
Fa un any que vaig iniciar aquest espai. Han estat 38 posts amb 32 comentaris, però sobretot, unes estones que m'han permès rumiar sobre temes i ordenar les paraules per comunicar-les. També, al voltant d'aquest bloc n'he conegut d'altres i d'aquí a allà. Per tant la valoració és positiva.
Ha estat un any on m'he internetionalitzat: facebook, twiter, llistes no públiques de discussió (molt interessants), grups específics de treball, linkedin. A més de seguir pràcticament la informació diaria mitjançant publicacions digitals de tots colors, bàsicament fetes a Catalunya, però també de fora.
Ha estat un experiment expres que volia fer davant l'allau de la WEB 2.0 i ara, un cop conclòs, he tret les meves propies conclusions, que comparteixo:
1. D'una manera o altra és important estar a la xarxa
2. Cal seleccionar els entorns on hi dediques el temps. Personalment he trobat més interessants els sites més "tècnics" i que fugen de la "organització social de per sí mateixa" (tipus "facebook")
3. El temps dedicat a internet ha anat en augment, dedicant 1hora mínim del meu temps d'oci diari. Això sí, en detriment de la televisió, de manera que hi hagut un canvi d'ús i prioritats.
4. Estic actualment en contacte amb un grapat de persones interessants que no conec personalment compartint opinions i reflexions quasi a diari (de l'ordre de més de 50), la qual cosa és engrescadora a més no poder.
5. He fet contactes professionals interessants arreu. Curiós.
6. El bloc pròpiament necessita d'una revisió. He de reconèixer que fet menys del que hagués desitjat, però "cadascú fa el que pot" i, com diu un bon amic, "qui fa el que pot no està obligat a més"
7. Trobo molt útil cercar la informació quotidiana i noticies per la xarxa i opinions de referència, més que els monolítics TN. Em passa ara que quan donen les noticies a la tele, normalment ja em sonen i en tinc més referències i punts de vista contraposats.
8. Molt interessant per seguir la informació local, especialment gràcies a blocaires molt actius com l'Àlex
Cadascú explica la fira segons com li ha anat. I jo, en faig una valoració positiva, tot i que, una vegada acabat l'any d'experiment, intentaré millorar la "qualitat" del temps que dedico a internet no pas la quantitat. I escriure, de tant en tant, alguna carta a mà, que també ho necessito!




