VilaWeb.cat
pvilarrasat | Catalunya / Països Catalans | diumenge, 19 d'abril de 2009 | 13:19h

Hi ha una esquerra catalana, que passa per independentista, però que quan pot es converteix en un apendix de l'esquerra federal espanyola que campa victoriosa per aquesta comunitat cada vegada menys autònoma i més espanyola. Fins al punt de regalar-los la Generalitat que han perdut a les eleccions. En nom de la unitat de les esquerres. Santa i laica unitat aquesta de les esquerres! És tota una tradició històrica: als setanta i vuitanta alguns d'aquests esquerranosos i independentistes es van convertir en satel·lits a l'entorn del PSUC (alguns s'hi van quedar com l'Armet). Ara apuntalen el PSC-PSOE. Com qualsevol assalariat també n'obtenen una compensació. I així el país es va convertint cada vegada més en una comunitat autònoma espanyola presidida per un militant socialista que sembla un "cabo" reenganxat de l'exercit espanyol.
A qui no li agrada aquesta situació de subordinació de l'independentisme a l'esquerra federal espanyola se l'acusa de fer "testimonialisme patriòtic", com comentava ahir Francesc Codina en la seva columna de l'AVUI. Joan Carretero escrivia al costat "Patriotisme i dignitat" un extens article on assenyala els dèficits clamorosos del país, la deficient i submisa actuació de l'independentisme parlamentari i acabava fent una proposta de futur arriscada. Alguna cosa caldrà fer per evitar que l'independentisme polític continuï el camí cap a la marginalitat de la mà d'aquells que no veuen altre horitzó polític que servir de complement de l'esquerra federal espanyola.


Comentaris: 5
  • Alerta amb Joan Ridao
    Rabionet Xaxes | dilluns, 20 d'abril de 2009 | 00:34h
    Una aportació: l'home clau de l'operació com dius s'aquells que " que no veuen altre horitzó polític que servir de complement de l'esquerra federal espanyola. " és diu Joan Ridao.
    La connexió PSOE no és Puigcercós, que no passa d'un tonto útil aprofitat pel Montilla.
    Aquí el veritable cavall de Troia és Joan Ridao. Si no creieu, estudieu-li bé la biografia, les preses de posició, la trajectòria, les actituds del PSC envers ell i ho descobrireu.
    Fixeu-vos com s'ha afanayat a celebrar l'encara no-escissió de Carretero, així el partit quedarà depurat i homogeneitzat, ha dit.
    El nom no era Carod ni és Puigcercós: el nom clau és Joan Ridao.
  • D'acord
    papitu| Adreça electrònica | diumenge, 19 d'abril de 2009 | 20:35h

    Estic d'acord amb tu amb tot llevat d'una part del teu comentari:  Potser Semblarà un caporal reenganxat per l'aspecte físic i alguna altra cosa, però els caporals reenganxats no porten els fills a l'Institut Alemany ni a qualsevol altra escola d'"elite".

  • O com omplir l'independència de continguts espanyolistes, fins fer-la transparent a l'espanyola.
    Anònim | diumenge, 19 d'abril de 2009 | 17:09h
    L'independència com un complement barrufet i per adornar figuratiu, per anar duent-la no només a la marginalitat i si no a més a més buidant-la de continguts,
    • Esquerra?
      Anònim | diumenge, 19 d'abril de 2009 | 17:38h
      Esquerra esta dirigida per una 'classe' funcionarial catalana igual que el PSOE-C i sota el 'lobby' dels més grans oligopolis.

      Res a veure amb els que són a l'esquerre de veritat d'aquest país i tenen que bellugar-se dins del món empresarial.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats