Correu Blocs | VilaWeb.cat
lluis | 04. Renfing | divendres, 1 de maig de 2009 | 09:45h

Terra gris de tren de rodalies. Sola blanca i tela blava, amb punta nívia com la gèlida Antàrtida que ocupava la meva lectura. Velles bambes dels vuitanta que amaguen peus petits. Texans blaus, tradicionals, ajustats i amb estrip sota la cuixa per marcar un tarannà rebel. Caçadora de pell de color indefinit amb cremallera tancada fins al coll. Envoltant-lo, un xal de fedaí em diu que és disposada a morir... Per què? Per quí?



Els dits, pelats d'anells i joïes supèrflues, aguanten uns papers que els seus ulls devoren amb evident avidesa. Ulls menuts, mig-closos sota pestanyes llargues i fosques. Unes pestanyes adients al seu rostre de fermes faccions, endolcides per uns llavis, sensuals i joves. Llavis que es belluguen imperceptiblement, com en un silenciós rés. ¿Aboca la lletra llegida i passada pel sedàs del seu pensament als aires del tren? ¿Taral·leja sota veu la tonada que rep per la oïda a través de dos fils blancs que hi pengen i s'ajunten i es perden a la butxaca de la caçadora vella? Colze fi, avantbraç femení.

Les mans aguanten uns fulls escrits amb lletra plena i rodona com el ventre d'una mare que dóna vida un fill. Una carta d'amor? Uns apunts de la Uni? Un conte íntim, anònim i personal?

Intento penetrar el seu esguard i seguir la lectura des del seu interior. Però el seu rostre, hieràtic, m'expulsa. Tossut, intento entrar per la oïda i em sacseja un glop intens del metal més dur, potent i brutal:

Amb els peus penjant del lòbul, rock my head al primitiu ritme de la música, em deixo endur per la veu d'Anni de Vill i llisco pel lòbul de la seva orella èlfica que m'explusa, de vell nou, cap al meu seient del tren. Tossut com una mula, intento enredar-me en els seus cabells. Cabells castanys i rebels, fermats amb pinces i encimbellats per un graciós monyet que es belluga a ritme de tren i de via, de via i de potent metal amb accent femení.

De cop, els llavis dibuixen un somriure i els seus ulls, blaus i riallers, esclaten i avancen passadís enllà per abraçar, és segur, a algú que acaba d'entrar.

Asseguts de costat, es besen tendrament amb la mirada, defugint el cos a cos i donant vida a l'arcana timidesa d'un amor correspost per descobrir.

Comentaris: 2
  • Brillant
    Jaume C| Adreça electrònica | divendres, 1 de maig de 2009 | 10:57h
    Ep Lluis, un cop més t'has lluït. M'ha agradat molt i m'ha fet la sensació que estava començant a llegir un llibre que pintava interessant.....

    Fins aviat,
    Jaume

Categories

Últims 40 canvis

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 40 visites
  • Aquesta setmana: 886 visites
  • Aquest mes: 3591 visites
  • Des de l'inici: 305672 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 156 visites
  • Aquesta setmana: 3046 visites
  • Aquest mes: 13625 visites
  • Des de l'inici: 623750 visites
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats