Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2010 »
dl dt dc dj dv ds dg
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
ignasiguardans | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 12:51h
Expliquen els mitjans de comunicació que he rebut, i acceptat, una proposta de gran confiança i responsabilitat, per dirigir la política cinematogràfica i audiovisual a les ordres de la flamant Ministra de Cultura. Suposo que si ho expliquen tants mitjans, ha de ser veritat!



Per prudència i sentit comú, és obvi que ni puc ni he de comentar res sobre el contingut d'un encàrrec que només es materialitzaria amb la decisió corresponent del Consell de Ministres. Acostumat a no dir mai que no a cap mitjà de comunicació que em demani les coses amb respecte, caldrà adaptar-se a una nova etapa. Sí que vull subratllar des d'ara que espero no molestar ningú amb aquest pas. I que si això passés, ho lamentaria, de veritat. Encara que em costa una mica entendre que qui acceptaria sense problemes la meva incorporació com a directiu a una multinacional nord-americana o de Corea, pugui criticar-me si decideixo acceptar un encàrrec apassionant de servei públic i a favor dels interessos generals.

En tot cas, si les coses segueixen el curs que anuncien, espero no cometre massa errors, i correspondre a la confiança de la meva bona amiga Ángeles González-Sinde (i també -ho diré clar- a la confiança indirecta de qui l'ha nomenat Ministra) amb la mateixa serietat, lleialtat i energies que he aplicat fins avui en les meves successives activitats.

D'aquí a una setmana volaré cap a Estrasburg per última vegada. Amb la presentació de la renúncia a la meva acta de diputat (i amb unes quantes abraçades i petons a gent amb qui he compartit moltes hores de feina) tancaré formalment aquesta llarga etapa parlamentària que tantes satisfaccions m'ha donat. Amb això, deixaré automàticament també qualsevol càrrec orgànic en CDC. I ja, quan prengui la decisió qui l'han de prendre, començarà un nou temps, nou guió, nou plató i nous companys de repartiment. Però les mateixes ganes de treballar, els mateixos ideals i la mateixa vocació de servei. Ja hi haurà ocasió llavors de parlar dels reptes fascinants que té per davant la poderosa i creativa indústria del cinema, i tota la creació àudiovisual al segle XXI, el segle d'internet.

Comentaris: 94
  • Malgrat els "guardans"...
    josé poblador| Adreça electrònica | diumenge, 26 d'abril de 2009 | 01:25h
    Malgrat els "guardans" continuu creient en la política i en la majoria dels polítics.
    José Poblador
  • Si-us-plau: penseu-hi ...
    CLK| Adreça electrònica | divendres, 24 d'abril de 2009 | 15:12h

    Distingit i benvolgut Sr. Guardans,


    Com a persona i ciutadà, com a nacional català i catalanista que sóc, no veuria cap raó per la que hagi, jo mateix, de jutjar, ja no cal dir blasmar, la vostra opció d'esdevenir un càrrec institucional (de fet, de confiança política, i en el si d'un govern, per descomptat en el sistema polític vigent, ideològicament partidari) en l'administració de l'Estat Espanyol.


    Dintre del, és innegable, efecte que ha tingut la vostra decisió, si més no en la dimensió pública, per exemple de manifestacions oficials o de declaracions a mitjans de comunicació (vull remarcar això de comunicació pública), com seria el cas de qui formalment les poden fer, dirigents del vostre partit, la meva percepció és que hom ha respectat el caràcter personal de tot plegat; per exemple, valorant-ho així, com a una opció i decisió individual, legítima, en l'aspecte de tenir una continuïtat en l'activitat professional del servei públic, tal com dieu.


    Jo, com apuntava al principi, no cal dir que respecto igualment, i amb aquest aspecte de romandre a l'administració, per a l'interès comunitari, en sentit ampli, que després d'haver exercit un càrrec n'accepteu un altre. Al mateix temps, si no és impertinent tenir, i expressar, per la meva part una també percepció personal respecte al vostre capteniment, opino (remarco això d'estrictament opinar) que a tot això no hi és del tot, o gens, aliè, el, em permeto dir, probable disgust personal que haureu tingut en no ésser renovat com a candidat a les properes eleccions europees (i com a, virtualment, Diputat en el Parlament Europeu); també ho comprenc i ho respecto personalment.


    Per cert, vos mateix us referiu (en el post del vostre Blogspot i en les declaracions a COM-ràdio) al que efectivament podria ésser la qüestió objectiva, en esmentar com a elements comparatius o il·lustratius una "multinacional" o una "empresa"; aleshores comprobaríem que tots anem ben encaminats (les comunicacions públiques d'uns i altres) i torno a dir que, per a mi, no hi ha res més a dir.


    Si no fos ... les vostres manifestacions públiques i declaracions a mitjans de comunicació (!!!), com les d'avui, on dieu (si és que pròpiament són així) que "... Catalunya corre el risc de tenir un totalitarisme nacionalista ...". Si entenc el que dieu, en el sentit que, entenc, ho dieu, i amb el significat o interpretació, i ús (!!!), que se'n faci, penso (ara remarco que ho he pensat) que seríeu profundament injust, no amb el vostre partit, sinó amb Catalunya i la seva història ...


    Quina necessitat hi ha, quina necessitat teníeu, de dir aquestes coses (que fan o poden fer mal)?


    Quin nacionalisme, històricament i tradicionalment, fa segles i no gens lluny en el temps, i encara actualment, malda per a que la identitat col·lectiva diferenciada de Catalunya es vagi dissolent, s'aflebleixi i, finalment, desaparegui (si no per la força, que també ho ha estat, per aquell "que se consiga el efecto ...")? I és que en la qüestió dels drets, i el seu ple exercici, polítics, econòmics, socials, culturals, lingüístics sobiranament (ni més ni menys que qualsevol nació) és el més elemental a promoure, defensar, etc. se'n digui nacionalisme (en aquest cas català) o com se'n digui, i això en el propi territori i en la pròpia societat (a "casa d'un", no a "casa d'un altre" com fan altres nacionalismes (Us adoneu dels exemples, en tots els camps, del "nacionalisme espanyol"?)


    Jo penso i sento que Catalunya és una nació (històricament forjada, com les altres), i em penso i em sento, nacionalment, com a català, Ah, i com a tal, europeu i membre de la humanitat! (una altra cosa és que administrativament sigui, però no he pogut ni puc triar, espanyol). Us demano, a l'avançada, disculpa per una pregunta que us faré (òbviament i no caldria ni dir-ho, no teniu perquè respondre-la): Vós penseu i sentiu que Catalunya és una nació? Vós us penseu i us sentiu nacionalment català? Segons la, eventual, resposta, se solen entendre moltes coses (aquesta que ens ocupa potser també).


    Potser el vostre mateix disgust personal, potser el que sigui ... potser ni tinc dret a conjecturar sobre això ... El cas és que crec que no hem d'estar dividits, que tots, amb un mínim sentiment d'identificació i consciència de catalanitat, hem d'anar junts, i em sabria greu que, també per part vostra no fos així (opino que vós i el vostre partir ho podeu fer i ho podeu fer bé).


    Res més, que ja és prou; moltes gràcies per la vostra atenció i rebeu atentes salutacions.


    Addenda: Prego, sols puc pregar-ho, resposta.

  • El vostre camí porta a la direcció contrària
    El vostre camí no té nom | dimecres, 15 d'abril de 2009 | 09:34h
    Si realment Sr. Guardans creu convenient a formar part del govern espanyol és perquè la seva ànima li ho demana, dubto que s'equivoqui. Prou ha manifestat en públic que la via sobiranista catalana creu que és una pèrdua de temps i per això se'n va a Madrid.

    Ara bé: la seva ànima també li demanarà posar pals a les rodes a qualsevol avenç nacional de Catalunya? El seu oncle en Francesc Cambó em sembla haver llegit que va fer unes passes semblants i va acabar al costat del dictador mirant com aplastava Catalunya. Consentirà que torni a passar? Continuarà la vostra nissaga essent egoista, egoisme pus i dur?
  • Promoció o decadència
    Miquel | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 20:37h

    Sr Guardans: em permetrà que li digui que no és el mateix un càrrec de direcció a una multinacional (coreana o americana) que el càrrec que ocuparà vosté en el Ministeri de 'Cultura' espanyol. Els sous són molt diferents i m'estranya que intenti fer aquesta mena de comparacions estrambòtiques. Em deman, doncs, si s'està enganyant vosté mateix o si pretén prendre'ns el pel d'alguna manera. Sembla mentida que després d'un lustre d'experiència a Brusel·les defensant pressumptament els interesos de Catalunya, la seva sortida professional sigui la que ens ha descrit. No és cap promoció professional sinó més aviat una opció desesperada.

  • Només una pregunta
    Francesc Farran Debat| Adreça electrònica | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 18:31h
    Només una pregunta. Des d'aquí defensaras la nova llei per igualar el cinema en català amb el cinema en castellà a Catalunya o et deixaras utilitzar per posar-li pals a les rodes, en nom del servei públic és clar?


    Ja m'imagino que serà una pregunta que no tindrà resposta.


  • bien hecho
    Santiago | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 17:03h
    Sr. Guardans, la mayoría de los que nos sentimos catalanes y españoles no entendemos estas rasgaduras de vestidos del resto de comentarios. Usted siga trabajando con su saber estar y haremos grande nuestra nación: España.
  • No et trobaré a faltar
    Moisès Martí | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 12:20h
    No et trobaré a faltar a la política catalana, et recorda alguna cosa el nom de'n Boadella ? per cert podrem descomptar el teu sou del total de diners que ens roben els teus amics del PSOE, com a mínim el teu sou anirà a Catalunya, no ?
    • ortografia
      cristobal | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 18:53h

      No és "de´n" sinó "d´en".
      Comentari fora de lloc i un xic estúpid, Moisès.

  • Vot de confiança
    Vicenc| Adreça electrònica | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 07:28h
    Abans que tot vull presentar-me com una persona, nacionalista d'esquerres i que no ha estat adscrit -ni està- a cap partit.

    Dit això veig que a tothom se li omple la boca criticant una decisió personal i m'agradaria saber que faria molta d'aquesta gent que critica i insulta si es veiessin en la situació del Sr Guardans quan d'un dia per altre et treuen de la teva feina no per mala gestió sino per una decisió política.

    A mes d'un li devia fer nosa el protagonisme que venia adquirint Guardans desde la seva tribuina a la UE, i mes d'algun càrrec de CDC li tenia ficat el dit a l'ull perquè es clar, quan es tenen opinions pròpies, com es el cas dels controls dels aeroports, la disciplina de partit no sol ser massa agraida en recolzar-les.

    Es molt fàcil criticar les decisions que pot prendre un representant polític, però mes que les decisions en si, el que s'ha de jutjar son els fets, i com actua en les seves competències que ha de gestionar a partir d'ara. No negaré la dosi de despit davant els càrrecs del partit davant una decisió d'aquesta mena. Pero penso que es ben humà i comprensible.

    Molts catalans ens lamentem de que ningú ens enten, que tenim mal finançament i estem per sota de la mitjana espanyola. Això es evident i ningú ho nega. No obstant, estic una mica cansat d'haver sentir allo de "fer pedagogia" de catalanitat a "les espanyes". Srs. qui vulgui entendre'ns que ens entengui i qui no, doncs dues pedres.... Per molt que ens volguem explicar a fora malament rai si d'això depen que la societat catalana funcioni millor. D'altra manera ens haguéssin anat les coses si en contes de dir que les coses d'Espanya que les portin ells, haguéssim començat també a intervenir-hi ... Si pensem que s'han de canviar les polítiques de l'estat espanyol, i en efecte se n'han de canviar moltes, perque que no comencem a intervenir-hi nosaltres i posem el nostre gra de sorra ?. Penseu que no ens afecten les polítiques espanyoles, a l'igual que les europees, en el nostre dia a dia ?.

    Donem-li un vot de confiança al Sr. Guardans i jutjem-lo pel que hagi fet com a gestor polític. Els mitjans han anat plens de la notícia del Sr Guardans només pel fet de que es d'un altre partit i també pel fet de que es català. Ai,  el dia que el fet de ser català deixi de ser noticia en un govern espanyol les coses començaran a canviar. Perque desenganyem-nos Catalunya no serà mai independent. Hi ha masses interessos en joc i la classe política catalana,i bona part de la societat civil i empresarial d'aquest país tampoc ho permetrien. I doncs, si hem de formar part d'un altre estat, doncs ajudem a canviar-lo. I per fer-ho cal actuar des de dins i no mirar-nos-ho des de fora sense actuar.
    • Em faig polític per enriquir-me
      Jordi| Adreça electrònica | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 09:33h
      Aquest és el problema dels polítics professionals, que en lloc de viure per a la política, viuen de la política i no saben fer res més, de manera que es venen al millor postor. El senyor Carretero també es va quedar sense feina política, i com que és una persona honrada i només estava en política per servir el seu poble, no per enriquir-se, se'n va tornar a exercir la seva professió. Òbviament no podem dir el mateix de l'espanyol del Nacho.
      • allà on fa mal.
        cristobal | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 21:20h
        El senyor Guardans no té carnet del PSOE,que jo sàpiga,  i la seva trajectòria en l´àmbit jurídic de l´audiovisual és extens. No ha demanat feina, li han ofert, cosa molt diferent, per cert. Però CIu sí que ha tingut gent que ha canviat el carnet, i sense cap mania. Potser recordem a Josep Maria Trias de Bes...........
  • seny
    cristóbal | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 08:56h
    A la fi llegeixo un comentari assenyat! Felicitats !
  • Em sembla massa fort el que ha fet.
    Albert Castany| Adreça electrònica | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 02:50h
    Sr. Guardans, no soc ni radical ni sectari ni res d'aquestes coses que acostumen a dir de nosaltres aquests senyors pels quals vostè treballarà a partir d'ara, però li he de dir que la seva actitud des que li van dir que no seria candidat a les eleccions europees m'ha decebut molt. M'han decebut les seves declaracions que han fet molt de mal al seu partit, que també és el meu. Però el que més m'ha decebut és aquesta decissió seva d'acceptar un càrrec a un ministeri que no té ni cap ni peus, amb una ministra que va ser capaç de donar suport a un manifest que fomenta l'odi, que té per president un mentider que és capaç de passar-se pel cul la nostra llei bàsica.
    La veritat, no sé que li pot veure de bo aquest govern al qual vostè s'incorpora, però per a mi ha estat una bufetada immensa als meus principis. M'ha decebut tant que no puc desitjar-li sort com fan d'altres.
    Si volia tornar la bufetada de la seva no-designació, la veritat és que l'ha tornat i amb interessos! S'ha passat! els socialistes l'aplaudeixen, alguns se'n foten de nosaltres. No sent vergonya? Està satisfet?
    Però potser el que més m'indigna és que compari ser un alt càrrec d'aquest govern a tenir un càrrec al consell d'alguna multinacional. Senyor Guardans, que ja ens afaitem, home! Això és enfòtre-se'n de la gent que llegeix el seu escrit! Com pot comparar un càrrec a una empresa amb una cadira a un govern que cada dia que passa ens recorda que no som res i que se'ns pixa sempre que pot?
    Com a  militant de CDC que soc, espero que demani la baixa del nostre partit. I ho dic públicament aquí i a on calgui.
  • tornar a dir.
    cristóbal | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 08:55h
    Doncs jo dic públicament, i ho torno a dir, que el senyor Guardans és ben lliure de treballar per a qui vulgui. Ës un bon professional de la política, no com altres, que sent mediocres ocupen alts càrrecs per venir d´on venen.
  • C
    Joan| Adreça electrònica | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 00:55h
    Prou més valdrà que aquells erms de cap que encara no ho tenen clar comencin a fumbres ses idees a lloc i és que en aquesta controvèrsia que arrosseguem només hi ha lloc per dues posicions: o ets català o ets espanyol. Si ets català vols que Catalunya sigui terra rica i que nostra llengua i cultura pervisqui. Si ets espanyol vols l'anihilació total de la terra catalana tant cultural, com lingüistica i económicament. NO HI HA MITGES TINTES.
    • tinta
      cristobal | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 08:52h
      Òndia ! Dons CIU sempre a jugat a les mitges tintes, o no?
  • maleït el dia que el vaig votar
    Jordi | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 00:50h
    Si hagués dit que és un espanyolista frisós de col.laborar amb el PSOE, si hagués dit que frisava per posar-se sota les ordres d'una ministra espanyola i espanyolista a favor de la "lengua común", si hagués dit que no considera que Catalunya sigui una nació, evidentment no l'hagués votat mai.
    El senyor Guardans està fent una magnífica campanya a favor del PSOE, i en contra de Convergència, i espero que sigui expulsat ràpidament de CDC.
    Però clar, segur que ja té el carnet del PSOE, i els socialistes li agraïran molt la feina feta.
    Passi-ho bé i fins mai més!
    • sentit comú.
      Anònim | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 08:51h
      Vostè és un intolerant, d´aquells que "fan país" a la catalana, amb patilles tipus Oriol Mas.
      • quina bajanada!
        Jordi | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 13:00h

        Em sento enganyat per aquest senyor, perquè és un espanyolista oportunista que l'únic objectiu que té és enriquirse a base de càrrecs i sous públics, i no dubta ni un moment a posar-se a les ordres de la ministra de cultura que va signar el "manifiesto por la lengua común".


        I parlant d'educació, com a mínim hagués pogut esperar DESPRÉS de les eleccions europees, donar-se de baixa de CDC, fer-se el carnet del PSOE, i acceptar el càrrec.


        Però tanta fam de diners públics té aquest senyor que no es pot ni esperar? Tanta ràbia i ressentiment té perquè Convergència hagi triat un candidat molt superior en tots els aspectes com perquè ara faci la rabieta de nen petit enfadat i pensi "m'heu fotut fora, però jo us tocaré els pebrots tan com pugui"

  • Felicitats!!!
    JordiT| Adreça electrònica | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 00:34h
    Les més sinceres felicitacions! En un dels pitjors moments per a Catalunya des de la majoria absoluta del PP, amb un bloqueig absolut de l'estatut i dels temes més vitals del país que són competència estatal, vostè decideix entrar a treballar en aquest govern espanyol. Un govern que porta des del mes d'agost sense complir la llei més important per als catalans com és la seva autonomia política i en un tema tant vital com és el finançament. En els moment que cal unitat i reagrupament dins el catalanisme polític vostè decideix abraçar el govern Zapatero. Llavors de treballar pels interessos del seu partit que és CIU dona joc al seu adversari polític. Si es vol guanyar la vida fent política ha de fer-ho treballant per partit del qual és militant i defensant la seva estratega. Les "sortides laborals" d'un militant de CIU o es fan a l'empresa privada o es fan treballant pel partit a l'administració pública catalana, no pas fent de polític pel PSOE. Si li queda una mica de dignitat personal (la nacional ja no en te) hauria de donar-se de baixa de CIU.
    • ciu
      cristóbal | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 08:49h
      Que s´ho faci mirar CIU i el senyor Mas. Han perdut un gran professional.
  • Que tingueu sort Sr Guardans ! Quina desgràcia, quanta ignorància i quant sectarisme
    jordi carrera de Bascanó| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 23:49h
    Com si la gent de la Lliga que no havien mort no tinguessin dret a  anar a Burdos o a l'exili per salvar al pell. Com si el 36 els capellans que encara no havien mort   no tinguessin dret a salvar la pell.

    El Sr Macià no hauria dit mai allò de  Visca Macià i mori Cambó !

    El 36 a Catalunya va guanyar Lerroux
  • fot el camp botifler!
    kanopus | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 23:44h
    Bon vent! Fora traïdors botiflers de Convergència, llepacul socialista!
  • Què hi feia aquest espanyol en un partit català?
    Jordi| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 23:39h
    Pregunto.
    • català
      cristrobal | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 08:46h
      Que jo sàpiga, Catalunya forma part d´Espanya,i aquesta de la Comunitat Europea. Possiblement estigui mirant un mapa del s.XIII.
  • Pocavergonya!
    L'home del sac | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 23:35h
    A vós us vaig votar, però ara no ho faria ni de broma.
    Com es pot ser tant pocavergonya de posar-se al servei dels que ens estan prenent el pèl dia sí i dia també? Dels que ens neguen un finançament digne. Dels que els agradaria veure'ns desaparèixer i convertir-nos en uns espanyolets més que vibréssim veient la selecció espanyola!
    Per favor... una persona que milita en un partit catalanista pot fer això? Potser és que us vàreu equivocar de partit...
    Més valdria que us n'haguéssiu anat a una multinacional que no a treballar pels nostres opressors i més en una xuminada tant gran com el cinema espanyol, que són tots una colla de subvencionats, que reben més en subvencions que el que recapten a les guixetes dels cinemes...
    Us desitjo sort, però a mi m'heu decebut i molt.
    • educació
      cristobal | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 08:45h
      CIU un partit catalanista? Però a qui voleu enganyar, per  Déu!! Majestic, Majestic, Majestic............. Cal més memòria i més educació.
      • Tripartit, tripartit, tripartit!!!
        L'home del sac | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 10:31h
        Si tu dius Majèstic jo dic Tripartit!!!
        Hem de jugar a veure qui és més botifler???
        En el pacte del Majèstic es va donar suport al un partit espanyol perquè formés govern a canvi d'algunes contrapartides per Catalunya.
        ERC durant quatre anys va donar suport gratuït al govern d'en ZP i a més ens ha posat un espanyolista al capdavant de la Generalitat.
        Què passa, que es pot pactar amb el PSOE però no amb el PP??? Si al final són tot el mateix...
        Pensem més en Catalunya i deixem de jugar a veure qui és el traïdor.

        Per cert, vull dir també que el senyor Guardans em sembla una persona molt preparada i capacitada i que m'ha semblat molt bona la seva feina com a eurodiputat. A part d'això, crec que el seu compromís amb Catalunya és nul i per això no té sentit que estigui ocupant càrrecs en el partit que està.
        • no se sap res.
          cristobal | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 19:03h
          Miri, home del sac, amb el famós pacte del Majestic una legió d´advocats catalans van fer caixa a Madrid a canvi d´absolutament RES per a Catalunya, a excepció del considerable augment dels seus comptes corrents. Això, per començar.
          El president Montilla, li agradi o no, és el legítim president de la Generalitat. No es pot discutir la seva legitimitat democràtica. Dos.
          El tripartit ha fet moltes més coses a Catalunya d´inversió pública que Convergència en tota la seva història al capdavant de la Generalitat. Tres.
          I sí, no es pot pactar amb el PP, perquè és una dreta cavernícola. Quatre.
          • una cosa...
            Basquiat| Adreça electrònica | divendres, 24 d'abril de 2009 | 15:43h
            cristobal:

            aunque me guste la forma contestataria que tienes, ¡y me parece muy bien que defiendas a capa y espada a Ignasi Guardans ante tanto energúmeno exaltado!, lo de comparar al PP con las cavernas, me disgusta. Tu dices en una de tus múltiples replicas, que estamos en democracia, y por eso mismo te contesto. ¡No es justo criminalizar al PP por todo! Quizá lo comparas con los tiempos de Pedro Picapiedra por el hecho de que el PP ha rebatido judicialmente el Estatuto, y esto, siendo coherentes, no quiere decir absolutamente nada, puesto que estamos en DEMOCRACIA, y el PP esta en su derecho de cuestionarlo, ¡y punto! La justicia le dará o le quitará la razón, pero ya está.
            ¿Qué entiendes tu por carvernario? Me gustaría saberlo...Y con esto no digo que el PP no tenga actitudes reaccionarias, ¡que no fascistas! Una cosa es ser reaccionario, y otra ser fascista.

            Aun así, te felicito por tus rápidas respuestas, y por ser de los únicos en defender a Ignasi Guardans, que no ha hecho absolutamente nada anormal, salvo querer ganarse las garrofas de la mejor manera posible. Supongo que lo que le molesta a la caterva de intolerantes de este foro, es el hecho de que Guardans no sea un romántico-nacionalista, y si un hombre pragmático.
  • ...
    latrappola | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 23:33h
    Aquí pot veure com algú que flirteja amb C's i UPyD, s'aprofita de la seva decisió:

    http://joan-ferran.blogspot.com/2009/04/guardans-i-la-casa-gran.html

  • no hi han ideals
    Anònim | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 22:43h
    Quer ara mateix recordi, el Sr. Millo es va passar al PP el Sr. Guardans al PSOE, i per això nos'ha d'escandalitzar ningú és le més normal i sobretot de persones que provenen de CiU, ni Converencia ni Unió tenen cap mena de ideals és una forma de fer política que tot si val, apuntarse sempre al que més convé (no se sap si al partit o al país, però al que més els convé). Els  polítics de CiU és poden vendre l'estatut (al PSOE)a canvi de tornar al Govern poden fer pactes tipus Majestic (amb el PP) per seguir al càrrec i voldrien que ERC els hi dones el govern (espero que no).
    Un bon politic ha de tenir un camí i uns ideals  per el que es bo i el que es dolent, CiU no els té.
    Si volem dretes ja ni hi han, si volem esquerres ja ni hi han i si volem independentistes també ni hi han, per tant donar vots a CiU és tonteria.

    L'Isard.
    • er
      Miquel| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 22:47h
      COmpany,
      no aprofitem el fet de que un botifler es tregui la careta per fer sectarisme.

      ERC i CIU són dos projectes amb un sol objectiu. Cal germanor i estima entre nosaltres.

      Independència i democràcia.

      • únic objectiu????
        cristobal | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 21:24h
        Dos projectes amb un únic objectiu??? Que s´ha begut l´enteniment, ingenu? Des de quan la dreta i l´esquerra poden tenir un únic objectiu???
  • Qüestió de bona fe
    Xavi| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 22:05h
    La bona fe ens diu que cal intentar canviar allò que no ens agrada, i que els catalans mereixem tenir un Estat que ens defensi. La realitat ens diu que després de més d'un segle de catalanisme polític, el canvi de mutuu acord és impossible i l'Espanya ens continua sent adversa.

    La bona fe ens diu que la nostra cultura té valor per sí mateixa i no està supeditada a cap altra ni als arbitris de cap Estat. La realitat ens diu que la seua nova ministra simpatitza amb el Manifiesto i creu que la cultura catalana només té sentit si se supedita a l'espanyola, i que pretendre viure plenament en català a Catalunya és una anomalia.

    La bona fe ens diu que Espanya canviarà d'actitud tard o d'hora, i que si prenem part en les seues estructures d'Estat, veurà que defensant-nos a nosaltres, els catalans, també es defensa a ella mateixa i es fa créixer. La realitat ens diu que la voràgine nacionalista hispànica per la qual PSOE i PP es deixen dur no entén la diferència, perquè no la necessita i no la vol.

    La bona fe em porta a desitjar-li bona sort en aquesta nova etapa de la seua vida. Però la realitat em diu que ells no canviaran, i que del pacte amb Espanya només se'n pot tornar o trist i decebut, o convertit en espanyolista visceral. No li desitjo cap de les dues opcions.

    I hi ha una tercera alternativa. Que ells el canviïn a vostè, i que de Madrid en torni més convençut que mai que aquí sempre tindrà un país per estimar. Una Catalunya que té les seues febleses i les seues grandeses, però que és l'únic país que de debò tenim, i som l'únic poble que el podem defensar.

    Visca Catalunya i visca la Llibertat.
    • estimar
      cristobal | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 22:20h

      Penso que el senyor Guardans ja sap que té aquí un país per estimar, no cal que se´n vagi a Madrid per això. Ha rebut una feina interessant de servei públic i se´n va. I què? I si li hagués ofert el mateix càrrec França o Holanda? Sarkozy vol que un ex alt càrrec socialista treballi per a ell, i s´ho està pensant. I què? El senyor Guardans no és exclusiu de ningú, només de la seva pròpia ètica i valor professional. I no oblidem que el seu destronament per part de Mas respon més a una tàctica electoralista per esgarrapar vots de ERC.
      El senyor Guardans és un professional del servei públic, no ho oblidem.

      • Professional del servei públic
        Xavi| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 23:25h
        Clar que ho sap, només ho puntualitzo retòricament.

        És un bon professional, sens dubte, al qual, degut a la seua qualitat de càrrec públic, em ve de gust interpel·lar educadament per veure si actua per ideals, per sentit de país propi, per sentit de país aliè, per narcisisme o per despit. Guardans no és exclusiu de ningú, però pensi que la seua llibertat de treballar per qui vulgui porta implícita la meua llibertat de qüestionar per què fa el que fa. I d'expressar la meua decepció si el que fa no m'agrada o em sembla una tregiversació de les idees que el 2004 va defensar i per les quals el vam votar.

        Amb tot, cal tenir en compte que la parcialitat de treballar per Espanya és un cas ben diferent de la imparcialitat de treballar per Holanda o França. Això és quelcom que una breu conversa amb un funcionari jacobí madrileny dels que guien el nostre destí aclareix fàcilment.

        Que tothom faci el que vulgui i que tothom se sotmeti, en els seus actes públics, a l'escrutini públic. Em sembla un bon principi democràtic. Ah, i que tothom es responsabilitzi dels seus errors.
        • parcialitat
          cristobal | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 08:42h
          Totalment d´acord : tothom és lliure de qüestionar  els actes polítics d´un home que es dedica a la política. Però he llegit comentaris que revelen una actitud diríem poc democràtica i intolerant, aquesta és la qüestió.
          Torno a fer la pregunta : i si en Duran hagués acceptat un càrrec ministerial a Madrid? Demanarien les bases de CIU la dissolució de la coalició?
  • Bona sort
    latrappola | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 21:25h
    No comparteixo la seva manera de veure el catalanisme, però li desitjo molt bona sort en aquesta nova etapa.

    També aprofito per comentar-li que des de la seva nova posició espero que farà tot el possible per ajudar en l'aprovació i execució de la nova llei del cinema, i que puguem acabar d'una vegada amb la discriminació lingüística que patim els catalans per la visió anti-liberal, anti-econòmica, i xenòfoba, de certes distribuïdores.

    Estic convençut que farà tot el possible perquè en un futur als cinemes de Catalunya tinguem com a mínim un 50% de cinema en català. Si no fos així, sí que em sentiria decepcionat de la seva trajectòria.
  • Decepció
    Jordi | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 20:57h
    És bo saber amb qui podem comptar, i amb qui no, de cara a la construcció nacional. És evident que formaràs part del grup de catalans que els ha importat més la cadira i la posició, encara que sigui espanyola, que la nació catalana. Una decepció més, però sabrem fer-nos-ho sense tu. Adéu i bona sort en terres castellanes.
    • fer el llit.
      cristóbal | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 21:13h

      Construcció nacional? De debó algú pensa que CIU ha treballat per la construcció nacional? Ha treballat per la projecció dels seus, i punt. La llista seria tan extensa, que avorriria. Només recordar que Catalunya no té un règim fiscal com el del País Basc perquè ENS VAM ARRONSAR, ens vam acollonir, perquè Suárez li ho va oferir a Tarradelles, el president a l´exili que no volia saber res dels catalans pobres i que no tinguessin influències. No ho sabíeu, això?  Aquest ha estat el nostre model de "construcció nacional".


       

      • f
        Arnau| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 22:45h
        Recoi noi, sí que t'importa tot això. Veig que vas responent a tots els missatges que no són de la teva corda, o sigui, tots.

        Que t'hi va el sou? O potser ets l'Ignasi mateix, he he.
        • el sou
          cristobal | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 19:07h
          No, no em va el sou, afortunadament, i no sóc l´Ignasi Guardans. Però estic fart de tanta hipocresia i de gent que et critiqui per treballar per a qui un vulgui. Ens ha costat massa a tots recuperar les llibertats fonamentals per a seguir per aquest camí.
  • mentiders
    jordimartif69 | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 20:52h
    hehehe. Mare meva els camises de colors com us heu de justificar per acabar dient mentides. Els vostres avis, com amínim eren fatxes i punt. Bé, com a broma està molt bé.
    • passat i present.
      cristobal | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 21:06h
      Doncs sí, el senyor Cambó va pagar els serveis d´espionatge d´en Josep Pla a Marsella en contra de la República (per cert, qui se´n recorda, d´això? El gran Pla, comparable al delator de "rojos" Camilo José Cela), però el senyor Guardans viu en democràcia, i pot treballar per a qui vulgui. Ningú no diu res de la seva feina ben feta?
  • La prova del cotó
    Pepet| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 20:50h
    Tot molt bé, pero la prova del cotonet serà quan us demanin de fer el que cal per que puguem veure pelicules i vdeos en catala.

    A veure on et trobarem llavors. ...

    Si passes la prova, molt be. Si no la passes, es que tot el que et diuen ara, tenen raó i es queden curts.

     Apa bon dia.
  • hipocresia és una altra cosa
    oriol| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 20:46h
    Quan a hores d'ara algú encara ens diu que com més catalans a Madrid, millor, és que el seu objectiu no és, no tan sols la independència de Catalunya, si no ni tan sols el seu progrés humà i econòmic. Varis estadistes rigorosos ja han demostrat que com més creix Espanya, més enfonsa Catalunya. No es tracta d'insultar per insultar. Es senzillament un nacionalisme caníbal, a diferència d'altres nacionalismes integradors. És així i em sembla que poca gent cregui que calguin més demostracions que ens enfonsen.
    L'altra cosa és que algú vulgui trobar un lloc de feina ben pagat i amb l'única responsabilitat de salvar l'esquena. És acceptable (no sé si respectable); però si us plau, que no digui que ho fa en nom de Catalunya. Tots aquells que hi deixen o hi han deixat la suor (i fins i tot la sang) d'una manera o una altra, no s'ho mereixen.
    • doncs sí.
      cristobal | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 20:58h
      Doncs sí, i ho torno a dir. Quants van criticar a en Piqué quan era ministre pel fet de ser català? Per molt del PP que fos, ningú el pot criticar de mal gestor o de mal ministre, i ningú no pot dir que no sigui un catalanista a l´estil de CIU. Imaginem que formés part de CIU......quants dels votants ho criticarien?
      Que jo sàpiga, el senyor Guardans no ha dit pas que accepti el càrrec en nom de Catalunya, sinó pel servei públic. I fins ara, no ho ha fet malament.
      Decididament, som un país curt de mires.
      • doncs no
        oriol| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 22:57h
        Cristobal,
        és el senyor Guardans que diu que tindrà els mateixos ideals que abans (veure el seu comentari). I quan es va presentar a les europees de fa quatre anys ho va fer per defensar Catalunya (veure les hemeroteques).
        A Europa ja no ho va fer
        Ara ho vol fer a Espanya?
        I si, podem criticar i molt el senyor Piqué com a ministre i mal gestor. Només cal veure la competitivitat de la nostra indústria (i ell n'és un dels culpables).
        No, el senyor Piqué no és un catalanista (a no ser que per vosté ser catalanista sigui parlar el català a la intimitat i menjar pa amb tomàquet) (Per cert, com se li acut agafar en Piqué com a exemple... per la mediocritat?).
        I si, som un pais curt de mires, però sobretot de memòria. I el què ens sobre són contaires i vividors.
        Jo l'animaria a llegir Joan Fuster, per exemple, que ho explica molt bé
        • comentaris.
          cristóbal | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 19:17h
          Gràcies, senyor Oriol, per la recomanació bibliogràfica. Del senyor Joan Fuster he llegit "Nosaltres els Valencians". Gran llibre i gran escriptor.
          El senyor Piqué no va ser un mal ministre, encara que li ho sembli. Quanta gent va criticar que després fos ministre d´afers exteriors? Aznar és un feixista xulesc, però tonto no ho és pas.
          El senyor Piqué no parla català en la intimitat, com d´altres. El senyor Piqué parla en castellà quan no és a Catalunya, que és diferent. I l´anglès i el francès.
          Realment creu mediocre en Piqué? Òndia! Doncs faci el favor de dir-me qui no és mediocre, si us plau.
          Per a vostè és catalanista en Duran? Només això.
  • Tranquil
    Ernest| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 22:40h
    Tranquil, tu també tindràs el teu càrrec dins del partit nazi (PSC-PSOE, PP).
    • a la lleugera
      cristóbal | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 19:22h
      Comparar el PP, PSOE i PSC amb el partit nazi només demostra dues coses :
      1. Que vostè és molt, però molt, ignorant.
      2. Que és un bocamoll.
      Com a gracieta de barra de bar a les dues de la matinada, també és de mal gust, perquè negar-ho.
  • hipocresia
    cristobal | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 20:39h
    És ben curiós. Poca gent va dir res a favor seu quan CiU li va retirar el seu suport, i ara tot són crítiques. I si al líder d´Unió li haguessin donat un càrrec ministerial? Ah, no ! Llavors molts dirien que segur que des de Madrid treballaria també per a Catalunya.......Senyors, convé recordar que CiU no és un partit independentista (pacte del Majeeeestic, ho recorden?), i el senyor Guardans és ben lliure de fer el que li sembli oportú. Molta hipocresia veig en molts de vostès. I, ens agradi o no, Catalunya i Espanya es necessiten mútuament. I quants més catalans a Madrid, millor (bé, si són valuosos). Quants advocats catalans es van col.locar a Madrid amb el pacte CIU-PP? Allò sí que va ser un immensa presa de pèl, des de totes dues bandes!
    Senyor Guardans, rebi tot el meu suport.
  • On és la dignitat ?
    Jordi| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 20:30h
    Una de les meves decepcions, en temps de postfranquisme que encara vivim, camí de la democràcia,  quan he llegit la notícia de l'acceptació del càrrec  "psoeista" per part del ciutadà de Catalunya, en  Guardans, me preguntat: On és la dignitat dels catalans?  I aquest era de Convergència? Encara el mantenen a Convergència? Indignes i traidors. Unmal exemple
  • No té cap ni peus
    Josep Maria Vila| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 20:01h
    Si vostè foc un liberal de vertitat i mínimament catalanista no es convertitira en un funcionari més, i a sobre d'un ministeri que pràcticament no té competències; personalment crec que ho ha fet per tres motius:
    - pel seu ego desmesurat que té i les seves ànsies de protagonisme
    - per una rabieta per no ser escollit candidat
    - per por a passar a l'empresa privada, si dos un bon professional i si té tants coneixement d'Europa com diu, segur que s'hi guanyaria bé la vida
    Sobre com es pot passar de formar part d'un partit nacionalista català a treballar per una ministra que ha signat un manifest contra el model d'ensenyament a Catalunya, no cal fer cap comentari, em sembla un mostra més del motiu pel qual els polítics teniu una imatge tan dolenta: no hi ha conviccions, no hi ha coherència, no hi ha esperit de servei al país - bé, aquí segur que m'equivoco, hi ha esperit de servei a un país,  Espanya - suposo que és el seu
    No li puc desitjar sort, soc sincer, més aviat tot plegat és lamentable, ara bé, gràcies a vostè, ara tindrem més diputats catalanistes a Europa.
  • ja ho esperàvem
    Lluís| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 19:57h
    Quin enorme fàstic que em fan els botiflers d`aquí i d`arreu. Els que traeixen la seva pàtria, els judes que la volen seguir veient sotmesa. Igual que en Cambó; els gens botiflers passen de generació en generació.


  • uixxx
    interbit| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 19:47h
    uixxxxxxxxx..............hayyyyyyyyy..............uixxxxxxxxxxx............
    no he suportat mai el cinema del día, i no he suportat mai els programes de comentaris de cinema ni res per l'estil, i menys encara que sels tingui que mantenir amb subvencions
    nomes pensar que el sr. ignasi hagi pres aquest carrec m'agafa esgarrifansses
    espero que sigui un bon director
  • vocació inqüestionable
    josep m| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 19:07h
    Sereu un més dels aproximadament 150.000 funcionaris ociosos i inservibles que, segons l'empresariat català, hi ha a Madrid pel fet de mantenir actius ministeris amb les competències totalment transferides, endavant.

    Em pregunto si el favor que feu al PSC i PSOE, que estan encantats amb la vostra decisió, és una mostra de la vostra vocació de servei per Espanya. Molt grau deuria ser el vostre ressentiment per CiU, o molt necessitat de càrrec.

    Catalunya no paga traïdors.
    Espanya sí.
    Bona sort.
  • Ai Ignasi...
    Anònim | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 18:35h
    Ai Ignasi... Espero que facis quelcom de profit pel cinema català... Ai, no! Que a Madrid no s'hi va a vetllar per res que es relacioni amb Catalunya...

    Feia anys que no es veia un mal païr com l'esbombat a 4 vents per vós. Evidentment, si des de tots els mitjans i partits afins al PSOE s'hi havien posat tant a gust alhora d'esbombar que bé que havies treballat a Brussel·les (el què no entenc és pq no et van votar a tu, com si que vam fer els nacionalistes, en comptes de l'Obiols i companyia).
    En fi. Història d'un esperpent.

    Algun dia t'adonaràs del paper d'estrassa que has fet.

  • Molta sort!
    M.Pilar Muntaner| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 18:23h
    Ignasi, et desitjo molta sort en aquesta nova etapa. Estic segura que treballaràs bé, amb responsabilitat. Amb el bagatge de coneixements i experiències que portes de tots els anys que has estat en la política, desmostra que a Convergència hi ha gent molt vàlida i que la feina es fa ben feta.
    Una abraçada!
  • Hola, Espanya !!
    Miquel | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 18:11h
    Sr. Ignasi, o, aviat, Ignacio : és molt clarificador que marxi cap a Madrit a servir a Zapatero, com un vulgar espanyolista més.
    Suposo que aviat es donarà de baixa de CDC i ingressarà al PSOE, al PP o a UPyD (tant fa), que és allà on vostè pertoca.

    Un ex-votant seu.
  • Manifiesto por la lengua comun
    josep| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 17:41h
    La nueva ministra de Cultura, Ángeles González-Sinde, dio apoyo al Manifiesto por la lengua común, que, promovido por gente como Fernando Savater, Albert Boadella, Mario Vargas Losa, Félix de Azúa o Arcadi Espada, defendía la tesis de la marginación del castellano en algunas comunidades autónomas y en referencia en Catalunya.Mira Ignasi, suposo que saps els anetcedents de la gent i el govern aón et poses i la cultura que defensen.Tant sols et dessitjo molta sort amb els jacobins espanyols i recorda cada dia que primer ets català.
    • Un valencià que se n'alegra
      Miquel | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 18:07h
      Ignasi vaig tindre l'ocasió de rebre les teues paraules a una visita amb el Bloc Jove a Brussel·les ara fa uns anys. Sempre t'he seguit des del blog i pense com molts que millor tu que un altre a eixe càrrec. Ara bé, espere que ho faces perquè vols fer catalanisme des de les insitucions espanyoles per a que més prompte que tard catalans i valencians puguem ser dos països independents d'eixa nació que tant mal ens ha fet en la història des del Compromís de Casp estant. Crec que és una decisió valenta i difícil i et desitge sort si la teua intenció és ser un català a Madrid, si ho fas com a espanyol amb mi no comptes. Els meus interessos generals són els interessos del País Valencià, i de manera paral·lela els de Catalunya com a país germà. Sort!
  • MANIFEST
    ESTEVE| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 17:33h
    Benvolgut Ignasi, i des de l´admiració a la seva capacitat. Com a votant seu i dels seus ideals, li pensa aclarir alguna cosa a la ministra seva que simpatitzava amb el manifiesto per la lengua común? O ho deixarem en un entremig?

    Et pregaria que defensessis el país, i t´ho agrairé molt. Gracies. Esteve
  • carrecs organics
    tram | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 17:16h
    no, no es el mateix treballar a l'empresa privada que al ministeri de cultura d'espanya al 2009 amb govern psoe en minoria i desorientacio total! voste ho sap, si no per que ha triat, suposant que pogues, el que ha triat? a voste li apassionen els carrecs organics!

    la veritat es que per com ha reaccionat en no repetir candidatura a diputat europeu per ciu es justifica que l'hagin fet saltar. la seva vanitat es infinita! que li vagi molt be, ben aviat com a director general cessat... pero es clar, aleshores tambe podria postular-se com a director general de marina mercant o similar per al proxim govern del pp!
  • Normal per un espanyolista...
    Anònim | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 17:06h
    Em sembla normal tractant-se d'un espanyolista furibund com tú. El que no entenc és què hi fas a Convergència.....
  • Bon Vent!
    sal constans| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 17:05h
    Bon vent i barca nova!.
    De fet et puc dir sense cap recança que no et trobarem a faltar a Brusel.les i que el teu futur al ministeri espanyol  de cultura??? te els mesos comptats.

    espero i desitjo que quan el meu País sigui lliure, tu no et dediquis a ser polític
    català.

    Atentament
    Sal Constas
  • Bon Vent!
    sal constans| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 17:02h
    Bon vent i barca nova!.
    De fet et puc dir sense cap recança que no et trobarem a faltar a Brusel.les i que el teu futur al ministeri espanyol  de cultura??? te els mesos comptats.

    espero i desitjo que quan el meu País sigui lliure, tu no et dediquis a ser polític
    català.

    Atentament
    Sal Constas
  • Res no és tan simple
    jbm| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 16:12h
    Ho dic pensant en la feinada feta pel Sr. Guardans per poder tomar a l'eurocàmera la proposició del PP contra el català. No fou ell sol, també la Sra. Badia del PSC i altres l'ajudaren.
    No sé si el Sr. Guardans ha fet veure a la sra. González-Sinde els errors ultranacionalistes que conté el famós "Manifiesto", que sembla que ella signà, però com que se'n diu amic, don per descomptat que si encara no ho fet, no tardarà gaire en fer-ho.
    De cada vegada sembla més que això de l'Espanya plural és un impossible, més que perquè no ho vulguem nosaltres perquè no ho volen ells de cap manera (allò de "plural" és el que no volen), i que col·laborar amb els ultranacionalistes espanyols és arriscat i perillós, si és que no ets un d'ells.
    Tanmateix vull conservar l'esperança de que l'acceptació del càrrec per part del Sr. Guardans estigui directament relacionada amb la seva demostrada capacitat d'assumir riscos i perills, i que la feina que faci des del seu nou lloc de feina pública contribueixi de manera significativa al recobrament de la nostra llengua i de la nostra dignitat.
    El temps dirà.

    jbm
  • Els cambó ho han tornat a fer....
    Miquel| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 15:48h
    Bé, fins ara deu haver primat el cognom GUARDANS però, al final, el pes del segon cognom CAMBÓ ha fet més força. Respecto la seva decisió, però em repugna la gent que és capaç de vendre els seus orígens per un plat de llenties. Tot i això em congratulo que com a mínim CDC l'ha tret del primer pla de la política. Ja va fer prou el ridícul fent-se propaganda quan hi van haver els atemptats a Mumbay...... Entafori's en el seu despatx a Madrit i no n'eixi mai més.
  • L'eufemisme del servei públic
    Francesc Prat | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 15:44h

    El felicito:

    Un bon càrrec i un bon sou per ser copartícep d'un govern espanyol que vulnera dia sí, dia també el nostre estatutet i que intenta acabar amb la nostra nació. Però suposo que ara sí, que treballarà colze a colze amb els seus i que fins ara 'lo tuyo era teatro'.

    Per cert, no li pugen els colors en acceptar treballar per una ministra espanyola que simpatitzava amb el 'manifiesto' anticatalà?

    Trobo que sí la noticia és veritat el clarifica molt: o fins ara enganyava o simplement es mou 'pel càrrec'.

    P.D.: de fet, tot va amb consonància amb la rabieta de nen malcriat quan els de CDC van decidir posar una candidat que li donava mil voltes a les europees (només cal recordar el seu pèssim resultat a les anteriors).

  • Felicitats de tot cor!!!
    j1964f | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 15:03h
    Jo, com a apassionat, també, del servei públic i a favor dels interessos generals (malgrat no estar al teu nivell) et vull felicitar ben sincerament. Aquí, a Catalunya, hi ha massa gent que només mira per ell i el seu interès particular!!!
  • Girona
    Josep| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 14:45h
    Collons Ignasi! Fes el que creguis que és millor però recorda que el PSOE-PSC i el PP són aquells que lluiten dia a dia contra Catalunya, la seva gent i la seva llengua. Vertaders enemics de la llibertat.
  • Felicitats
    Pep | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 14:20h
    Felicitats per acceptar aquest càrrec quan des del govern ZP se'ns pixen dia sí dia també. Ha de ser un gran honor servir a aquest govern que tant ha fet per Catalunya. Les rodalies, l'aeroport, el finançament...
  • Primer els ciutadan ,no?
    | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 14:00h
    Enlloc,o si més no,a més a més, de correspondre a la confiança de la ministra i del primer ministre espanyol, no hauries de plantjar-te no decebre als seus subdits,als que ara se' ls anomena ciutadans?
    Bona sort! 
  • inema en català,finalment??
    Sigaleta | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 13:56h

    La teva estada al Ministeri servirà perque abans de que te' n vagis poguem veure el 50% de la programació en català a Catalunya,València i balears??

    • ...
      Anònim | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 13:58h

      O almenys el mateix percentatge que el català a la Comunidad Autonòma de Madrid.

      • És voler dir ...
        Anònim | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 14:25h
        o almenys el mateix percentatge de català a Catalunya que de castellà a la Comunidad Autonòma de Madrid.
  • Vals més tu qu'un altre
    Pepet | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 13:52h
    Jo ja t' ho dic més fàcil: Val més tu que qualsevol altre,si més no perque des d' aquest lloc no es perjudqui la llengua catalana.
    Enhorabona i endavant!
    Ah! i que sapiguen alguns que això no és Roma, és Catalunya i ens calen moltes mans,que no en tenim de sobres per perdre gent tan vauosa com tu.
  • El segle d'Internet?
    Edu | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 13:48h
    Això del segle d'internet, em sembla que la seva bona amiga González-Sinde no s'ho creu gaire, o no té ni idea de què és internet.
    I vostè, sr. Guardans, té alguna posició sobre el tema de la còpia privada, p2p, cànon digital, etc.?
    • Gent com vostè fan por
      Edu | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 22:46h
      Em responc a mi mateix. Vostè és un dels que tenen la poca vergonya d'haver votat les esmenes de Malcolm Harbour, que:
       - Violen la neutralitat de la xarxa (dubto que vostè sàpiga què és això).
       - Promouen la "cooperació" amb entitats de gestió per decidir què pot estar a internet i què no hi pot estar.
       - Obligarien els ISPs a fer de policia sense jutges pel mig.

      Senyor Guardans, vostè és perillós, li desitjo el pitjor en el nou càrrec.

      Salutacions.
  • poltrona
    pasiego| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 13:35h
    Se sol dir que Roma no paga traïdors, doncs bé, en aquest cas sí, i la recompensa és una poltrona en el ministeri dirigit per la senyora González-Sinde, ferma partidària del Manifiesto por la lengua común.
    Es pot caure més baix... però no és fàcil.
    • Esperem que la globalitat.
      Anònim | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 14:29h
      Esperem que la globalitat ens porte a tindre una direcció cinematogràfica al govern de França i un altra al govern d'Italia.

      I que la globalitat ens fassa tindre un altra direcció cinemtogràfica al Govern dels Estats Units per a que les pel.lícules USA vinguen ja doblades en català directament de les productores americanes.
  • Un català a la direcció cinematogràfica.
    Ferran | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 13:48h
    La diferència és que és un carrec politic acceptat per al qual no ha estat elegit a les urnes, com una mena de transfuga, esperem que almeny es note en alguna qüestió el fet que un nacionaliste català estiga en la direcció cinematogràfica per a impulsar la llengua catalana al cine a Catalunya.

    • nacionalista? on? qui?
      Pep| Adreça electrònica | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 15:31h
      nacionalista català??? on l'ha vist? de qui parles?  Pq del Guardans suposo que no, oi? Pq li podreu dir el que vulgueu al guardans, excepte nacionalista català.
      Nacionalista no ho dubto pas, però català n'estic segur que no! (i sinó, mireu la seva acció a l'europarlament durant aquests 5 anys).
      • Quin FÀSTIC !
        Rafael | dilluns, 13 d'abril de 2009 | 17:52h
           Enhorabona, Ignasi. Sort! 

           Heu fet el que vos sembla. Després d'esser vetat per seguir d' eurodiputat, tan ningu vos pot dir res mirant a la cara.
          
           Quina pena i quin fàstic, aquells que vos malmenen i denigren,
         aquests catalanistes/independentistas talment hooligans que no es diferencien gens ni mica dels totalitaris, dels seus oponents.

          La rancúnica tan poca democràtica, tan poc patriòtica, tan, tan....
          
          Els sectaris, a punt per fer llistes de bons i dolents. !Quina por!

           Solidaritat
        • Mecs.
          Oriol| Adreça electrònica | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 00:20h
          Escolta Iceta, no cal tanta cantarella per vanagloriar-se de la parida aquesta d'en Guardans. Un home així val més tenir-lo fora del partit. Avui és un gran dia per CIU, sens dubte.

          L'Ignasi ha demostrat que no és de fiar.
          • gran dia
            cristobal | dimarts, 14 d'abril de 2009 | 19:51h
            Doncs no, Oriol, no penso com vostè. El dia que CIU va fer l´operació de màrqueting amb en Tremosa serà funest per a CIU. I això es constatarà en el futur.  Ningú no parla del gir d´en Tremosa, mentre en Puig feia saltirons de hooligan infantil? Que sospitós, tot això................
            • llástima
              jordi | dimecres, 15 d'abril de 2009 | 21:36h
              doncs els transfugues millor fora de qualsevol partit i de qualsevol casa. em sap greu que aquest home, l'Ignasi hagi comés aquest error o equivocació encara que ho hagi fet per necessitat que suposo que no ha estat per això, mai s'ha de traír el teu poble per anar a ajudar a l'altre poble que el vol destruir.
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats