiques, això, quan toqui, és feina de la CUP, però això si, amb un acord amb tots els agents de l´esquerra independentista. La CUP forma part d´un moviment i no pot anar per lliure com ja va fer a les europees de fa 5 anys (així li va anar).

        Jo aposto per la confluència dels diferents agents de l´independentisme, anar tots i totes a una, fer una gran organització de l´esquerra independentista on tots hi estem repressentats i que la CUP sigui el referent institucional d´aquesta gran organització. Crec que cap a aquí es on hem d´anar i el document aprovat ahir marca aquesta linia de pensament.

        • enfortim la CUP!
          Luard | dijous, 25 de juny de 2009 | 00:04h
          crear una altra organització? No pot ser la CUP aquesta organització? No us hi sentiu còmodes i representats?

          jo deixaria estar ja les estratègies de cada capelleta i enfortir entre totes i tots la CUP, que ningú dubta de la seva referencialitat si tothom li dóna suport...

          Salut i CUP!
          • No és això
            Un de l'EI | dijous, 25 de juny de 2009 | 14:00h
            Luard,

            Parlar de "capelletes" i de "deixar les seues estratègies", no és la millor manera de tindre un ambient sosegat de debat, no creus? Sempre les mateixes paraules... Maulets, CAJEI i SEPC també són capelletes?

            Sobre la referencialitat de la CUP, si no deixeu d'"obligar" a "referenciar" la CUP d'aquesta manera, casi agafant pel coll a la gent, com vols que la gent es senta còmoda? S'ha de debatir més sense prejudicis de tipus "els dolents que no tenen la mateixa visió de la CUP que jo".
            La CUP no és tot el moviment i ni molt menys tots estan dins la CUP, jo crec que el que s'ha de fer és continuar treballant amb un poc més d'humiltat, fer créixer la CUP donant-li contingut, sense "inflar-la" artificialment, i deixar els debats de referencialitats, treballant buscant consens entre tot el moviment, perquè a dia de hui, la CUP és el que és, i està on està. Molta gent del país encara no sap ni el que és la CUP.

            Vinga, salut i CUP!
  • sí sí la CUP pot ser aquesta gran organització
    ramon | dijous, 25 de juny de 2009 | 13:50h
    Però encara no ho és. Encara no ho és perquè no està present a moltes parts del territori on sí hi ha d'altres organitzacions de l'esquerra independentista. Si volem que la CUP sigui aquest gran referent de tothom (que de moment, és un dels principals referents, segurament el que ho és més a nivell mediàtic i popular), primer se l'haurà de fer créixer, i hi haurà d'haver les condicions per fer-ho.

    El què cansa a molta gent també (i dic molta perquè és molta gent), és que es menyspreï a organitzacions que estan fent molta feina allà on estan implantades, i que tenen el respecte de molts sectors populars organtizats (sindicats de treballadors, i plataformes ciutadanes) pel compromís de lluita de la seva militància. Gràcies a aquesta gent, s'ha apropat a l'esquerra independentista a molta gent que havia vist sempre el nostre moviment com un apèndix esquerranós de CDC i d'ERC.

    Vinga, l'AN ja s'ha acabat, i ens hem de posar a fer feina. Ara hem de començar a expandir sòlidament la CUP, i preparar també molt sòlidament la campanya del 2011. En contra del què s'ha dit l'esmena a la totalitat aprovada és un pla de treball excel·lent i il·lusionador per al 2011.

    La lluita és l'únic camí!!
    • ai ramonnnn
      Joanet de les Olives | divendres, 26 de juny de 2009 | 10:02h
      Cal valorar la feina feta pels companys d'altres organitzacions, d'això no n'hi ha cap dubte. I sincerament, no veig que ningú menyspreii a ningú quan les coses es fan ben fetes (com per exemple el SEPC amb el tema Bolonya, per posar només un exemple). Al contrari, moltes CUP's van plantejar mocions de suport per fer bullir l'olla o van fer diversos actes.

      Cal també, si de debò es vol construir un moviment, ser una mica realistes i potenciar i utilitzar bé l'eina que més resultats està donant. I constatar una realitat no és despreciar a ningú: cadascú fa la seva feina i la seva funció, i és normal que, per exemple, una organització de joves tingui menys incidència social que una organització on hi ha joves i gent més adulta amb més experiència política, tota junta. Espero que la sensació de manca de reconeixement no faci perdre de vista un mínim sentit de realitat. Cal articular millor aquesta eina amb tot el moviment, tal i com diu la ponència aprovada a Mataró, i cal deixar-la treballar amb un mínim de confiança i no estar constantment pendents de possibles derives i conspiracions reformistes.

      Estem d'acord, cal expandir la CUP amb el treball de tothom i sobretot amb l'ajuda dels companys que estan en llocs on encara no n'hi ha. Suposo que la majoria de companys que militen en una CUP i que provenen o militen també en d'altres organitzacions saben de la millora en molts sentits que ha esdevingut en l'EI d'aquell indret després d'haver-la creat i podran transmetre-ho als altres companys.

      Tots junts, amunt la CUP!
  • I tu ?
    la vedette | dimarts, 23 de juny de 2009 | 02:59h
    És més que evident que la CUP a les europees va fer uns "mals resultats" fa 5 anys perquè Endavant no hi va voler anar. Au, a fer migdiada, nano. 
  • s'ha d'acceptar l'acord tal com és
    pere | dilluns, 22 de juny de 2009 | 14:02h
    No has acceptat gaire el resultat si discuteixes un dels punts importants, que és la necessitat de treballar conjuntament amb l'EI aquest tema, això és l'important, no que ara es faci una llista diferent -sembla prou lògic que si prioritzem les municipals dedicarem l'esforç a això-, l'important és que hem decidit que és qüestió de tot el moviment i que ho hem de fer entre tots.

    cal acceptar el que acordem la majoria
    • s'accepta
      Jordi | dilluns, 29 de juny de 2009 | 16:47h
      S'accepta el que democràticament ha decidit la majoria, per tant, la CUP no anirà a les properes eleccions autonòmiques del principat. Això és així i cal ser conseqûent. La prioritat a curt termini són les municipals de 2011, haurem d'afrontar aquest repte i treballar per augmentar el nombre de regidors i regidores i augmenta també territorialment la base de la CUP.

      I cal continuar desenvolupant la ponència estratègica escollida a l'Assemblea Nacional de Mataró.
      • Escisió i trencament
        Fransesc | diumenge, 26 de juliol de 2009 | 03:39h
        Bé, després de tot plegat i de com ha anat l'assemblea només es pot esperar la data de l'escisió de la CUP i l'EI.Vista l'actitud d'alguns "guanyadors" de la votació ( amb aplaudiments, botifarres i intervencions agressives) és evident que la cosa està ja més destruïda que construïda i que el projecte que intentava tirar endavant la CUP ja està destruït i ben fracassat. Segurament però endavant i els seus aliats construiran un moviment poderós que ens portarà en breu a la independència i el socialisme.
        • llàstima
          Jordi | dilluns, 27 de juliol de 2009 | 14:57h
          Si, la cosa no pinta gaire bé, no, tant de bo no tornem a dividir-nos.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

  • Coses del món mundial
  • El món dels polítics funcionaris, semblant al dels pallassos, però sense gràcia
  • Aquí hi cap tot allò que no cap en cap altre cap (ai, en cap altre categoria)
  • o el país, aquell que gairebé ningú s'atreveix a reivindicar: Els Països Catalans
  • o el paiset, és a dir, Vic i la comarca d'Osona
  • Allò que em dicta algunes vegades el cor, d'altres el fetge i d'altres els budells
  • L'Ajuntament, on alguns hi planten la llavor i en recullen bitllets.
  • Les eleccions municipals del maig i la Candidatura d'Unitat Popular de Vic

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2010 »
dl dt dc dj dv ds dg
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats