Correu Blocs | VilaWeb.cat
sgordillo | Europa | dissabte, 16 de maig de 2009 | 01:39h


La jornada de precampanya de les eleccions europees a Catalunya ha estat marcada per l'exclusiva que aquest divendres ha publicat el delegat de l'Agència Catalana de Notícies (ACN) a Brussel·les, Albert Segura. [ACN: L'Eurocambra es gasta 6.000 euros en "traduir" al valencià l'espot electoral] Tots els partits polítics i alguns dels seus candidats als comicis del 7 de juny han reaccionat davant d'aquesta informació, que ha tingut un gran ressò entre els mitjans catalans. Fonts de l'Eurocambra han revelat a l'ACN que el govern valencià ha pressionat perquè es canviï la campanya per incentivar la participació electoral, amenaçant amb no emetre l'anunci a Canal 9 si és el mateix que es pot veure a TV3.

Comentaris: 9
  • Blavers
    Martí | diumenge, 17 de maig de 2009 | 15:37h
    Quina parida blavera. Aquests són els mateixos que el passat abril van fotre un anunci turístic a TV3 en castellà sobre "visitar la Comunidad Valenciana".
  • No hauría de quedar així
    Antoni | dissabte, 16 de maig de 2009 | 20:31h
    Ara també l'hauríen de traduïr a l'Aragonés, a l'Andalús a l'Extremeny, al Bable...
  • Això no és la noticia.
    Anònim | dissabte, 16 de maig de 2009 | 11:01h
    La noticia és que estem construint l'Europa de Vidal Quardras, reproduint-la a imatge i versemblança espanyola.

    Està bé que cada país respecte Europa de portes enfora en les qüestions generals justificades, però tanmateix  Europa deu respectar la sobirania de cada país de portes endins, en les seves qüestions especifiques.
  • Això depén del plantejament
    Gerard Fullana| Adreça electrònica | dissabte, 16 de maig de 2009 | 09:59h

    Bé, la decisió del govern valencià queda clara quina és, continuen treient suc a l'absurd debat sobre el nom de la llengua. Però t'he de dir que llegint diversos mitjans catalans em sembla que el blaverisme existeix a un i altre costat del Sènia. Estan fent exactament el que vol el PP que facen, jugar al joc del piròman i el bomber, el que els permet a ells treure un cop més el seu discurs al carrer.

    Cal canviar l'estratègia, jo hagués apostat per adoptar la variant de català occidental a Catalunya, que és també la de LLeida i part de Tarragona. Per què no podriem interpretar també que és Catalunya la que ha fet invertir 6000 euros més per no proposar la variant occidental de la llengua?

    I a més, tenint en compte el cost en dietes dels europarlamentaris, què hi ha de negatiu en que es gasten 6000 euros al País Valencia amb l'objectiu que la gent s'identifique en major mesura amb la variant emprada?

    Aquesta estratègia envers el País Valencià ha provocat una visió elitista del nostre moviment, allunyada del carrer, que ha servit per revivar el conflicte. Ho hem vist en el discurs d'alguna entitat al País Valencià, poc encertat, que ha estat interpretat com un cert autodi valencià.

    Cal canviar el discurs, moltíssima gent ja ho ha fet. Parlar de la unitat de la llengua amb normalitat, sense seguir el joc a ningú, perquè el valencià és el nostre català.

    Per cert, hui aniran 40.000 persones a les Trobades d'Escoles en Valencià a Alcàsser i Almussafes, on vindrà actuar els Eina (ex inadaptats), en el marc de La Gira-Festival Itinerant de Música en Valencià. Els dos municipis estan governats pel PP, i han demanat fer la Trobada, que com ja sabeu defensa la unitat de la llengua. Com és possible? amb la normalitat i el treball de base a les comarques.




  • te igual
    xavier | dissabte, 16 de maig de 2009 | 05:28h
    Crec que no cal confondre ni un punt mes a europa si volen un super dialectal ja va bé .. Han canviat res? dieu que no. només l'accent ... ni un duro més de "gasto" si ells el volen diferent nosaltres no (o potser si?) Una llengua un país.



pagina nova d'en Saül Gordillo








Vols rebre els apunts del bloc? Introdueix el teu correu:

Lliurat per FeedBurner






www.flickr.com
Saül fotos Más fotos de Saül

Ver el perfil de Saül Gordillo en LinkedIn

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 47 visites
  • Aquesta setmana: 1272 visites
  • Aquest mes: 3015 visites
  • Des de l'inici: 1211368 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 468 visites
  • Aquesta setmana: 5990 visites
  • Aquest mes: 13204 visites
  • Des de l'inici: 1701822 visites

Últims 40 canvis

Notícies VilaWeb

ACN

ACN Política

ACN Societat

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
Creative Commons License
Saül Gordillo. Bloc sense fulls is licensed under a Creative Commons Reconeixement-No comercial-Compartir amb la mateixa llicència 2.5 Espanya License.
Based on a work at blocs.mesvilaweb.cat.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://www.saul.cat.


RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats