Correu Blocs | VilaWeb.cat
sgordillo | Música | dissabte, 4 d'abril de 2009 | 14:06h
Concert de Manel [MySpace] a la sala Clap de Mataró. Dídac Rocher [MySpace], que prepara el seu primer disc, fa de teloner. És una mena de Roger Mas per polir. Llàstima que quan fa pujar la Vickymel (com s'escriu?) la trepitja i no se la sent gens. La sala s'omple de gom a gom. Entrades esgotades. A la porta, un munt de gent s'ha quedat amb un pam de nas. Impossible, aforament ple. L'espai de concerts del Clap és una olla a pressió. Les barres laterals van molt i molt bé. Aquella cerveseta amb got de plàstic, típic de festa major. El públic és una barreja curiosa. Des de paios de cinquanta tacos fins a adolescents motivadíssimes. Concert intergeneracional. Potser els Manel també ho són, d'intergeneracionals. Però predomina el jovent del pírcing i el tatuatge. Em sento gran, un xic desubicat. El meu últim concert al Clap havia estat el d'Antònia Font. Vaig ballar, però aquest divendres no.

Les peces dels Manel no són de ballar. Són de cantar. I com que el cedé que tinc al cotxe del seu primer i únic disc fins avui és el més amortitzat de la història dels cedés, gairebé me les sé totes, jo que normalment sóc un totxo aprenent lletres de cançons. Darrere nostre, a la barra mateix, amb aquell colze clàssic recolzant-se sobre la barra i actitud d'hi-sóc-però-a-mitges, hi ha una altra parella. Ell, amb tatus i samarreta de ja-ha-arribat-la-primavera, canta amb to elevat. Jo m'animo també. Acabem cantant plegats, ja veus. Quines coses. És habitual en la meva persona introduir canvis lliures en les lletres de les cançons. Algun gir, alguna paraula que fa gràcia situada allà estratègicament. És divertit. Perquè es nota que saps la lletra, però, al mateix temps, no ets un lloro amb excés de motivació. Et desmarques i, amb una mica de sort, fas riure a la gent del costat.

Doncs la gràcia és que el concert conté un bis en què els Manel fan pujar el públic perquè canti un trosset de lliure interpretació de la peça Corrandes de la parella estable. Van pujant a l'escenari nois i noies, fins i tot un dels de cinquanta tacos, i davant del micro deixen anar un fragment que substitueixi el Jo sempre compro manxego malgrat que ella és més de brie i ens ha costat déu i ajuda arribar fins aquí. N'hi ha de molt divertits, i es nota que és un recurs habitual dels Manel en concert. Els veterans s'ho saben i pugen a l'escenari a donar en directe el millor del seu enginy i pèrdua de vergonya. Aquest és el moment àlgid d'un concert limitat (si et saps el cedé, no hi ha més teca, a excepció d'un últim bis que és una versió curiosa d'una cançó de Shakira) que havia començat molt fluix i amb problemes de so, però que va in crescendo. Volem el segon disc ja!

Quan s'acaba, salutacions. Un munt de blocaires i feisbuquerus entre el públic. I també alguns amics de la colla que et trobes per sorpresa. Bé.

Comentaris: 3
  • Bikimel
    rpala | dimarts, 7 d'abril de 2009 | 11:09h
    Ep Saül! S'escriu Bikimel i el que fa està la mar de bé. Aquest és el seu myspace:
    http://www.myspace.com/bikimel
  • entrades exhaurides
    Ivan Aranda | dissabte, 4 d'abril de 2009 | 15:29h
    Jo en vaig ser un dels que ens vàrem presentar sense entrades tot esperant que hi haurien. Però la sorpresa és que a l'arribar i veure tanta gent a fora ja vaig preveure que no era normal (o potser sí).

    conclusió: no aniré a cap concert sense comprar l'entrada amb anticipació.



pagina nova d'en Saül Gordillo








Vols rebre els apunts del bloc? Introdueix el teu correu:

Lliurat per FeedBurner






www.flickr.com
Saül fotos Más fotos de Saül

Ver el perfil de Saül Gordillo en LinkedIn

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 114 visites
  • Aquesta setmana: 1473 visites
  • Aquest mes: 6477 visites
  • Des de l'inici: 1241938 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 342 visites
  • Aquesta setmana: 5746 visites
  • Aquest mes: 26749 visites
  • Des de l'inici: 1840729 visites

Últims 40 canvis

Notícies VilaWeb

ACN

ACN Política

ACN Societat

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Creative Commons License
Saül Gordillo. Bloc sense fulls is licensed under a Creative Commons Reconeixement-No comercial-Compartir amb la mateixa llicència 2.5 Espanya License.
Based on a work at blocs.mesvilaweb.cat.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://www.saul.cat.


RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats