Correu Blocs | VilaWeb.cat
lacarrau | opinió | divendres, 8 de maig de 2009 | 01:24h

En resposta a tots els mails rebuts sobre la nostra presència al cartell del  Catalonia festival in Akko:

 

companys i companyes,

estem orgullosos de la feina que esteu fent, això mostra que la gent és activa i organitzada i que Boicot Preventiu està a l'aguait. És molt important que la informació arribi a tothom, com ara nosaltres. No és que no tinguem present el boicot a Israel, el qual defensem i recolzem, sinó és senzillament  que la nostra ignorància no contemplava l'existència del boicot cultural.

Ens rebenta la passivitat i pensem que per enderrocar els sistemes injustos que ens reprimeixen tot suma, des de l' iniciativa més petita i individual fins a la més àmplia i consensuada, i això és el que sanament hem volgut portar a terme. Woody Guthrie duia escrit sobre la fusta de la seva guitarra “ This machine kill fascists” i per nosaltres, salvant les distàncies, La Carrau és la nostra arma.

Quan Eli Grunfeld , director del projecte de l' Orquestra Àrab de Natzaret, ens va proposar que els visitéssim, en cap moment vam tenir la sensació de tractar amb un sionista, perquè si és així es tractaria d'un personatge tristament còmic ( aquesta és una pregunta que tenim molt interès a fer en la propera entrevista amb Boicot Preventiu). En relació a l'ajuntament d' Akko hi ha una cosa que teníem molt clara: per molt fatxa que sigui el nostre ajuntament tenim el deure i l'obligació d'exigir-li subvencions i infraestructures, perquè els diners no son seus sinó del poble i així ho hem fet en infinitat d'ocasions, i com diu Fidel: jo estimo al poble americà, no al seu govern.

Altre cosa és rentar-li la cara a un dels apartheids més brutals dels últims temps, i per això tenim convocada una entrevista informativa amb Boicot Preventiu, per assessorar-nos, intercanviar informació i actuar amb coneixements de causa.

Insistim, la nostra intenció sempre ha estat portar el nostre particular activisme cultural, social i polític a un dels pobles més reprimits i sagnats del món, conèixer de primera mà la realitat i intentar aportar un bri d'esperança.

Una vegada més gràcies per les vostres cartes plenes de respecte i afecte.

 

Continuem avançant, SALUT!!!!


Comentaris: 13
  • peace in the world?
    rex | dijous, 21 de maig de 2009 | 20:43h
    Núria no et sulfuris que et donarà alguna cosa... ja veig que tu has viatjat a Palestina i t'ha corprès la situació que allà es viu. T'entenc. Però el millor que pots fer és dexiar de viatjar si no vols patir un atac de cor. Et recomano que no vagis als camps de refugiats dels saharauis, o al Tibet (si és que les autoritats xineses t'hi deixen entrar), ni a Txetxènia, ni se t'acudeixi passejar-te amb pantalonets curts per Afganistan, Pakistan, Jordania, Siria, Liban, etc. perquè encara et jutjaran per exaltadora i et lapidaran... No vagis a l'Irak i preguntis als seus habitants que tal es troben després de l'ocupació americana, o que tal estaven amb el dictador del Sadam. Pregunta a les dones indies que tal es viu al seu país, tan democràtic en comparació amb Israel... i bla i bla i bla!!!
    • prou cinisme
      llaut | dijous, 21 de maig de 2009 | 21:39h

      aqui es veu la profunditat de l`argument sionista: foten merder, ho reconeixen, però al món ja n`hi havien de massacres abans de les que fa el seu estimat estat.
      ...per això, actuen seguint l`exemple d`altres paisos imperialistes, i amb el seu suport, és a dir, amb molta covardia, és com sembren la mort al voltant seu.

      Sols un element se us escapa: els Drets Humans, són iguals per a tothom.

      Boicot a l`apartheid i a l`estat racista!!! 
       
  • BOICOT A ISRAEL (Gràcies Carrau, quants més siguem més força tindrem)
    Núria | dijous, 21 de maig de 2009 | 15:55h
    Després de llegir dos dels comentaris que estan penjats en aquest bloc a favor que La Carrau toqui a Israel no puc deixar d'escriure jo també el meu.
    Primer de tot, racisme és el què practica l'estat israelià, a més de genocidi, apartheid a tot un poble, ocupació militar, atemptat indiscriminat als drets humans, a més de saltar-se a la torera tota legislació internacional.
    Ho hem vist a Gaza recentment i ho seguirem veient mentre la Comunitat Internacional continuï, amb el seu silenci i la seva passivitat, sent-ne còmplice.
    Ho tinc tant clar que cal actuar per aturar tota aquesta barbarie que Israel practica indiscriminadament contra el poble palestí, no a tan sols a Gaza al decembre, sinó des de fa ja 60 anys arreu dels territoris palestins ocupats. La desinformació i la manipulació que ens arriba a Occident sobre la situació a Orient Mitjà, la ignorància de la majoria de la població sobre la realitat o en alguns casos les tendències feixistes de recolzament del sionisme, són les causes que provoquen que ENCARA ARA, amb tot el què està passant, es continuï justificant, relativitzant i tancant els ulls davant d'un genocidi tant brutal.
    Aneu a Palestina, aneu a Cisjordània, i ja no dic a Gaza on s'hi troba la pressó a l'aire lliure més immensa del món, aneu-hi i descubrireu,, aquells que no ho coneixeu, una realitat desesperant i absolutament injusta on ancians, homes, dones, infants i joves han de sobreviure-hi com poden sense que se'ls siguin respectats ni els seus drets humans més fonamentals.
    Jo hi he estat dues vegades i us asseguro que davant dels fets, davant de la realitat no hi ha paraules que comptin. Per això mateix estic convençuda que l'única opció que ens queda per aturar aquesta BRUTALITAT és actuar fermament, és el Boicot a un estat que està generant aquest barbàrie i que ningú es mou per parar-li els peus. Prou ja de justificacions, som la gent qui ho podem fer, com estan les coses, l'única via que ens queda és el Boicot com a estratègia de pressió a aquest estat per tal que s'acabi replantenjant la seva política i les seves actuacions d'una vegada per totes. Han de saber que fora d'Israel (i a dins, tot i què la minoria desgraciadament) hi ha molta gent que està farta de tenir que aguantar aquesta situació (i molts en són jueus!!!!).
    Estic molt farta de complicitats, divagacions i imparcialitats, es tracta simplement d'una qüestió de DRETS HUMANS, uns drets que Israel no reconeix a tot un poble que té dret a viure en pau.
    Estic molt farta d'acusacions d'anti-semitisme quan una critica Israel, quan critiquem a Israel critiquem el sionisme, critiquem un tipus d'estat amb un tipus d'ideari i de política, no critiquem a una religió. I per sort ja hi ha molt jueus d'arreu del món que s'han alçat en contra d'aquell estat que diu que els representa, perquè no s'hi senten representats, perquè no accepten que un estat genocida els representi: www.ijsn.net
    PROU DE COMPLICITAT I IMPUNITAT A ISRAEL
    BOICOT ISRAEL

    • vergonya
      Alex | dijous, 21 de maig de 2009 | 16:51h
      Estic molt d`acord amb Núria, i amb tots aquells que han visitat com jo Palestina i que han vist amb els seus ulls la realitat horrible que pateixen tantes persones, de diferents condicions, edats, sexe i religions.
      Cal recordar que entre els palestins hi ha també jueus, ateus, musulmans, etc, i que la manipulació sionista del debat cap al tema recurrent del antisemitisme és una falsedat que ningú es pot creure ja.
      Qui es dedica a defensar la política d`aquest estat ho fa en nom d`uns interessos, i en cap cas s`atura a reflexionar en els drets humans bàsics i fonamentals que es violen des de fa 60 anys indiscriminadament contra tota una població civil, la palestina.
      Crec que la història posa a cadascú al seu lloc, i aquells que tenen el cor tan dur com per justificar massacres com el que es va cometre contra la població civil de Gaza, ara fa uns mesos, acabaran amagats i avergonyits de la seva actitud.
       
  • anti-boicots culturals
    minyo | dilluns, 18 de maig de 2009 | 22:38h
    Amics/gues Carraueros

    Espero que ens acompanyeu al poble d'Israel i que plegats poguem traslladar un missatge de pau i solidaritat als jueus més radicals. I també espero poder alegrar una mica les vides de tots aquells i aquelles que no en tenen cap culpa de tenir un govern com el que tenen.

    Em sembla perfecte que hi hagi gent que reivindiqui, gent que denunciï, i gent que lluiti contra les injustícies, però si ens posem a filar prim, potser que ens quedem a casa i deixem de mostrar els valors de la nostra cultura enlloc. Començant per l'estat opresor espanyol, els terroristes dels EEUU, dictadures vàries, països imperialistes, exportadors d'armes i guerres, oligarquies... Solidaritat amb el poble Saharaui (no actueu al Marroc), solidaritat amb el poble nord-irlandès (no actueu a Anglaterra), solidaritat amb els Txetxens (no actueu a Russia), solidaritat amb l'Irak, l'Iran, Vietnam, Cuba, Afganista... (no actueu als EEUU), solidaritat amb el Tibet (no actueu a la Xina), solidaritat amb les comunitats indígenes a sudamèrica (no actueu a sudamèrica), solidaritat amb el món!!! no sortim de casa!!!

    Ara, també entenc que La Carrau és una empresa que es guanya els diners actuant per col·lectius alternatius i que per a vosaltres us podria resultar contraproduent anar-hi. Bé, espero que els diners no siguin la única causa que us mogui, i penseu en tot el poble d'Israel (us recordo que allà també hi viuen no jueus).
    • hola minyó!
      lacarrau | dimecres, 20 de maig de 2009 | 01:05h
      Duran tots aquests dies ens hem informat, ens hem fet una idea més clara de la situació i hem pres una decisió. Estem acabant de redactar el comunicat explicant-ho. Així que el tinguem el penjarem en aquest bloc.
      De totes maneres tan minyons com nosaltres sabem que  d'amics i d'enemics en guanyarem o en perdrem tan si hi anem com si no (només cal que miris una mica per la xarxa i veuràs les dues cares de la moneda...).
      Hem hagut de prendre una decisió i ho hem fet tan bé com hem sabut, intentant ser conseqüents amb les nostres idees, contrastant les opinons i les realitats que ens han fet arribar.
  • NO AL RACISME
    Anònim | diumenge, 10 de maig de 2009 | 11:28h
    És evident que està tornant el feixisme, el nazisme pur i dur, fins i
    tot amb els seus boicots als jueus, exactament igual com feien abans.



    Fanàtics il·luminats que van començar fent boicot als jueus, i van
    acabar cremant-los en cambres de gas, duent Europa i el món al
    desastre, la barbàrie i la guerra. És la consequència final dels que
    fan boicot al poble israelià pel simple fet de ser israelians.

    El vostre boicot indiscriminat contra tot un poble és pitjor encara que el boicot del
    PP a grups musicals abertzales. Perquè el PP discriminava per raons
    ideològiques, però vosaltres discrimineu a la gent pel simple fet
    d'haver nascut a un lloc del món!!!



    Contra sud-àfrica no hi va haver cap boicot, el boicot era contra
    l'apartheid, no contra sud-àfrica. Quin cinisme comparar aquella lluita
    anti-racista amb aquesta barbàrie racista, antisemita i neonazi. La
    República Sud-Africana continua existint, no els han tirat al mar ni
    els han fet fora ni els han exterminat com voleu fer vosaltres amb el
    poble israelià.

    Que quedi clar: aquesta vegada no passareu. Ja tenim la lliçó ben apresa i no permetrem que torni la vostra barbàrie nazi.


    LA CARRAU NO US FEU CÒMPLICES DEL NAZISME

    NO RECOLZEU ALS QUE VOLEN ACABAR AMB ELS JUEUS

    NO ALS BOICOTS RACISTES!!!
    • Parles seriosament?
      Bastoners a Palestina | dissabte, 22 d'agost de 2009 | 18:03h
      Parles seriosament? de veritat o és una paròdia?

      Ningú ha criticat l'estat d'israel pel fet de contenir jueus a dins si no pel fet de les atrocitats que comet.

      El que sí que és feixista és el sionisme, i no ho diem nosaltres, ho va dir la ONU en el seu moment. Creure que es pot deportar i executar poblacions senceres argumentant que aquella terra és la d'un poble X, que és un poble escollit que poblava aquelles terres feia 2000 anys i colonitzar-les argumentant l'espai vital d'aquest poble és totalment feixista.

      El teu argument és el mateix que si jo vaig pel carrer i li foto una patada a la cara a un vell, li trenco les dents i l'apunyalo i em diuen que sóc un malparit els acuso de tenir catalanofòbia i de acusar-me pel sol fet de ser català.

      Amb tots els respectes, estas malalt. Fes t'ho mirar...
  • boicot cultural
    alex | divendres, 8 de maig de 2009 | 15:02h
    Crec que el boicot cultural té un component ètic molt més evident que el d`empreses, en el sentit que la cultura és un bé ciutadà, i per això oberta al diàleg i l`intercanvi democràtic i multidireccional mentre que les empreses són fortament privatitzades i d`estructura jerarquitzada, i per això resulta més difícil influir en les seves decisions.
    Celebro el vostre missatge i crec que aquest és l`exemple de que la cultura és gran, i permet una resposta inmediata, uns vasos comunicants entre els agents creatius i la ciutadania amb valors.
    Amb el vostre ajut posant un granet de sorra a la tasca de la societat civil compromesa per la pau, que vol tendir ponts a les dues parts del mediterrani, serà fonamental a la llarga.
    Vull veure la Carrau a Palestina!
    Els infants i joves palestins tb ho mereixen!!!
  • Gràcies
    Embranzida | divendres, 8 de maig de 2009 | 13:22h
    Us vull agraïr la vostra reacció, això també demostra que vosaltres esteu actius i que feu cas de l'opinió de la gent que us escolta i que us és propera. Espero que la reunió amb Boicot Preventiu us ajudi a tenir una idea més clara del Boicot Cultural, i que entengueu que és molt important per l'erradicació del sistema sionista i d'apartheid israelià.

    Moltes gràcies, i continuem avançant, també gràcies a gent com vosaltres!

    NI UN PAS ENRERE!

    Salut i Boicot.
  • Gaza 2009
    alex | divendres, 8 de maig de 2009 | 10:03h
    Gràcies a vosaltres, espero que comprengueu que els comentaris representen la reacció lògica d`indignació i sorpresa de molts aficionats a la vostra música, i que aquesta reacció és també el sentiment majoritari de la societat civil catalana, com es va demostrar amb les nombroses concentracions i manifestacions de suport a Palestina en els durs moments del començament de 2009, on més de 1000 víctimes innocents, la major part infants, van ser assassinades amb els bombardejos de l`exèrcit israelià, en operacions que ells anomenen quirúrgiques, és a dir, netes i calculades...
    Si realment no vau ser conscients de la dramàtica realitat i injustícia d`aquell moment, i la continuitat que això suposa com a política en els darrers 60 anys, us recomano veure alguns minuts relacionats amb els "fets"  a Gaza aquest passat "Nadal"...
     

    http://www.youtube.com/watch?v=6qxBU2ubbDc   testimoni metge palesti
    http://www.youtube.com/watch?v=XvNbHT9CTRw  documental Alberto Arce
    http://www.youtube.com/watch?v=lHcHjCbDeQw   reportatge Cuatro

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats